Rammstein.
Hejhej!
Tänkte fråga, kan man räkna Rammstein till Metal? Eller är dom nånting annat? :P
/ Sara
/ Sara & Casper
:) spelar det egentligen nån roll vad man kallar musiken dom spelar?
eller ska du försöka förklara för din farfar vad det är? :)
eller?
Jag har försökt förklara för min morfar, faktiskt :P Lyckas inte särkilt bra. :S :)
/ Sara & Casper

Haha! =)
#2 då får du väl ta med en skiva o spela för honom!
och så kanske han har några bra jazzplattor på vinyl (eller stenkaka? eller kassett?) som han kan spela för dig! :)
så korsar vi både kultur och generationsbroar på samma gång ;)
hehe, e inte de en bra idé? ;)
(tror du att han förstår bättre om du skulle säga Metal, Nu Metal eller hardcore eller krautrock??? ;) )
Morfar förstod inte riktigt var jag menade när jag försökte förklara dock..:P
/ Sara & Casper
#4 hehe, ;P Det kan vara en bra idee :P Men jag får spela från datorn, jag har inte skivor dock :S :P Men lyssna kan han få göra :P
/ Sara & Casper
Nejj, inte metal utan hårdrock.
är inte det nån industrimetal ?

Rammstein kan sägas tillhöra industrial/hårddrocks-genren.
Verkar som det är lite delade meningar om det iaf. Vet faktiskt inte riktigt var de tillhör. Men det är många av mina vänner som lyssnar på dom som säger en blandning mellan hårdrock och metal typ. Hörde mig för igår kväll :P
/ Sara & Casper

#10 Nej Rammstein är svåra att placera då deras musik som sagt är en blandning mellan hårdrock, synth, industrial och till viss del heavy metal.
De kan dock sägas ligga i industrial/hårdrocks-skiktet som jag skrivit i tidigare inlägg, men har även influenser av ovan nämnda genrer. Och det är roligt när man vågar experimentera! Själv är jag stor fan av Rammstein, både deras musik och låttexter.
#11 Okej. Dom är sjukt bra!
/ Sara & Casper
Rammstein placeras in i industrimetalkategorin.
Okej, Taack! :)
/ Sara & Casper
Så lite så. :)
Hehe :) Lyssnar du själv på Rammstein?
/ Sara & Casper
Ohja, mycket! Såg dem i Stockholm 2004, de kom ut till publiken efteråt och jag rörde vid dem allihopa! Det var nog den bästa kvällen i mitt liv, när det kommer till musikdelen.
Eller ja, de kom ut framför staketet, alltså inte rakt ut i publiken! Och så tog jag dem alla i hand och såg dem i ögonen. Aaah! :D
#4 Låter ungefär som hände mig och min kompis nyårsafton 05/06. Min kompis pappa tog fram vinylskivorna 6 på morgonen och spelade låtar som Bolero, Nickelodian sound och andra gamla låtar samtidigt som han förhörde oss om gamla låtar =P Och jag och min kompis spelade lite låtar som vi tycker är bra. Det var …. en väldigt speciell natt/morgon, men väldigt roligt. Dock var hennes pappa full som en kråka, tror inte han mindes något av det när han vaknade =P
hehe okej :P Var det i Sverige då eller?
Kommer dom till Sverige snart, tro?
/ Sara & Casper
Ja, det var i Globen.
Nej, det tror jag tyvärr inte. Senast jag kollade hade de inte någon turné på g iaf.
Okej.
Tråkigt. Hade gärna gått på en!
/ Sara & Casper