Musik iFokus

Musik

Etikettkonserter-festivaler
Läst 516 ggr
Lotta_A
0

Roskilde

Någon här som har varit på roskildefestivalen i danmark?
Funderar på att åka dit, men har aldrig varit där tidigare.. Ville bara höra med någon som varit där om det är värt pengarna??

Bertil
0

Vet inte hur det är nu, men jag var där 1981 och 83. Jag tyckte att det var värt pengarna då. Vi var ett gäng på 15-20pers, så det var fart hela tiden…:-))

Givetvis ska du åka när det är ett par tre verkliga favoriter som uppträder. Vidare tycker jag inte att man ska försöka se så många band som möjligt utan koncentreara dig hellre på tre max fyra band per dag.

mvh
Bertil

Lotta_A
0

#1: okej :) Tack för ditt svar. Måste vara kul när man åker så många.
ne. jag vill inte åka bara för musikens skull det är mest hela festivalgrejjen dom är rolig tycker jag. Jag tänker bara se mina absolut favoritband!

bubbelbubbel
0

roskilde är alltid värt pengarna, om man har tur med väder och tältplats, mitt råd är att INTE tälta för nära allt som man vill vara nära, för blir det regn, lika mycket regn som när jag var där 04, så bor man i en lerhav. och det är mindre roligt. och ha med dig ett par bra skor, gärna gummistölvar med om dom inte utlovar sol och åter bara sol. för det är stora områden och långt att gå.
jag gillar roskilde. det är en fantastisk festival :)

Bertil
0

Bra där! Tälta heller inte nära diken, häckar eller festivalområde av den anledningen att det redan från dag ett luktar det starkt från urin!!!!
- eller i värsta fall kan någon komma och urinera rakt på tältet :-)

mvh
Bertil

bubbelbubbel
0

det har du helt rätt i Bertil, det är ju en stank man vänjer sig vid, men som man klarar sig alldeles utmärkt utan.
jag rekommenderar nog west sidan faktiskt, har bott en gång på varje, och west är…bäst :)

Bertil
0

En liten ficklampa kan också vara lämplig…det blir mörkt på nätterna…och det är som antytts ovan inte alltid stjärnklart

mvh
Bertil

bubbelbubbel
0

jaa, det finns ju inte alltid lampor, mycket folk, mycket fylla, ficklampa är nog rätt bra. luftmadrass är med att rekommendera, då sover man lite bättre, om man kan kalla festivalsömn för bra någonstans. går och lägger sig i en frys och vaknar i en bastu…;)

Bertil
0

Heeeyy "Champagnen!
- Man kan ju in i någon annans tält också…ivarje fall på den tiden…nu är allt mera stillsamt…;-)

mvh
Bertil

bubbelbubbel
0

haha, självklart är det så, men om man är som jag, dvs åker ner själv med kompisar utan pojkvän, så vill jag helst bo i mitt egna tält ;) men det är nog ltie mer stillsamt. kan jag nog tro. ;P