Musik iFokus

Musik

Etikett: övrigt
Läst 5445 ggr
Jennifer
0

Låtar som betyder något speciellt..

Alla har vi väl låtar som bringar fram massa minnen och som betyder något helt speciellt för oss. De kan påminna oss om vår första förälskelse eller få oss att tänka tillbaka på sommaren som var..

Vilka låtar betyder något speciellt för dig och varför?

Jennifer
0

Som de flesta andra så har jag en hel hög med låtar som verkligen får mig att tänka tillbaka på gamla minnen. Men om jag ska välja något så måste det bli norska bandet "Return" som spelade på årets avslutningsfest i skolan. Den kvällen betydde något helt speciellt för mig och när jag hör deras musik får jag en härlig känsla i hela kroppen Flört

Även Frankie Goes To Hollywood, Hooters, Pink Floyd och Genesis får tilläggas till låtar som påminner mig om sommaren och en mycket speciell person..

"Niklas Strömstedt - Om" inte att förglömma!

Soffi
0

Lars Winnerbäcks låt "Timglas" kommer alltid att vara speciell för mig. Den var min och mitt ex låt. Han visste hur mycket jag älskade den låten och han kysste mig för första gången när den spelades i bakgrunden. Så varje gång jag hör den kommer jag tänka på honom.

Oskar
0

Meatloaf påminner mig om jobbet pga av att min rumskamrat alltid spelar detta. Och Meatloaf är väl inte min favorit… :)

Jennifer
0

#3 Usch då, det var väl kanske ett mindre trevligt minne. Du har inga låtar som plockar fram de goda minnena? Annars kan jag väl hålla med om Meatloaf..

bubbelbubbel
0

sweet child o mine - guns n roses.
också ett ex, vi tjafsade på en fest om att han ville lyssna på den, och jag ville lyssna på något annat, första gången vi träffades.
efter det träffades vi lite till och blev tillsammans, gjorde slut bara nån månad senare, men låten finns där, det var hans favorit, och när jag såg dom (eller ja, Axl iaf) på roskilde i somras och introt till sweet kom var jag på gränsen att börja gråta.
inte för att jag saknar mitt ex eller nått sånt, utan för vad låten betytt för mig, och hur jävla (ursäkta mig) underbart det var…..
och jag ångrar att jag inte ringde till honom så han fick höra…

Billy Joel - Vienna, påminner om sommar och regning motorväg, vet inte vart vi skulle, det minns jag inte, men det var jag och min johan och det var så himla härligt. :)

Dire Straits (fick jag det rättstavat nu?) - Brothers in arms,
har blivit utnämd till min och johans låt av en kompis, den spelade han jämt när vi träffades för tre år sen. Och så fort min kompis hör den tänker hon på oss.

..jaa, sen finns det ju flera till ;)

Niklas
0

#1: Såg du Hooters när de spelade på Vattenfestivalen i Stockholm? Det var en riktigt bra konsert.

Vänliga hälsningar

Niklas

Vänliga hälsningar, Niklas

Sök information om Sveriges adelssläkter för din släktforskning

Abstinens
0

Loke - Allt du är

Första gången jag hörde den var jag aspackad och i flera månader hörde jag mig för, men INGEN kände till något om någon Loke eller liknande. Men tillslut hittade jag skiva och alla som trott att jag hade hittat på nåt på fyllan fick igen. En av världens bästa texter. Loke är proffs på texter ju =)

Interaktiv
0

Väldigt speciell (på ett dystert sätt) med knepigaste text någonsin i en svensk låt?

LeMarc - Tess
Glasblåsa och rivningshus, kan den sköna låten egentligen handla om en pundare som röker på, helt enkelt en svensk version av Eagles - Hotel California?

lisette
0

bryan adams - when you love someone. var på hans konsert i danmark för ngn månad sedan. har aldrig hört låten tidigare och den bara gick rakt in i hjärtat på mig.

sheryl crow/kid rock - pictures. den låten påminner mig om saker som hände i usa när jag var där. tyvärr inga bra alls.

hassa andersson - änglahund. kan inte höra den utan att börja gråta. den får mig att tänka på min änglahund hugin direkt.

Maja
0

Oj.. Det är en del det.. ;)

Men just nu finns det en låt som betyder så oerhört mycket för mig.. "Where You At" med Joe och Papoose.. P.g.a. så många olika anledningar.. Älskar den!!

Loa-bg
0

Fix You-Coldplay Den påminner om en gång när jag var ledsen och min kompis spelade den för mig, den gör mig lite hoppfullare.

Den har även en liten komisk sida, om man nu kan kalla det det.. Den passar till mattelektionerna eftersom de på ett ställe i texten sjunger "when you try your best but you don't succed"…

haha Flört 

Sen varje gång jag hört Bad Day- Daniel Powter har jag haft en dålig dag… (hade kanske inte riktigt med saken att göra)

UlrikaG
0

ojdå, att välja en är ju helt omöjligt men jag kan helt klart nämna Cue´s Burnin´. Tänker alltid på ett ex när jag hör den, och hur det var då…

dessutom fullkomligt älskar jag fantasy och att läsa när man lyssnar på musik är en riktig höjdare!! hela skivan Broadsword är fantasik av Jethro Tull att läsa till fantasy :)

Benjy
0

oj finns hur mkt som hellst, gör ett urval

Westlife - Flying without wings. Lyssnade jag mkt på då min katt dog för två år sedan.

Hallelujah - Rufus Weinwright, betydande låt som väcker många minnen om ett läger jag var på.

det var bara två.. om jag skriver alla tar det hundra år=P

Flisa
0

Coma White :) fin låt som betyder mkt för mig, men någon jag känner igen mig i…. oh, how can I live - Ill niño!! :D så jäkla fiin ;)

domiino
0

ujujuj finns mååånga, men framför allt manowar - master of the wind och Bon jovi - I´ll be there for you. Min pojkvän spelade alltid den i början när jag var med på hans spelningar eller när han repade eller hade fest. en gång fick han hela kill gänget till att sjunga den a capella åt mig…speciell låt med speciella minnen..Manowar mest för att den låter påminner mig om mamma..ska spela den på henne begravning dagen hon går bort, den eller hero med europe..

Cevir
0

Phil Collins - You be in my heart.
Tror det heter så. :) Den påminer mig om min farbrors hund, Emil. :) Varenda ord i den texten får mig att tänka på honom.

/ Sara & Casper

Jennifer
0

#6 Dessvärre Ledsen Det hade verkligen varit en höjdare, men jag får nöja mig med att jag i alla fall fick se Silverchair..

Smeagol
0

villken svår. De är ju svårt att komma på så här på rak arm. Och de finns så många men jag ska väll nämna några.

Phil colins- cant stop loving you. Eftersom jag och min nuvarande pojkvän hörde den när han sjöng på bingolotto på andra dejten sen dess har det blivit våran låt.

Frankie goes to hollywoos-The power of love. bara för att den är helt enkelt bäst. kan känna tusen kännslor när jag hör den låten.

Balsam boys-Här kommer sommaren. Inte speciellt bra låt i sig men kännslorna den får en att känna betyder mycket.

Per Gesle-Juni, Juli, Augusti. Världens bästa sommar låt. Beskriver verkligen kännslorna kring sommaren. Är så härligt att åka bil och ha fönster rutorna ner och känna den härliga sommarbrisen och lyssna på låten.

Eddie Meduza-dead mans curve och skyrider. Minne från barndommen.

Ja listan kan göras lång men har fått med några av dem låtarna som betyder mycket för mig!!!