Jazz-Live är bäst på GMC
Jazz på Glenn Miller Café
Brunnsgatan 21A
Stockholm
December 2006
Lö 02
Fredrik Kronqvist Trio: Fredrik Kronqvist sax, Daniel Franck b, Daniel Fredriksson dr
Må 04
Alberto Pinton Quintet: Alberto Pinton sax klar, Mats Äleklint trb, Mattias Ståhl vib Torbjörn Zetterberg b, Jon Fält dr
Ti 05
Changes: Tomas Franck sax, Jacob Karlzon p, Göran Schelin b, Peter Danemo dr
On 06
Changes: Tomas Franck sax, Jacob Karlzon p, Göran Schelin b, Peter Danemo dr
To 07
Skivreleasefest för The Cactus suite med Johan Berke Upstairs Five: Örjan Hultén sax,
Fredrik Nordström sax, Johan Berke g, Filip Augustson b, Fredrik Rundqvist dr
Lö 09
Maria Kannegaard Trio: Maria Kannegaard p, Ole Morten Vågan b, Thomas Strönen dr
Må 11
Herb Robertson trp-mutes, Sören Kjaergaard key, Kresten Osgood dr
Ti 12
Herb Robertson trp-mutes, Sören Kjaergaard key, Kresten Osgood dr
On 13
Karl-Martin Almqvist sax, Torben Waldorff g, Mattias Welin b, Jon Wikan dr
To 14
Karl-Martin Almqvist sax, Torben Waldorff g, Mattias Welin b, Jon Wikan dr
Lö 16
Kristian Harborg Quartet: Kristian Harborg sax, Ludvig Berghe p, Kenji Rabson b, Daniel Fredriksson dr
Må 18
Kristian Harborg Quartet: Kristian Harborg sax, Ludvig Berghe p, Kenji Rabson b, Daniel Fredriksson dr
Ti 19
Mathias Landaeus Trio: Mathias Landaeus p, Torbjörn Zetterberg b, Jonas Holgersson dr
On 20
Mathias Landaeus Trio: Mathias Landaeus p, Torbjörn Zetterberg b, Jonas Holgersson dr
To 21
Lindgren Ikiz Duo: Magnus Lindgren sax & effekter, Robert Ikiz dr & slv
On 27
The Beeters Christmas Edition: Niklas Gabrielsson så, Christer "Cacka" Ekhé trp,
Tord Larsson sax, Johan Ekhé p, Robert Östlund g, Ulf Engström b, Krister Ohlsson dr
To 28
The Beeters Christmas Edition: Niklas Gabrielsson så, Christer "Cacka" Ekhé trp,
Tord Larsson sax, Johan Ekhé p, Robert Östlund g, Ulf Engström b, Krister Ohlsson dr
Fr 29
Konserterna börjar ca kl 20.00
På lördagar ca kl 20.30
Maten är mkt bra fransk husmanskost, stor kollektion av belgiska öl, trevlig miljö…
http://www.glennmillercafe.com/
mvh
Bertil

Tack för tipset Bertil! Kanske jag tar mig en liten tur inom när jag är på besök i Stockholm nästa gång 
//Jennifer
Gör gärna det! Här finns ingen blues eller tradjazz utan ren jazz från 60-talet och framåt. kort sagt Stockholms bästa Jazzhak.
Jag är där ofta och kan lägga ut månadsprogram allteftersom.
mvh
Bertil
Rekar starkt: Harborg m. den fantastiske pianisten Berghe 17/12 och 18/12
För bordsbeställning ring 08-100322 eller 070-7330619
mvh
Bertil
21/12 Magnus Lindgren / Robert Ikiz
Den superproffsige Magnus möter med sina olika blåsinstrument den "mjuka trummans mäsare" Robert Ikiz
- Ett världsklassarrangemang som brukligt är på GMC
mvh
Bertil
Har ni möjlighet så se Harborg/Berghe ikväll
mvh
Bertil
Lindgren/Ikiz var helt fantastiskt bra igår kväll!!!
mvh
Bertil