Power Metal
Någon som lyssnar på Sonata Arctica här? Är mitt absoluta favoritband! =)
Lyssnade mycket förut, var på deras senaste spelning på fryshuset. Men nja, jag gillar de inte så mycket egentligen. 
Jo, de är härliga. :) Diggar deras fina engelska uttal som hörs rätt tydligt på vissa ställen i vissa låtar..;P Nej, men de har faktiskt en hel del låtar som är riktigt bra. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

har lyssnat lite.. får kanske lyssna lite mer o se om dom är värda min dyrbara tid :P hmm…
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan
Jag!!
Tonys finska brytning är charmig :P Tycker bäst om de tidiga skivorna av den anledningen..
//frida
Okejj, kul att se att det finns några som gillar dem iaf =) Tony och Henrik är mina favvisar i bandet, hehe =)
om ni gillar power metal så lyssna på dragonforce .. en av deras låtar spelar dom rätt så ofta på bandit.. jag minns dock inte vad den låten heter..
De som gillar dragonforce borde kolla den här videon:
http://www.youtube.com/watch?v=Ubv4m5ylXBw
Jag tycker Sonata Arctica är bra i lagom doser så jag lyssnar inte så mycket på dem.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Okejj, andra olika band jag lyssnar på är Dragonforce, Dragonland, Axenstar, Stratovarius, Edguy…m.m
Glömde Falconer, de är dyngbra! =)

De är rätt bra.

De är rätt bra.
Jag älskar Sonata :D
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Jag lyssnade mycket på dem förut. inte mycket alls nu. dom har bra finsk brytning på deras spelningar iallafall :D
Jag tycker att dom är riktigt bra men har tyvärr inte lyssnat på dem så länge så har inte hört så mycket än.. :P
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
Lyssnar mycket på Power men inte Sonata Artica .. föredrar Blind Guardian och Rhapsody.

ja jaga lysnara på dom

De är ett ok band
Lyssnade på dom väldigt mycket förut, men nu är det inget alls.. dom blev lite för tjatiga på nåt sätt :p

ja det tyckere jag ochså att dom börjara bli
Älskar sonata arctica :) t.o.m när de bytte sound lite grann.

Mmm…. Champagne Bath
--------------------------------------------------------------
Först när vår hjärna ser ett mönster och en aha-upplevelse kommer ur det påstådda, sker en klang mot den egna erfarenheten och kunskap uppstår

Falconer är grymt bra!
likaså Sabaton, Edguy och Dram Evil
The power of one är lätt bästa texten !
Sonata Arctica tycker jag om! :)
Är väl inte sådär värst såld på Sonata artica…
Gillar mer band som Time Requiem och Symphony X… fast det är väl mer prog-metal/Neoklassisk metal….

METAL FROM FINLAND - Probably the Best Metal in the World!
den här sidan har verkligen samlat dom finska metalgrupperna!!
här kan man frossa i dom!!
mycket bra sida, tycker jag!

Jag tycker Sonata Arctica är helt okej att lyssna på. Såg dem senast på deras konsert på Tyrol i november 2008.