Musikalisk
Är det många som känner att dem är musikaliska här inne? själv känner jag mig ganska musikalisk. Jag spelar trummor i ett band och går på piano lektioner. Skulle inte kunna leva utan musik!
Är inte värst musikalisk själv, men har en pojkvän som är grym på trummor och en av våra kompisar är sjukt säker på gitarr.. De spelar i samma band för övrigt.. Lyssna här om du vill. ;) Spelar lite gitarr själv (eller ja, håller på att lära mig) bara lite på skoj. Munspel är ju kul också. ^^
Men jag skulle inte heller kunna leva utan musik. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Nej inte det minsta faktiskt, så jag är glad att det finns andra som kan spela musik och sjunga.. 
Kul att höra…grunderna är ju inte alls tokiga….finns en del att göra på den vokala delen….det kan ha med genren att göra men antingen borde det finnas ett intressant stick och/el. någon form av g.-solo (behöver inte nödvändigtvis vara långt (8 takter skulle kunna räcka, men gärna längre om du frågar mig)
Trummorna känns tighta i min lyssning och har bra sound
mvh
Bertil
#3 Jo, det har ju lite med genren att göra, men jag håller med att man kunde göra lite med sången.. Men det var inte alltför genomtänkt heller, då de inte hade bestämt vem som skulle sjunga förrän det skulle spelas in. ;) De har funderat på att skaffa en annan sångare också, men vet inte hur det blir med det.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Det var enbart menat som pos. kritik ;-)
mvh
Bertil
Hmm.. Min pappa var med i Nordman, mina tre syskon har gått på musikinriktade skolor, min ena syster är med i någon kör, min bror har ett band som snart får skivkontrakt (EMA har lyssnat och sade att de kommer att lyckas direkt.. ;)), min bror har också släppt skiva i Tyskland med en tjej som har blivit lite halv-stor där "nere".. ;) Hmm.. Själv så är jag väl inte sååååå musikalisk.. ;P Lyssnar hellre än att utföra det själv.. XP
#5 Jo, jag förstog det, jag bara förklarade läget lite. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport

jag är ganske musikalisk .. jag spelar trumpet i ett band och så går jag på adolf fredriks musikklasser .. :)
Låter som om du åtmonstone delvis är hemma i jazz-svängen?!?!
mvh
Bertil

#9 för att jag spelar trumpet ? hehe .. nej, så jazzig är jag nog inte tror jag .. vi spelar mest rock

Musikalisk? Hmm…nja…men jag spelade faktiskt trumpet några år i mellanstadiet. Kul var det. Men om det lät bra vet jag inte. :)

Nei, lite musikalsk….
Med tanke på att jag ska på musikvecka nu över nyår måste jag väl nästan säga att jag är musikalisk?
Jag tror att nästan alla människor är musikaliska, men det är inte alla som tränar upp sin förmåga. Alla borde spela ett instrument. Det borde fan vara lagstiftat. Jag tror på fullt allvar att det skulle leda till en bättre värld! *blicken fäst i fjärran*
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
vi fick lära oss spela lite trummor i skolan men inte mkt.. och jag kan spela en deep purple låt på gitarr också.. men det är allt.. annars lyssnar jag bara på musik..
Fast är man inte musikalisk om man överhuvudtaget lyssnar på musik? Varför skulle man annars göra det? Om man inte får ut något av musik kan man ju lika gärna lyssna på dammsugaren!
Jag vet faktiskt en man som säger att han är sån, att han aldrig lyssnar på musik och inte förstår varför man gör det, men han måste vara extremt ovanlig.
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Hmm… Musikalisk å musikalisk vet jag inte men…
Jag kan ju iaf hålla takten =P

hmm.. musikalisk… ibland säjer folk att ja sjunger bra, men jag vet inte riktigt. helt tondöv är ja nog inte. jag spelar keyboard och lärarn sa jag var duktig och hade bra taktkänsla… och jag skulle ju aldrig kunna leva utan musik… om det är att vara musikalisk vet ja inte :P
vi fick spela blockflöjt i typ trean. o sen så har man ju musik på låg, mellan o högstadiet… det är bra… musik är viktigt. man utvecklas av att vara kreativ, samma sak med bild o teater o dans.
/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

får ofta höra att jag sjunger fint och rent när jag sjunger kent, KoRn, manson eller punklåtar eller annat som jag tycker om. men min growling är det tydligen något STORT fel på 
Jag är uppväxt till att vara musikalisk. Det beror väl på gener antar jag. =)