Metallica planerar nytt album!
Läste precis i Aftonbladet att Metallica planerar att spela in en ny skiva som visst skall vara inspirerad av deras tidigare "Master Of Puppets"!
Det tror jag kan bli hur bra som helst, för MOP är verkligen en av deras allra bästa album! Senaste St. Anger föll inte mig helt i smaken så jag hoppas verkligen att de "lyckas" bättre den här gången 
Om de nu kan återgå till den tidigare stilen så hade det varit kanon. ingen platta efter the blackalbum har varit särskilt bra

Tycker du inte? Jag tycker faktiskt om både Load och Reload även om de är i en lite annan stil än tidigare album. Metallica själva säger ju att de bara följt utvecklingen, även om det har betytt att många gamla fans har försvunnit och nya tillkommit. Själv tillhör jag väl den skaran som har tillkommit i och med lanseringen av Load och har sedan upptäckt även "gamla" Metallica.
#3 nix.. jag är av den gamla skolan gillar master of puppets och Justice for all bäst. Load och reload var väl så där.. men st. anger vägrar jag lyssna på ens.
Men varför följa utvecklingen? Kanske för att de insåg iom den svarta plattan att det lönar sig att spela mer kommersiell musik?
Men kolla på Ac/Dc de har kört samma stil i 30 år och är ett av rockvärldens största band. Iron maiden har i stort sett kört likadant med undantag av de åren som Bruce inte var med i bandet.

Ja det var nog det som var anledningen skulle jag tro. Kommersiell musik säljer ju till en större skara, vilket betyder mer pengar. "Nu var det rumsrent även för husmödrar att lyssna på metal" var det väl någon från bandet som uttalade i en intervju, om jag inte minns fel..

*Hoppas* =)

Åh, vad glad jag blir! Skulle vara guld med ett stuk mellan master of p… och Justice!!! Håller tummarna!