Musik iFokus

Musik

Etikettövrigt
Läst 886 ggr
[TrevorS]
0

Hittar inte en låt.

Det är en tjej som har på sig svarta kläder och sjunger medans en trumma spelas baklänges i hela låten den gick på VH1 för 6 år sedan.

Någon som vet vilken låt jag tänker på?

elyse
0

Hur ser tjejen ut förutom kläderna? Vad är det för typ av musik; pop, rock?

[TrevorS]
0

Svartklädd och har för mig hon var mörkhyad, det var pop/rnb de spelade två verisioner av låten den ena låter som Janet Jackson - Feedback, och lite liknande stil på musikvideon, men i orginalet spelas en trumma baklänges.

elyse
0

Det är inte Aaliyah? We need a resolution eller Try again stämmer in bra på beskrivningen.

[TrevorS]
0

Det är tyvärr inte Aaliyah, däremot så hade de en intervju med henne där hon sa "I love my friend Dana Hughton (Aaliyah)" Tror kanske samma person som gjorde låt med Aaliyah gjorde den med den här tjejen jag syftar på.

Du får gärna försöka komma på eller hitta för jag har nästan gett upp sökt på google och inte hittat något, vet inte vad jag ska söka på heller, gick igenom en lång lista på VH1 som de skickade via e-post förra året med alla låter under de åren de spelade.

[TrevorS]
0

Jag kommer ihåg, "come to me" som hon sjunger i andra versen men inget mer.

[TrevorS]
0

Den gick samtidigt som Shakira "whenever whenever"

[TrevorS]
0

Jag missade låten och såg eller hörde den aldrig mer förutom när de intervjuade henne minns att efter deras intervju spelades "Macy Gray - I Try"Jag har väldigt bra minne men kan inte komma ihåg den artisten jag söker. =/

elyse
0

Det låter som en Timbaland-produktion. Jag ska fundera på det, men det var ju ett tag sedan.

[TrevorS]
0

Innan gick låten "Janet Jacksson - All for you" Alltså jag fattar inte jag minns låtarna före och innan men inte den jag vill åt.

Nja jag tror inte det är Timbaland, detta var 2000 eller 2001 nu när jag kollade på när Jacksson, den var precis ny då. "All for you" var något speciellt med några tåg i den om jag inte minns helt fel?

elyse
0

Jag menar att han kanske var producent. Om det var 2000 eller 2001 så var det nog inte Monica. Jag lyssnar på The first night med henne nu och den är rätt lik.

Har du inte spotify, förresten?

[TrevorS]
0

Den här tjejen va lite mörkare i hyn som Aalyah och Janet Jackson, musikvideon är väldigt lik Janet Jackson men hittar inte någon information om vem som gjort Janet's musikvideo, kanske var samma.

Låten är rätt snabb kanske 130-140 bpm, det är så frustrerande att inte hitta låten. =/

Jag har precis skaffat VH1 i hopp att den kanske visas igen.

Finns det på nätet man kan kolla ALLA låtar som spelades under 2000-2001 på VH1?

[TrevorS]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Rhona är väldigt lik också

[TrevorS]
0

Musikvideon är väldigt lik den här på något vis.

Fast den som gick då var väldigt mörk och mycket svart/Vitt

[TrevorS]
0

HITTADE.. =)

BRANDY - WHAT ABOUT US?

gick igenom den här listan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rodney_Jerkins#1999_venture

Det var 2002. =) JAAA, jag är överlycklig, nu måste jag hitta skivan att köpa någonstans men det är nog mindre problem. =)

Jenahbella
0

härligt att du hittade låten :D

[TrevorS]
0

Ja helt underbart att det är så många år sedan. Tack vare personen här innan när hon nämnde Alyah så kom jag på lite mer om artisten och lyckades hitta. =)

elyse
0

Jaha, var det Brandy? Då borde jag nog ha gett fler förslag rakt av från början, då hade du hittat låten tidigare, är jag övertygad om.

[TrevorS]
0

Tack ändå elyse, utan dig hade jag inte kommit på vad jag ska söka på och gå igenom och kom på fler saker när du berättade och kom med förslag så jag måste tacka dig också. =)

elyse
0

Så lite så. ^^