Musik iFokus

Musik

Etikettövrigt
Läst 693 ggr
Staffan
0

Ulf Lundell

Varför måste alla som arbetar med musik tycka illa om Ulf Lundell?
Är inte det ett väldigt konstigt sammanträffande? I synnerhet som han är så omtyckt bland de flesta andra…

// staffan

bubbelbubbel
0

han är väl en egen karl, gör lite som han vill, det är väl därför..
sen kanske det handlar om att alla tycker om honom, därför ska dom inte göra det, omvänd effekt. äsch, gick inte så bra att förklara. jag gillar honom, min mamma dyrkar honom, så kanske inte så konstigt att jag blivit medsläpad på ett x-antal konserter genom åren…:)

Faxlin
0

Jag tycker mycket om Ulf Lundell jag med.

kanske är det just det, han är väldigt omtyckt så då blir det avundsjuka eller, ja jag vet inte. Men jag vet att jag tycker om honom. ;-)

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

StefanW
0

Skulle jag lyssna på Ulf Lundell så skulle det bli………om någon läst in någon av hans böcker!Skrattande För mig personligen så har han inte gett mig några låtar som har etsat sig fast, men det är tur att vi tycker olika! Varför jag inte tycker? bra fråga! det finns så mycket annat för migSkrattande

//Stefan

Stefan - Modellbyggare

bubbelbubbel
0

jag gillar inte lundell på skiva, men live, m m m :)

Bertil
0

ytterst överreklammerad enl. mitt sätt att se såväl musikalist som textmässigt…jag uttrycker mig på helt annat sätt…men så är det…visst är det mycket dansband över Lundell…dock är det bara att buga sig för den breda massan…

Lundell har väl inte haft det alltför jobbigt på kritikerfronten iallafall…kvasivänstern har ju närmast förhävt sig för att ge så goda recensioner som möjligt i ivern att övertrumfa varandra…svårt att tycka synd om honom på den fronten iallafall ;-))

Mina tips är dock:
…Och Natten Hade Varit Mild Och Öm - Live skiva
…Filmen Jack
…Nådens År - En skiva från vilken jag själv gjort en inspelning av snön faller (inoff)

mvh
bertil

Christina
0

Ulf Lundell är vår generations Evert Taube enligt min mening. På gott och ont. För honom själv.

bubbelbubbel
0

lundell är väl ändå inte dansband bertil ?