Spotify
Skulle någon kunna förklara det där med Spotify för mig? Jag vet typ bara att det är en sajt där man kan lyssna på musik, och att det finns en betalverision och en gratisverision, och för att få gratis behöver man en inbjudan. Men hur fungerar det?

Bra fråga =) jag har försökt få tag på en inbjudan i vette hur länge! *skratt*
Men det är en väldigt enkel sida där man kan söka efter musik och skapa sina egna spellistor och få info om artister med mera.
En annan liknande sida är Grooveshark.com dock utan lika många finesser som Spotify, tyvärr…..men värd att titta upp om man har svårt att få tag på inbjudan! =)
Hoppas någon annan kan förklara lite mer ingående som har spotify =P
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
micke jag ska skicka en inbjudan! jag har bara glömt ju! haha :D

jag brukar se det lite som en radiostation, fast du får välja ALLA låtar själv. Musiken streamas så du laddar ner ett program från deras hemsida och sen är det bara att köra. Du kan även fixa egna spellistor, eller lyssna på band som liknar de du tycker om.
Hoppas förklaringen hjälper någotsånär iaf =)
H9/V9 Årsta AIK
"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"
riktigt bra förklaring :)
Superbra! Tack för hjälpen, börjar förstå lite mer nu. Men man kan alltså inte skicka inbjudningar till hur många som helst eller?
Jag fixade Spotify utan invite.
Skulle kunna skriva en artikel om det?

#5 om man betalar så får man ett antal invites (har ingen koll på hur många) som man kan skicka till folk som man tycker förtjänar dem=)
Sporadiskt så skickar de ut invites till folk som inte betalar också (fast det händer ganska sällan)
H9/V9 Årsta AIK
Man får 2 invites per månad man betalar för spotify, betalar man 12 månader på en gång så får man typ 30 invites på en gång.
Okey, någon här som råkar ha en invite över? (A)
Tyvärr, annars kostar det inte mycket att köpa en månad för 99 kr. Efter en månad har man kontot kvar med "free" status. Så det är lugnt värt att betala en engångssumma på 99 kr
Ah, jo kanske det. Men eftersom att jag inte ens har en aning om hur det fungerar så känns det bäst att få testa med en invite först, även om jag är typ helt säker på att jag kommer tycka om det. Men iallafall, bara för att testa…

köp ett daypass för 9 spänn då, att få en invite kan ta lång tid
H9/V9 Årsta AIK
har startat en spotify tävling här nu där man kan vinna en invite :)
Hur vet man vilka artister och låtar som finns där? Jag har rätt speciell smak och vet inte om det är värt det…
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

skriv upp ett gäng artister du gillar så kan jag kolla åt dig
H9/V9 Årsta AIK
#12 man måste redan ha ett konto för att kunna köpa daypass. Enda sättet att få ett kontot är antingen att köpa månads/års eller få invite.

aha, där ser man
man lär sig nåt nytt varje dag =)
H9/V9 Årsta AIK
Nu har jag fått hjälp av Stoffe921 att fixa ett konto.
Han lät hälsa att om någon mer behöver hjälp kan ni kontakta honom via PM.