Musik iFokus

Musik

Etikettövrigt
Läst 32227 ggr
Sara
3

Sånger till/om pappa?

Jag letar efter låtar om pappor eller till pappor. Får gärna vara lite roliga, spexiga, fina eller seriösa låtar.

Hittar en massa om döda eller dåliga pappor men det passar inte, vill ha bakgrundsmusik till min pappas 60 års fest.

Sara

tantan
9

pappa spök med spökligan =)

It's for my dad - Nancy Sinatra

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

Sara
1

Tackar!

Fler, fler, fler!

Sara

Clariiz
9

Min bror har skrev en låt till min pappas 50 års dag.
Finns på youtube, dock dålig live version av den.. :P

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

RubHel
2

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Keith Urban - Song for dad :)

Sara
2

Tack!

Sara

Hamka
0

Manowar - Far

NaimaG
1

Father and Son med Ronan Keating.
I should med Evergrey (inget bra val dock).
My father's House med Bruce Springsteen.
Dance with my Father med Luther Vandross.

Tipsar dig i annat fall om 100 Greatest Father Songs

Liz85
52

Vad heter låten där en manlig svensk sångare sjunger om att vara pappa och vad det innebär m.m. tillsammans med sin glada dotter. Som i slutet när hon får frågan av honom vilken som är bäst svarar "Mamma!" och skrattar?

Den är iaf första jag kommer att tänka på.

Sara
1

Tackar!

Sara

NaimaG
1

En till låt är Butterfly kisses med Bob Carlisle eller How to say goodbye med Michael W Smith.

Angelclaw
3

#0 Jag har precis samma funderingar. Pappa fyller 60 och jag funderar antingen på att skriva en låt till honom eller hitta en befintlig som passar och sjunga för honom. Verkar bli det förstnämda dock :P

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

Hyrrokkin
0

Oh, bra tips *börjar knåpa ihop blandbandspresent till pappa*

guraknugen
0

#0: Nej tyvärr. Samma sak här. Skrev en när min far dog år 2000, men den handlar ju specifikt om just min far och den är ju kanske inte så uppmuntrande heller. Den är inte ens bra, men det kändes bra att skriva den just då, men det är bara jag som hört den och så kommer det nog att förbli också.

John Lennons ”Mother” från 1970 handlar ju både om hans mor och far (var sin vers har jag för mig), men inte heller den texten är särskilt uppmuntrande… Inget man firar sin far med precis… såvida man inte gör en egen text då, men då kan man ju lika gärna göra en egen melodi också och då blir det ju en ny låt…

LenaR
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

"Daddy daddy get me out of here"

Inte så munter i texten kanske, men uppåtmusik ändå!

En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

RacerDonnans
0

Det var ju ett tag sen du frågade, har inte sett den tråd förrän nu så ni har antagligen redan haft festen, i så fall hoppas jag den blev lyckad.
Min tanke är ju att svenska låtar kanske känns mer personliga även om många av de utländska är riktigt bra. Tipsar ändå, kanske någon annan har användning av den om du inte har det.

En som kan det lite roliga, finurliga skrivandet och även skrivit visor om pappor är Robert Broberg. En vacker som ser tillbaka på hur det kunde vara när man var liten och kontakten med sin far är: pappa se min hand.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Sara
0

Festen är inte förren i juni. Skrattande Jag tycker om att planera i tid.

Sara