Den stora "Boy-band-tråden"!
Nu fick jag en riktigt bra(?) idé och var bara tvungen att starta en tråd om det några älskar och andra hatar, men som de flesta har ett eller annat förhållande till - nämligen boyband!!
Alla vet självklart vad jag pratar om när jag nämner band som Take That, Backstreet Boys och East 17. Listan kan göras hur lång som helst. Söta svärmorsdrömmar som spyr ut ännu mer sötsliskiga ballader och förför små flickors hjärtan med sina sammetsögon och texter om olycklig kärlek..
Dem som liksom mig växt upp på slutet av 80-talet, minns väl låtar som "Step By Step" och "Cover Girl" och namnet Jordan Knight fanns på nästan alla tjejers läppar. Vi pratar såklart om New Kids On The Block! Alla mina vänner hade tapetserat hela sitt rum med NKOTB-affischer och på rasterna i skolan diskuterades om Jordan verkligen var den som var snyggast..?!
Själv har jag aldrig varit någon fan av något boyband och har därför bara beskådat fenomenet från åskådarplats. Är det däremot någon av er medlemmar som har varit en riktig boyband-dyrkare eller på annat sätt har ett starkt intryck av nämnda "kategori"?
Jag vill veta allt 
Var väl mer som du, under 90-talet när det var BSB och Westlife för hela slanten..
Inget för mig dock. Sen när har det behövts 5 pers för att sjunga? De varken skriver eller tonsätter låtarna själva.. Totalt meningslöst enligt mig.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Heh jag har väldigt bred musiksmak och gillar många boyband låtar, gillar speciellt Westlife men även BSB.
Reta mig bara ha :P
jag har mest gillat backstreet boys och take that. Men nu var det något år sen som jag var fanatisk. =) hihi
Men jag var på BSB's senaste konsert i stockholm. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jag var en tvättäkta pojkbandsfanatiker. Sov utanför hotell och konsertplatser, spenderade åtskilliga slantar på skivor och allt man kunde hitta med banden på; t-shirts, väskor, klistermärken, posters, tidningar, halsband. Ja listan kan göras lång. Gudarna hette självklart Backstreet Boys och jag tycker än idag (24 år gammal) att ingen annan pojkgrupp kommit upp till samma nivå.
Fast som galen tonåring jagade man de flesta pojkbanden; Bsb, Westlife, 5ive, A1, Point Break, Take 5, 911 etc. etc. etc.

japp när jag gick 8-9 var jag heelt inne på 3T. tyckte (tycker) att de var jättebra.
men faktiskt, jag gillar all sorts musik och pojkband är jag inte rädd för att erkänna att jag lyssnar på.

hm… känner mig plötsligt onormal :P är 11, sedan jag vart 8 ½ år lyssnade jag intensivt på marilyn manson och gör det ännu :P
Några som verkade lyssna på Backstreet Boys ^^ Kul att höra att jag inte är själv ;)
Lyssnar faktiskt fortfarande på Backstreet Boys. Plus att Take That är väldigt bra. Tycker jag :)
/ Sara & Casper
jag gillar nya låten Patience med Take That. Den tycker jag lugn och skön att lyssna på i bilen. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

Jo jag lyssnar också på pojkband. Det kan vara mysigt :D
Lyssnar på annan musik också, många verkar tro att om man lyssnar på pojkband så lyssnar man bara på sånt (jätte vanlig kommentar) men så är det iaf itne i mitt fall.
go Westlife :P

Jag har aldrig varit något riktigt stort fan av något pojkband men har heller inget emot att lyssna på dom. Har en skiva hemma med Westlife som jag faktiskt plockar fram ibland =)

Det är ganska konstigt att man nästan skall skämmas för att man lysssnar på pojkband. Varför skall man göra det egentligen? Det är ju knappast någon som skäms för att lyssna på hårdrock eller synth? Eller?
Jag som själv inte lyssnar på pojkband, har full respekt för dem som gör det även om jag själv inte tycker om den typ av musik. Musik är så personligt så det måste kännas som ett personangrepp att folk skrattar åt en bara för att man inte delar musiksmak..

Förresten..är det någon som minns bandet Hanson? De hade en jättehit med låten "Mmm Bop" som jag minns att jag tyckte var helt förfärlig och jag klarade inte av att varken se dem på TV eller höra dem på radio.
Många andra artister som faller utanför min smak brukar jag i alla fall kunna lyssna på, men de här fick mig verkligen att må dåligt *skrattar*
Fler med samma upplevelse? Eller kanske totalt motsatt?
Madde - Nu när jag läste att du lyssnade på Patience med Take That satt jag och lyssnade på den ;) Hehe!
Är det många av er som fortfarande som lyssnar på pojkbanden? :)
/ Sara & Casper

gaah, hörde nyss Take That's nyaste låt. mina.. öron… dom är inte anpassade efter pojkband..
Poikband är inte min musiksmak o.o
hehe ^^ Pojkband är underbara ^^ :D
/ Sara & Casper
:'o nämn någon.
#17 Backstreet Boys ^^ :)
/ Sara & Casper
Har massor av Westlife-skivor, det var en period i mitt liv…;)
o.o NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ!
#20 Vadå? Dom är ju underbara ^^
/ Sara & Casper

Näääääääääääjeee!!!! ^^,
Är alla emot mig? :O :P
/ Sara & Casper

#11 --> precis håller med. Man vågar knappt säga att man gillar pojkband, inte så många som erkänner det men ändå säljer dom Guld så därför måste dom vara populära fast folk inte riktiggt vågar erkänna det.
Lite jobbigt, man vill ju inte att någon ska "se ned på en" för att man gillar typ westlifee
Håller med er! Egentligen, vad är det för fel på att gilla pojkband? Alla har sin smak, lixom :) Pojkbanden, enligt mig, är det underbaraste som finns!
/ Sara & Casper

Det är absolut inget fel med att gilla pojkand!! =P
Håller med :)
/ Sara & Casper
Det är inget fel, men jag får ont i öronen av dem! o.o