Världens bästa gittarist?
Vem är nummer 1?
Jättejobbogt att välja bara 1 men, Joe Satriani får det bli.
Varför är det ingen som har nån favogitarrist? Kom igen!!!
jimi hendrix :)

David Gilmour
Nej, jag har ingen favoritgitarrist, men vissa lyssnar man väl på mer än på andra, beroende på att de spelar den typ av musik man gillar kanske, inte så mycket för att de är ”bäst” på något. Vad som är bäst går att mäta men det är inte säkert att man gillar att lyssna på den som visade sig vara bäst.
Dessutom, bäst på vad då? Att spela gitarr generellt? Bäst på att spela en viss typ av musik? Vad händer i så fall med de gitarrister som är bäst på annan typ av musik? Hur jämför man en jazzgitarrist med en heavy metal-gitarrist?
Och ja, det heter gitarrist, precis som er stavningskontroll också tycker. Inte gittarist alltså. Ni vet de där röda linjerna under vissa ord…
Ber om ursäkt för min stavning. Tycker att det får bli väldigt subjektivt vad som är "bäst" vad säger ditt hjärta?

1.Angus Young
2.Jimi Hendrix
3.Nisse Hellberg
4.Slash
5.Jeroen Haamers
#5: Mitt hjärta…? Bra fråga… Men jag lyssnar gärna på Albert Lee. Skön stil men ful gitarr… Nokie Edwards (spelade med The Ventures 1960-1968, 1972-1984 och sedan 1999 av och till som ”gästartist”) känner få till, men jag gillar hans sätt att spela, även om han kanske inte är ”bäst i världen”, och han spelar inget vidare om han inte har bra musiker i ryggen. Han är oftast bra på det han gör i alla fall, men han är inte så nogräknad… Blir det något fel och ingen annan märker det så bryr han sig inte. Men så är gubben 74 år också. Han orkar väl inte traggla igenom omtagning efter omtagning, kan man kanske anta…
Matthew Bellamy i Muse. 
Jag reflekterar inte så mycket över gitarrister, men tycker att Lenny Kravitz är bra.
Eric Clapton är på min förstaplats och George Harrison på andra platsen.
Jag har ingen koll på världens gitarrister, däremot tycker jag Joshua Farro är GRYM.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
Det står väl mellan Kirk Hammet eller Carlos Santana
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
En klar aspirant
Steve Vai är också cool…
1. Buckethead
2. Slash
2 av alla mina favoriter =)