Musik iFokus

Musik

Etikettpop
Läst 1086 ggr
Magnuzk
0

Aug. 16, 1977

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

16e augusti 1977 fick jag veta vem Elvis var. Min mamma förklarade vem det var när vi hörde på nyheterna om att han dött. Vi gick till den lilla ICAbutiken. Där fanns det skivor, LP-skivor, som det var på den tiden, och där fanns Elvis. Hon köpte "Golden Records Vol. 1" som jag har kvar än idag och som jag tycker är en av de bästa. Sen den dagen har jag varit en av alla Elvis Fans och jag var till Graceland i Memphis 1993.

Elvis lives on, in me, in his music, in his movies, in every fan. "Elvis has left the building, but will always be around."

Magnus.

Rosenvial
0

Ja,Elvis…stor Stjärna for ever….

Rosenvial
0

Om du vill berätta hur det var i Graceland… Glad

Magnuzk
0

Jo, först när jag var var det lördag eller söndag, minns inte nu. Då var det en hel del besökare och det var väldigt turistigt, och kommerciellt. Rakt över gatan var det restaurant och små butiker där man kunde handla Elvisprylar. Jag tyckte att det inte var så fridfullt alls, och jag kände mig lite stressad även om jag tog det lugnt, speciellt när jag var vid graven.

Två dagar senare, en tisdag om jag minns rätt, åkte jag dit igen. Då var det mindre folk och mycket lugnare. Då fick jag också en liten stund ensam vid graven som var skönt.

Huset tyckte jag såg ganska så litet ut utifrån. Jag hade intrycket av att det var större efter alla fotografierna jag sett, så det var en liten överraskning. Interiören känner man igen från foton och det såg ut som på dessa.

Det var en fin känsla att vara där och jag åker gärna dit igen.

Magnus.

Rosenvial
0

tack för ditt svar Magnus Glad

Magnuzk
0

Flört