Världens bästa låt ?
Vad anser du vara världens bästa låt igenom tiderna?
"Bitter Sweet Symphony" med The Verve, rent spontant.

Oj, det är myyycket svårt att välja… Jag har flera favoriter. Men en av de vackraste, konstnärligaste, känslosammaste, starkaste och mest kraftfulla låtar som finns är enligt mig 10 000 Days av Tool.

Svår fråga, för mig ändras det konstant.. ibland får jag höra en äldre låt och fastnar för den ett tag och ibland kommer en helt ny låt och då är den bäst :D Men bästa bandet just nu är helt klart Love and theft

Iron Maiden - Run to the hills.
Jag blir seriöst aldrig less på den :D
Lynyrd skynyrds låt simple man :)
Whitesnake-Here I go again och Aerosmith-I dont wanna miss a thing =)
liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com
#6 åh! here i go again e ju sjukt bra! :D
#7 Visst är den. Tröttnar aldrig på den=)
liten uppfödning av lejonhuvad dvv i Ronneby/Blekinge (även teddyvädur+peking) http://trollsjonskaniner.weebly.com

Hollywood whore med Papa Roach.
#9 åh den e me jättebra :) jag ääälskar papa roach :) fast favvon me dom just nu e nog to be loved :)
Kan ändras ganska ofta men.. Crazier - Taylor swift just nu.
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
Just nu är det väl Shiver - Coldplay. :) Ändras ganska ofta här med.
Hmm. Avril Lavigne - When you're gone. <3
#13 När en av mina råttor var nära att dö(var väldigt sjuk, har varit död i 1 år nu) Så hörde jag alltid på den låten och grät varje gång..
// Mvh Emina - www.eminametovski.devote.se
#14 Det var någon tjej från rif som förlorade sin råttkompis för ett tag sedan, hon gjorde en video med bilder på honom med den låten till. Då grät jag med. Gråter fortfarande när jag hör den. 

Riktigt svår fråga. Men den första låten som dök upp var:
Metallica - Nothing else Matters
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
Goo Goo dolls - Iris. Slutar aldrig älska den, den är så fin (:
Ändras hela tiden för mig. Men om jag måste välja så är det Green Day - Boulevard of Broken Dreams just nu!
Music gives a soul to the universe, wings to the mind, and life to everything
Ändrat igen. Just nu är världens bästa låt Where Did You Sleep Last Night - Nirvana!
Finns många, en av dom är Queen - Bohemian Rhapsody
Richard Marx - Hazard
Asta kask - Dom får aldrig mig.
Det är fet pungspark på hela jävla etablissemanget.
1# Var inte Bittersweet Symphony en låtstöld? Var väl bl.a. Mick Jagger som skrev den?
Värden sbästa låt är "Victim of Wanderlust" med Rupert Hine
Tja. hur menar vi nu? Vad menas med "låt" och "genom tiderna"? 
En hel del musik gjordes ju före 1900-talet…men kan de kallas låtar? Beethoven, Mozart, Bach…eller folkmusik?
I modern tid skulle jag väl säga att The Beatles eller Elvis Presley har en del låtar som är helt fantastiska och fortfarande håller måttet…
Queen - Bohemian Rhapsody är ett bra exempel, för den är så fantastiskt nyskapande och ANNORLUNDA!
Annars har jag mina egna favoriter, men om de är de bästa genom tiderna kan jag nog inte objektivt tycka… 
En låt som jag älskar och som jag aldrig kommer att tröttna på är:
Nik Kershaw - The Riddle
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!
Skulle också vilja nämna Nick Drakes "Way To Blue"

#16 helt klart bästa låten!
Allt med Michael Jackson
Han är allt
Mvh Linnea Johansson Kvick
Cherioshamstrar.weebly.com
Grundare av Hamsterbladet.webblogg.se
"Sommernatt ved fjorden" av Kjetil Bjørnstad
raphanus
sajtvärd på Språk iFokus
medarbeider på Karbohydrater iFokus

Hoppípolla av Sigur Rós
Låter som en korkad idé att försöka utse världens bästa låt genom tiderna. Bättre att njuta av musiken istället. Skulle jag mot alla odds försöka så skulle svaret bero mycket på när frågan ställs. Säger jag en låt nu så kanske det inte är samma låt som jag hade valt om jag fått frågan 20 minuter senare eller tidigare, så vad jag än svarar så blir det totalt ointressant.
#31 var inte så petig, ta den bästa för stunden vetja!
Alldeles just för stunden - Sisters of Mercy, Some kind of stranger.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

AC/DC - Thunderstruck
Bästa bandet också enligt mig, man tröttnar aldrig och man kan inte hitta några som är bättre live än dom=)!
#32: Kan ju bli vad som helst… En låt (som få utanför Japan hört talas om…) som jag gillar i perioder är Yozora No Hoshi, men så har jag väl lite udda musiksmak också… Det mesta jag gillar är Instrumentalt och gitarrbaserat, även låten jag nyss nämnde, även om den har en text och framförs med den ibland. En låt som INTE är instrumental (fast jag har faktiskt en instrumentalversion av den också…), som kanske inte är superbra, men ändå kul att lyssna på ibland, heter Kanari Kiteru Koi. Söta röster från tre japanska tjejer som man valde att kalla ”The Rice Girls” på engelska, av någon outgrundlig anledning…
Förresten, Nokie spelade in en låt 1999 som heter ”Cherokee Smoke”, men slarvig som gubbfan är så framgår inte på skivan vem som skrivit låten eller någonting… Har inte hittat den på YouTube heller… Någon som vet något om den? Exempelvis vem som är originalartist?
Nähä… tänkte väl det…