Underbart!
Ville skryta och dela med mig av den underbara känsla jag har just nu.
Jag började spela klarinett när jag gick i 3an. Slutade när jag gick i 6an pågrund av bristande intresse. Klarinetten jag har klarade sig undan en bran 2001. Dock inte väska, spott duk. Sedan så slutade jag och lät klarinetten stå som prydnad i sämre förvar. Dess värre hade man ju ohängda katter som välte den och den var ospel bar då munstycket gick sönder.
Först nu har jag tagit mig till att laga den. Nu när det går bra och ekonomin är uppåt. Vilket i sig känns väldigt bra är den äntligen lagad och en ny väska beställd. Min Yamaha har liv igen! Och vist låter det liteh alvt om förjävligt när man spelar och inte kommer man ihåg alla greppen. MEN det känns absolut underbart. Det underliga är att noter inte heller är ett problem, vilket det har varit att bara komma ihåg notstystemet. Det bara flytter på utan problem nu. Vilket är tur då jag vill bli musik lärare *s* DESSUTOM mitt i all har jag fått praktik på kulturskolan här i stan. Så jag skall få leka musiklärare.
Vist är det underbart när allt börjar gå uppåt för en och inte kännas så förjäkligt :) Sitter spänt och väntar på att få hem en ny notbok. Hittat en grepp tabell för klarinett här men den är inte fulländad känns det som. Bara grunderna. MEN! Jag lyckades klinka fram månaderna ;P Samt nu tändas, vilket kändes passande :)
God jul på er!
Vad kul att du har börjat spela igen!
Har själv spelat piano sen jag var 5, att kunna spela ett instrument ger mycket glädje! :) Även om det kan vara jobbigt att öva mycket och ha press på sig, skulle jag aldrig kunna sluta spela <3
Lycka till med spelandet ^^
#1 jo varit upptagen med estetandet. Är ju sångare egentligen så det har inte blivit av att man lagat klarinetten. Varit så upptagen med att träna sång och gitarr att klarinetten blev bortglömd. Men nu känns det riktigt bra även om det är en liten summa att lägga på en klarinett. Men i jämnförelse med att försumma den eller vad annat folk lätt lägger 1000 kr på så känns det som en livslång investering :)