Julmusik
Enligt en artikel i Aftonbladet idag är svenskarnas kriterier för en bra jullåt att den är traditionell och finstämd. Vad tycker du? Vilken är den bästa jullåten? Och vilken är vi mest trötta på?
De mest nedladdade jullåtarna från Telia SurfPort i år är:
- Basshunter - Jingle Bells
- Wham! - Last Christmas
- Frans - Kul med jul
- Mariah Carey - All I Want For Christmas
- Werner & Werner - Vår julskinka har rymt
- Just D - Jul igen
- Lordi - It Snows In Hell
- Elvis Presley - Blue Christmas
- Tomas Ledin - Änglar i snön
- Frank Sinatra - White Christmas
Min personliga favorit är nog "Chris Rea - Driving Home For Christmas". Både på grund av musiken som jag relaterar till julen och för hans underbara röst!

80-tal Band Aid (Bob Geldof) "Do they know its chrismas time" då reser sig nackhåren…
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Vel, det er hardt (for en nordmann) å innrømme det, men det blir ikke helt jul før jeg har hørt Jussi Björling's versjon av "O helga natt".
"December" av Dag Kolsrud gir også gode assosiasjoner. Og, "Driving Home For Christmas" er absolutt på listen over de beste julesangene.
håller återigen med dig om ditt låtval stefan ;)
men, Pogues och Kirsty MacColl "Fairytale Of New York"…den är så bra!

tha pogues jullåt är ju för himla bra… kommer inte ihåg vad den heter just nu.
men ja, jag är DÖDSTRÖTT på julmusiken redan. och ändå sitter jag och nynnar på "santa claus is coming to town" just nu… har nyss sett en julfilm nämligen. *suck*
men det är ju fairytale lisette ! ;) eller har dom fler ?

ingenaning om vad den heter. den handlar ivf om deras jul och att de älskar varandra jättemkt i början. sedan blir det bara värre och värre… den heter nog fairytale of ny när jag tänker efter :D
Tidernas bästa utan tvekan: Anders F Rönnbloms klassiker som jag pinsamt nog inte kan titeln på. Så vet ni det! :D
Good juuul, good juuuuul!!!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.