Musik iFokus

Musik

Etikettövrigt
Läst 2200 ggr
TacoBelle
2006-12-05 17:07
0

Presentationer!

Jag är ny här och lite nyfiken på vem ni andra här är och vad ni har för musiksmak så jag tänkte att vi kan köra lite presentationer här.Skrattande

Jag själv älskar musik och har väntat länge på ett musiksnack!

Jag lyssnar i princip bara på klassisk rock/folkrock från 50-60-70 talet. Störst är Johnny Cash och Bob Dylan. Men jag lyssnar även på Leonard Cohen, Van Morrison, Led Zeppelin, Jimi Hendrix, Simon & Garfunkle och såklart Elvis.

Ibland känner jag för lite nyare musik och då blir det t.ex Portishead , Vangelis, Ozzy/Black Sabbath, Metallica, Hasse Andersson (ja du läste rätt), U2, Chris Isaac, Sarah Mclachlan och Cornelis Wreeswijk.

Låttexter med en mening och mycket aukustisk gitarr gillar jag.

Jennifer
2006-12-07 00:33
0

Då var det väl min tur då Glad

Precis som du älskar jag musik och har länge saknat et musikforum här på iFokus. Eftersom det verkade dröja så tänkte jag att jag kanske kunde starta det själv. Kontaktade Staffan och lyckades övertala honom *ler* 

Jag har en väldigt varierad musiksmak och lyssnar på det mesta som låter bra i mina öron, även om jag kanske favoriserar lite tyngre musik framför annan. Lyssnar på allt ifrån heavy metal och rock, till grunge/punk och electronica. Även jazzinspirerad musik, samt new age smyger sig in i min samling och jag är en stor fan av Vangelis!

Just nu snurrar Alice In Chains på iPoden ;-)

Bertil
2006-12-07 17:00
0

AIC är stora även hos mig. Jag har sett dem två ggr samt en massa bootlegs…Vad tycker du om deras nystart utan Staley?

mvh
Bertil

Alex
2006-12-12 17:38
0

Här har ni ett till AIC-fan. :) Även Nirvana ligger otroligt högt hos mig, och en hel del olika rock, hårdrock och metalband.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Bertil
2006-12-12 20:35
0

Bra Alex, har du några bra video-prylar att byta med?

mvh
Bertil

Sehvrin
2006-12-12 23:23
0

Jag är rätt mycket allätare när det kommer till musik, klarar att lyssna på det mesta och gilla det, förutom typ techno och liknande.

Men är det så att jag själv väljer vad som spelas så är det filmmusik som gäller och just nu är det mest musik från anime, dvs en hel del japansk pop (en genre som blir bra först när man vant sig vid den IMHO)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

Maja
2006-12-13 23:05
0

Jaha.. ;) 17-årig Uppsalabo.. Lyssnar med på R&B t.ex. Donell Jones, Tyrese, Tank m.m. Umm.. Vad ska man säga? ;)

Bima
2007-01-10 12:10
0

24 år, bor i Södertälje och lyssnar på lite allt möjligt. Har dock svårt för allehanda schlager/pop/topplistemusik. Gillar mest rock a' la Toto, Deep Purple, pop/punkrock a' la Blink 182, New found glory, även simpel pop, viss synth, etc. etc. Det varierar beroende på vilket humör jag är på helt enkelt. ;)

domiino
2007-01-10 13:46
0

20 år o bor i viskafors utanför borås. största intresse är iller och musik. 80 talete då. pudel-hår-sleaze och glam metal är min stora passion.

Murre_Uddiz
2007-01-10 21:43
0

Tjo.
heter Ida, e 11år, snart 12 (i april) och gillar lite modern rock , iaf MCR e dom bästa <3

Flisa
2007-01-10 21:51
0

9# kul med någon som nästan är i samma ålder som mig :D

jag heter märta (hatar namnet, kallas flisa eller djävulsdotter :P), lyssnar mest på marilyn manson (he's my god) eller punk, riktig punk, inte som avril. L, eller GD eller så som vissa tror att punk är (Skrikandes), utan asta kask, sex pistols, charta 77, the clash och lite övrig "äldre" punk ;) gillar även nine inch nails, kent (hm, mestför låttexterna tror jag ^^)

sweet_candy_
2007-01-10 22:13
0

Heter Amanda, är 16 i april. Lyssnar på lite allt möjligt, men framförallt metal. Som tex. Cradle of filth, Children of bodom, In Flames, Chimaira, Nasum, Lamb of god och Dimmu Borgir. Spelar bas och sjunger:)

Madde
2007-01-11 00:54
0

Hejsan.

Heter Madde och jag bor idag i Lindesberg, håller till mycket på Iller.ifokus (medarbetare).

Mitt musikintresse började faktsikt rätt sent, men bättre sent än aldrig.

Jag gillar allt från rock, pop, metal, punk, klassiskt, pojkband mm.

Just nu lyssnar jag mest på Radion till och från jobbet, så jag känner mig lite trist ändå.

Med musik.ifokus hopps jag hitta nya artister och lyssna på.

Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Illan
2007-01-11 13:20
0

Tjohejsan!

Älskar musik men tvekar till att kalla mig allätare då det finns så enormt mycket musik där ute som jag inte ens vet finns :) Och så finns det musik jag inte är intresserad av typ Elvis, dansband, Death Metal och annat som skär i själen. Att man kan bli rik på "boten Anna" övergår mitt förstånd. *provocerar*

Både maken och jag lyssnar gärna på musik och har många skivor så vi vet knappt var vi ska göra av dem. Ändå längtar vi efter mer.

Sen vi fick barn har vi inte kunnat sitta och verkligen superlyssna igenom skivorna som man gjorde förr. Att lyssna fram och tillbaka och läsa texterna om och om igen är ett minne blott. Nåja, barnen är väl inte små hela livet.

I vår skivhylla hittar man till exempel Taube, Vreeswijk, Ruben Nilsson, Åkerström, Tommy Körberg, Elvis Costello, Red Hot Chili Peppers, Enya, Kent, Timbuktu, Kate Bush, Mozart, Manuela Wiesler, Per "Texas" Johansson, Björk, Madonna, Sarah McLaghlan,  The Cardigans, Buena Vista Social Club, Sinatra, Robyn, Sjostakovic (hur tusan stavar man det?), Debussy, Satie, Philip Glass, med mera med mera…

I en annan tråd har jag efterlyst tips på musik jag ännu inte upptäckt än och jag blir jättejätteglad om ni fyller på!

Smeagol
2007-01-11 15:02
0

Jag är en 20 årig tjej som kommer ifrån dalarna. Jag lyssnar på allt. men gillar inte sådan där skrikig döds metall och sedan är väl dansband ingen favorit.

Och även jag har längtat efter ett musik forum. tänkte starta ett själv men orkade lixsom inte så det var tur att du gjorde det jennifer!!!=)

Murre_Uddiz
2007-01-11 16:50
0

#10 hihi, äääntligen ^^

Benjy
2007-01-11 16:56
0

Shoho, Mimmi heter jag & 'är 16 och bor i sthlm.
jag har väldigt bred musiksmak och lyssnar på det mesta från pojkband, pop, rock, hård rock, svenskt, punk, gospel, countrey.. ja listan kan göras lång.

Kan väl säga att jag gillar låtar, kanske inte gillar en artist speciellt mkt men just En låt är superbra! :D

mer om mig står på min sida Skrattande /Mims

elinn
2007-01-11 20:19
0

Heter Elin, är 22 år och bor i Gävle. Hittade hit genom iller.ifokus och tycker det är väldigt intressant med musik. Lyssnar i stort sätt på allt (förutom dansband). En av mina absoluta favoriter är Meat Loaf, älskar honom och hans musik =)

Jaja, det var iaf lite om mig =)

bubbelbubbel
2007-01-11 21:43
0

karoliina 20 år.
lyssnar mest på allt ? radion på jobbet, så p3 8 timmar om dagen (jag har omedvetet, fast lite medvetet bojkottat alla reklamradiokanaler, och känner mig som en skurk om jag skulle byta..men p3 är ju bäst såå…haha), men i skivsamligen finns alla kent, nästan alla korn, en del manson, lifehouse, clash, bob hund, doktor kosmos, pet shop boys, depeche mode, within temptation, foo fighters, backyard babies, imperiet, lemarc, någon winnerbäck, HIM, silverchair, thåström, nirvana, the knife, scissor sisters, the doors……..oj..

men genom en kompis har jag även influerats av Bob Marley, och genom grannarna mina rätt mycket psykadelisk trance och "vanlig" trance..

Jennifer
2007-01-14 15:21
0

*Puttar upp den här*

Nu är vi över 100 medlemmar på forumet och endast 20% har presenterat sig! Vore roligt om fler kunde berätta vilka de är =)

[___THEFINAL]
2007-01-14 18:16
0

elin~ 15 år i April.jag är musikgalning i grund och botten och har en väldigt blandad musiksmak, stil, vad ni nu vill kalla det för '___' för att vara lite social, så kan även jag skriva ner vad jag lyssnar på för uuuuuunderbar musik. jag kan kanske börja med att säga, att jag är helt såld på ebba grön, som ligger på första plats på topp 5. hm, vad lyssnar jag mer på? x_x jo, såklart! system of a down. jag älskar dem! :'D klart nummer 2. okei, om jag ska hålla på såhär lär jag inte komma någonstans idag. jag skriver ner alla istället. yeah, here you go,
listan blir lååååååång :*
a fire inside, alice in videoland, alien ant farm, anders f rönnblom, anouk, antiqué cafe, audioslave, backyard babies, bowling for soup, breaking benjamin, bullet for my valentine, cirkus miramar, coldplay, crash test dummies, dashboard confessional, dia psalma, dir en grey, ebba grön, led zeppelin, green day, guns n' roses, hoobastank, kent, korn, KSMB, lars winnerbäck, linkin park, marilyn manson, metallica, miyavi, morning musume, my chemical romance, nirvana, panic! at the disco, red hot chili peppers, slipknot, stiff little fingers, sugarcult, sum 41, system of a down, the darkness, tenaoucius d, the knife, the offsprings, the sex pistols, three days grace, mimikry. okei, nu ger jag mig o.o