Musik iFokus

Musik

Etikettpop
Läst 2846 ggr
denaye99
0

micheal jackson

Den som tycker om micheal jackson skriv här den som inte skriv inte nått om det här det är inget kul för dom som gillar honom och hans musik men så skriv och chatta på det här

majvi
0

Michael Jackson ägnade en stor del av sitt liv till humanitära frågor och står med i Guiness rekordbok som den artist som har skänkt mest pengar till välgörenhet-över 300 miljoner.

Här är ett utdrag av ett brev till en han jobbade ihop med, där han skriver om rasism.

Maybe I look at the world through rose colored glasses but I love people all over the world. That is why stories of racism realy disturb me.
You hurt my heart and soul when you told me of your boyhood in Texas. Because in truth I believe ALL men are created equal, I was taught that and will always believe it.
I just can't conceive of how a person could hate another because of skin color. I love every race on the planet earth. Prejudice is the child of ignorance.
Naked we come into the world and naked we shall go out. And a very good thing too,
for it reminds me that I am naked under my shirt, whatever it's color.
I'm sorry to bring up such past issues, but in the car I was hurt by what you said.
I'm so happy though that you managed to overcome your childhood past. Thank God that you've graduated from such beliefs of ignorance. I'm glad I've never experienced such things. Teach your kids to love all people equally. I know you will.
I speak from my heart saying I love you and all people especially the children,
I'm glad God chose me and you. Love M.J.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

Sloj-border
0

Jag älskar michael jackson!! jag älskar honom!!!!!!<33333333 :'''(

niffen
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

I love him too, men inte bara för att han är jäkligt het, snygg, sexig utan också för att han är genomsnäll och hans musik. Oskyldig

En kille med en jä*la bra och stor poäng i den här videon, avgudar!

Sloj-border
0

#3 J**la bra video!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! <3333333333333

niffen
0

Någon som har sett dokumentären Living with Michael Jackson, gjord av Martin Bashir? Bashir ljög för MJ och snackade skit om honom, samt klippte bort material som MJ ville ha med, och satte in material i tv-versionen som MJ inte ville ha med. Han var jättefalsk, och betedde sig annorlunda framför Michael än vad han gjorde när han gjorde dokumentären.
MJ gjorde en egen behind the scenes-dokumentär efter den, med material från egna filmkameror som Martin låtsades vara intresserad av, men inte tog med i hans dokumentär

Här kan man skriva på om man vill ha Martin Bashir sparkad från ABC! Skrattande

http://www.gopetition.com/petitions/fire-martin-bashir.html

Sloj-border
0

J*ÄVLA GUBB J*VEL!!!!!!!!

denaye99
0

vad då j*vla gubb j*vel? jag vill inte att folk skriver så på min

denaye99
0

jaha jag har inte läst allt men svär inte

Sloj-border
0

asså jag blir bara så fruktansvärt arg på alla dumma personer som är så taskiga mot MJ!!!!!!

niffen
0

Oj oj, ta't lungt  :)

#8 Vilken tur att det inte var några svordomar utan stjärnor i vägen då  ;)

Sloj-border
0

^^

majvi
0

Det måste ha varit väldigt jobbigt för MJ när han drabbades av vitiigo. Andra med vitiigo vill knappt visa sig ute bland folk och han skulle stå på scenen med tusentals människor framför sig och dessutom alla fotografersom flockades runt honom.

När de ljusa fläckarna blev för stora fick han sminka sig med ljusare smink och då sa media att han han hade opererat sig för att han ville vara vit. Det hjälpte inte att han berättade att han hade vitiigo de trodde honom inte.

Men det fanns ingen anledning för MJ att vilja vara vit. Det var nog istället många av fansen som ville ha samma hudfärg som Jackson.

MJ har sagt att han visste sin ras.När han såg sig i spegeln såg han en svart man-även om huden var vit.Han var stolt över att vara svart.Han banade vägen för de svarta artister som har kommit efter honom.Innan Jackson kom med Thriller blev många svarta artister diskriminerade men det gick inte att ignorera en man med såna försäljningssiffror.

“In a world filled with hate, we must still dare to hope. In a world filled with anger, we must still dare to comfort. In a world filled with despair, we must still dare to dream. 

niffen
0

Folk som säger "Men om han hade viltigo, så skulle han haft fläckar på huden och inte långsamt bli vitare."
Men då är det precis som #12 säger, han sminkade sig jättemycket för att det inte skulle synas att han hade massa fläckar…
På den här bilden så syns det att han har massa smink på sig, för att försöka dölja början på viltigon.

Sloj-border
0

jag fattar inte att människor kan vara så dumma så dom hittar på nått så dumt om honom!! :OOO :'(

denaye99
0

mm jag vet jag älskar hans musik och man borde inte dömma honom det är deras fel att han inte längre är med oss för att det var dom som gjorde att han inte kunde sova och det var därför han tog "Medecinerna"eller hur det änn stavas SÅ DET ÄR DERAS FEL

Denna kommentar har tagits bort.
Sloj-border
0

JAAAAAAAAAA!!!!!!!!! ALLDELES RÄTT!!!!!!!!

denaye99
0

Mm dom gjorde allt sammans som typ jacko och allt för han är eller var väldigt känslig och att folk tror på nått barn som inte har en aning om vad pedofil är det tycker jag är helt sjukt att man gör så mot ett barn men tror inte micheal kunde ha det i sig att göra det

Sloj-border
0

#18 håller med! asså jag blir så förbannad på den där ungen som  hittar på massa osanna saker för att han vill ha pengarSkrikandes

denaye99
0

mm vet själv inget om det nästan men hört lite saker och om det är sant är det så sjukt som att säga att han bara gifte sig för att bli mer berömd och så att hon blir berömd

denaye99
0

#20 och nu menar jag elvis dotter

Sloj-border
0

#20 exakt!!!

denaye99
0

mm tack att NÅN håller med mig ingen i min klass för utom en men hon är KÄÄR i honmom för att först skrev hon bara på en skol upgift sen på sin låda sen sin bänk och sen på henes arm . och det står micheal jackson king of pop

majvi
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Lisa Presley har sagt att hon var kär i honom och att hon trodde att han älskade henne så mycket han kunde. MJ kanske hade svårt att visa sina känslor då han aldrig fick någon uppskattning av hans pappa.Hans mamma kanske var snäll men hon gjorde inget när pappan slog barnen.

På musikvideon ser det inte ut att vara ett affärsmässigt äktenskap.

http://www.youtube.com/watch?v=CtmbZbzr680

De umgicks också efter skilsmässan.

Jackson skrev en sång DS och alla förstod att det handlade om åklagaren i det första fallet där MJ anklagades för övergrepp mot barn. Det var samma åklagare i det andra fallet och denne åklagare gjorde allt för att sätta dit MJ.Flera hundra barn som hade varit på Neverland förhördes men ingen anklagade Jackson för övergrepp.

Mamman till pojken i det andra fallet hade också stämt flera andra för olika saker, allt för att få pengar. De hade också sagt att de hölls som fångar på Neverland fast under den tiden var mamman flera gånger på skönhetssalong och det fanns många människor på Neverland som de kunde ha frågat om hjälp+ att där fanns telefoner i gästrummen där man kunde ringa ut från.Neverland var inte inhägnat så det skulle inte vara några problem att gå därifrån heller. Pojkarna var riktigt besvärliga och gjorde saker de inte fick, MJ var arg på dom och de visste att snart skulle de inte få komma till Neverland längre och leva lyxliv.Då kom anklagelsen.

Michael Jackson kunde inte ens skada en liten insekt

Sloj-border
0

asså jakla idioter!!!!!!!(asså barnet och mamman mf)

majvi
0

Michael jackson var den enda artist som har sålt ut 50 konserter på 02 arenan och dessutom på en så kort tid.Närmare en miljon människor köpte biljetter och hur många som inte fick biljetter vet jag inte.Men det planerades för en världsturne med åtminstone 40 konserter.

Detta av en man som inte hade släppt en platta på många år, det säger något om hans storhet.Han sa själv flera gånger the best is yet to come.Fansen hade börjat tvivla på det men han hade nog rätt.Det är tragiskt att han inte fick göra en enda konsert , det hade nog blivit en konsert utöver alla andra.

Nu får vi nöja oss med en film av repetitionerna i stället .

http://www.youtube.com/watch?v=cyrkcz7msfY

3 miljoner människor har sett trailern på knappt 14 dagar.

Michael Jackson har också fått människor över hela världen att dansa.I Mexico var de över 13.000 som dansade till Thriller

25 oktober är det thrill of the world.Förra året var det lite över 4000 människor som dansade till Thriller i 10 länder.I år kommer det bli rekord.

Det ska dansas i Kina, Australien, Chile, USA. Canada, Mexico,Sydafrika,Pakistan,Peru,England, Finland,Holland Ryssland m.fl. men ännu finns inga anmälda från Sverige

http://www.thrilltheworld.com/