Brand New Eyes
Vad tycker ni om Paramores nya album?
Låter det som ni tänkt er?
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Jag tycker det är underbart, jag älskar varje sång otroligt mycket (:
Hela albumet har verkligen en härlig betydelse.
Det är också en helt ny stil från RIOT!, men det var samma sak "förra gången". När RIOT! kom ut, allt blev färgglatt och de "växte upp" från All We Know Is Falling..
Men det känns bra iaf.. Är otroligt stolt att jag följt med sedan deras första år till nu.. (:
Många låter låter dock inte som jag trott, lite besviken på Playing God jag trodde verkligen att de skulle skrika.. Hoppas det blir lite mer skrik från både Josh och Hayley live..
The Only Exception, är ju väldigt vacker (:
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Careful - väldigt paramore-aktig, älskar den!
Misguided Ghosts - vacker och så himla kul att höra hayley sjunga på det lugna, enkla sättet. Älskar den också.
Playing God är också riktigt bra tycker jag. Sedan Where The Lines Overlap, Ignorance och Brick by boring brick har man ju hört innan och jag älskar de allihopa :)
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Förresten, klicka er gärna in på www.paramoresweden.se och berätta vad ni tycker där i kommentarerna :)
#2; Jag längtar verkligen efter att få höra Playing God live! (:
Få höra Josh sjunga lite mer nu..
Och såklart All I Wanted.. Den "lilla acapella biten" är otrolig..
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Ja Playing God kommer nog vara riktigt bra live, speciellt refrängen…
En sak jag tänkt på är att Where the lines overlap låter bättre live än inspelad. Har lyssnat på liveversionen under sommaren och nu när jag lyssnade på albumversionen blev jag nästan lite besviken, den är inte alls lika "stor" och mäktig som den är live. Den blir liksom lite "platt" på skivan. Fortfarande en jättebra låt, men jag föredrar den helt klart live :)
Håller förövrigt verkligen med om att de verkligen utvecklas efter varje album! All we know is falling var en bra start, men om man jämför den skivan med deras andra så var den mycket svagare (undantag Pressure, verkligen en hit!). De växte upp med RIOT! och man märkte en stor skillnad på lyrics och det var mer känsla i, mer kraft, mer färger.
Med Brand new eyes öppnar de ögonen och går 11 steg i rätt riktning… underbart :) Och så glad att de med hjälp av låtarna kunde hitta tillbaka till varandra igen! Hade blivit så sjukt ledsen om de splittrats.

Har tyvärr inte hunnit lyssna så mycket på deras nya album. Men de jag har hört har vart riktigt bra =)
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
#5; Kan inte göra annat än att hålla med! (:
Det var nog tur att de gick till den där psykologen.. :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
jag äääälskar de :)
Jag fick hem skivan igår, som jag bokade i juni/juli, så jäkla glad! CD-häftet (the booklet) är sjuuukt snygg måste jag tillägga… Nu ska det spelas sönder i bilen också och inte bara hemma i rummet via Spotify :D