Låtar från förr...
Kunde inte sova så jag tänkte skriva ett litet inlägg om ni ursäktar ;)
I morse (kl 0300) kände jag för att titta på en film för, som jag sa innan, kunde jag inte sova. Så jag gick ner för att leta reda på nåt kul (okej jag erkänner det, jag letade Disney XP) men min morsa, vi kallar henne för "pedanten", hade tydligen fått för sig att dvd skivorna låg i vägen, där där dom va fint uppställda i bokhyllan, för en stor tom yta. Så där stod jag, i inget annat än pyamasbyxorna, mitt i vardagsrummet (är typ -50 hemma hos oss) och försökte tänka ut ett bra ställe (enligt min mamma) att lägga dvder. Då får jag den snilleblixten att hon kanske har lagt dom på det enda stället i hela huset som hon inte bryr sig om hur det ser ut, PAPPAS hörna, för att få plats med sitt ÄLSKADE tomrum. Så jag börjar rota så tyst och försiktigt som jag kan (så det lät ungefär som när en elefant "dessa stackars elefanter" går igenom en spegelhall) för man vill ju inte väcka min DÖVA syster.
CD skivor flög åt alla håll och kanter när jag fick syn på vad jag trodde va Tarzan (det visade sig vara Windows) så jag började stapla tillbaka allting när jag såg något jag kände igen väldigt väl, ABSOLUTE MUSIC 31. Jag plockade på mig den och alla andra skivor jag hittade, detta inkluderade en egenblandad skiva som jag kommer ihåg så väl, fylld med disney soundtrack. Som jag var så glad över för min pappa hade skrivit mitt namn på datorn att andvända som CD fodral med alla låtarna på baksidan! Och det bästa av allt mitt namn stod på själva CDn! Jag var helt fascinerad över att man kunde sätta ett runt klistermärke med ett hål i på den utan speciella maskiner (min pappa är magisk)
Så jag gick upp på mitt rum och började med att spela ett gammalt Hälge spel som jag också hittade. När jag var klar med detta tänkte jag lyssna på lite musik, samtidigt som jag satt vid datorn, och kom på att jag hade hittat gamla skivor. Så jag stoppar i absolute music 31 och möts utav det ljuvliga ljudet av Blue (Da Ba Dee) med eiffel 65 följt av några andra låtar, tex Opa Opa med antique. Och medans jag sitter här och lyssnar på musik från 90 talet kan jag inte undgå att tänka,
hur FAN kunde jag gilla (och då menar jag verkligen GILLA) sån här musik förr!?
Nu blev det ett väldigt långt inlägg för en kort fråga, men har man tråkigt så har man.
Vad lyssnade ni på för musik när ni va små?
p.s jag var runt 10 när jag lyssnade på sån musik (15 nu)
MvH/ Wriiist

När jag var typ 6-8 ungefär gillade jag per gessle, jill johnsson och avril lavinge, artister som jag tycker är helt hemska. och när jag var typ 10 ½ till 11 så lyssnade jag på tokio hotel, iiiuuw :D Nu är jag tretton och lyssnar inte alls på sån musik!
När jag var riktigt liten lyssnade jag på Beatles, Dolly Parton och Elton John - pappas skivor. Och så lyssnade jag ju på när han spelade piano själv, klassisk musik.
Mina första skivor var med Sting, Nik Kershaw och Limahl och så en skiva med musik från Neverending Story.
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Markoolio säger jag bara XD allt jag lyssna på i 10-13 års åldern :D
bira bira bira BÄRS BÄRS BÄRS, #3 Har tilloch med en gammal live inspelning från 5an när han spelade på globen;P
Kanal 5 asså ;P
Ja, oj, Markoolio var ju bäst. Har ju till och med en autograf på någon singel från honom, haha.
Günther lyssnade jag på också, av någon väääldigt konstig anledning. Och typ Nic and the family (hej hej monica, ni vet).
Sen var det massa Backstreet Boys, Michael Jackson, *NSync, Westlife och Robbie Williams eftersom min kusin, min stora idol då, lyssnade på det. Jag stal alltid hans MP3 och lyssnade på allt som fanns där och tyckte det var helcoolt :P

sarek och Caramell var mina favoriter när jag var runt 6-8 typ
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
Jag började lyssna på pop när jag var 3-4 år. (Jag är 25, född 1984) Mina första favoriter var Jennifer Rush, Eurythmics, Prince, Pet Shop Boys, Shakespears Sister och Whitney Houston, vet jag. Och jag skäms inte ett dugg för det, samtliga är fortfarande bra.

När jag var såddär 12-13 lurade min bror mig att lyssna på Dia Psalma och div svenska trallpunkband, de är nostalgi att lyssna på idag, skäms inte över det heller. Annars har jag i princip lyssnat på hårdrock hela livet, då min kära moder spelat Alice Cooper och Deep Purple och liknande ända sedan blöjåren.

#9 Jag tkr dia psalama är bra?
Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna
#8 Pet Shop Boys har ju hållt väldigt hög standard ända sen de började på 80-talet. Bra smak har du, tycker jag! 
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
#11 Tack tack, håller mig ofta till pålitliga klassiker! ^^
#12 Hehe, jag har nog fastnat rätt hårt på många 80-tals artister själv.