Musik iFokus

Musik

Etikettmetal-rock
Läst 5117 ggr
tantan
0

Rammstein - Pussy

Första singeln pussy från nya albumet Liebe Ist Für Alle Da släpps ikväll (16 september) 22.00! Videon, som är gjord av svenska Jonas Åkerlund, släpps samtidigt och kommer att kunna ses på

visit-x.net/rammstein

Äntligen!

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

tantan
0

hm, det var en…speciell…video.

räknas garanterat som barnförbjuden

H9/V9 Årsta AIK

Crotalus-Adamanteus
0

Här är den

(inlägg redigerat av medarbetare)

SilvianLuna
0

Hrm… brist på fantasi säger jag om de är så desperata efter nya låtar. Och ja, ett desperat budskap lägger de ut med sin video också. Förvånad

Ehm…barnförbjudet, ja.

Ixion
0

#2 kul att du hittade videon, dock var jag tvungen att ta bort länken då den var på en "vuxensida"

Inte direkt någon favoritlåt från Rammstein, tyvärr… =/

Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

Crotalus-Adamanteus
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#4 Ja du de var en vuxen video oxå kan man säga.Cool

Men här finns den på en annan vanligsida.

tantan
0

#4 nej, ingen rammstein topp5-låt.. det blir märkligt när dom får för sig att sjunga på engelska, fel på nåt sätt

H9/V9 Årsta AIK

Crotalus-Adamanteus
0

#4 #6 Denna videon kommer att bli mycket omtalad och populär bara för att den är så udda gjord. Glad

niffen
0

Jag har inte tittat på videon, bara hört låten… Nu blir jag ju lite sugen på att se videon när ni säger sådär  :P

Xondah
0

Måste säga att de är bland de sämsta jag hört av Rammstein..

Kass låt och text. Och videon är fruktansvärt osmaklig och stinker desperat.

elyse
0

Det känns nästan som att man fick idén til videon och därefter gjorde låten, för låten i sig är ju knappast någon hit. Men vilket PR-tillfälle - genialt!

Jenahbella
0

ja den kommer iaf att talas om! Tungan ute tyckte varken den va bra eller dålig, mest lustig ^^

#6 ja visst blir de lite lustigt när de sjunger på Engelska?!

tantan
0

#11 japp. både den här och stripped låter..fel.. på nåt sätt. Tycker verkligen inte att låten är dålig, bara..märklig

tar ett tag att lyssna in sig på =)

H9/V9 Årsta AIK

tantan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

har ni hört den andra låten som finns med på singeln? Rammlied heter den. nu börjar det likna nåt =)

H9/V9 Årsta AIK

SilvianLuna
0

#13 Instämmer ^^ En klar förbättring frånsett Pussy, enligt min åsikt då. Oskyldig

EmmaG
0

Varken låten eller videon chockar någon, utom kanske en moralkärring på 85 år.. Låten handlar om trafficking sägs det, vet inte hur väl de stämmer?
Men gruppen har fått för sig att ha med en skojlåt på varje album och Pussy är denna skivas ploj. Skitdålig och borde sättas i skamvrån för att de ens kom på tanken att sätta den som 1;a singel efter långt uppehåll

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

KastKatt
0

Nu tycker jag att ni ska ta det lilla lugna. Jag läser allt jag kommer åt om Rammstein, då jag anser att de är ofantligt bra.

Och läste i en lång intrvju, när de pratade om låten, något som fick mig att ändra syn på den.

För när jag såg videon blev jag illamående och besviken, jag har alltid varit ett big fan till deras videos, men det är var ju skandalöst! Men då säger Christoph, tror jag det var.

"Låten är skivans bottenskrap, jag är itne speciellt förtjust i den själv. Men, den har allt en låt nu för tiden behöver. Mycket naket och en dålig refräng"

Greetings.

Legacy Mwari.
-En berättelse om en annorlunda familj!

tantan
0

hahahaha! Schneider! vilken kille!

Börjar faktiskt gilla låten mer och mer.. den är ju fortfarande långt ifrån det bästa rammstein gjort men den växer

nån som ska till globen?

H9/V9 Årsta AIK

KastKatt
0

# 17  Jah, das gut.

Mja jag kommer nog aldrig gilla låten men finns ju alltid ett par låtar man aldrig riktigt gillar.

Jag vill men kan inte :( skit fan. Lika stor chans att jag kommer få se Rammstein som Nirvana hahahhaha

Greetings.

Legacy Mwari.

tantan
0

haha det lär väl ändå vara större chans att se rammstein? finns ju faktiskt fortfarande biljetter om man är beredd att punga ut..

tycker du om LIFAD-albumet som helhet då?

H9/V9 Årsta AIK

Sputte
0

Riktigt kass text på den låten x>

Den bästa på det nya albumet, och förmodligen den enda man kan lyssna på om igen är Donaukinder

KastKatt
0

#19 Haha nej tyvärr inte :/ Jag rä totaly pank! Har inte ett coin. Drygt som fan så mina chanser är = noll.

Alltså ska jag vara ärlig så har jag itne hört det ännu! Jag har inte haft råd att köpa skivan ännu! Men ska snart få hem den då kan jag uttala mig. Vad tyckte du?

Greetings.

Legacy Mwari.

tantan
0

#21 ajaj då! jag hade riktig tur med biljetter börjar jag inse.. fick inte tag i nån själv, men en polare hade köpt en för mycke så jag slapp punga ut 1200 eller mer för biljetten..

Jag tycker att LIFAD är ruggigt bra faktiskt.. känns som att de har gått tillbaka till rötterna på vissa låtar samtidigt som dom utvecklas som fan på andra.

Waidmanns Heil är bästa låten tycker jag (än så länge)

H9/V9 Årsta AIK

KastKatt
0

#22 Jälvar vilket fly! Om man ändå hade det! Men men, det får bli lite så där magiskt. Rädd att de skulle förstöras lite om man såg dem live. (eller försöker inbilla mig det iaf)

Jaså? oh det låter bra! Jag kollade vad skivan kostade idag. 159 för enkel skiva ocgh 259 för skiva+dvd. Men jag vill ha skiva+dvd+dildoboxen. Det hade ju bara varit så råballt att ha den i bokhyllan! Men mne, den verkar ju inte släppas i svergie, det har du hört om va??

Oooh! Jag vill ha nya skivan! Funderar på att fuska lite och lyssna på den innan man köper den :P Oskyldig

Greetings.

Legacy Mwari.

tantan
0

#23 jag lovar dig att ingenting förstörs av att se dem live.. har själv vart och sett dom två gånger (globen -04 och metaltown -05) och får fortfarande rysningar när jag tänker på konserterna..

här kan du beställa boxen, med dildosar och allt =). kan bara nämna att den andra skivan inte är en dvd, utan en extraskiva med några fler låtar

H9/V9 Årsta AIK

KastKatt
0

#24 Säg inte så! Jag försöker övertyga mig själv om att det kommer göra det! Så låt mig leva i min lilla fantasi land :P

Det stod dvd? stod "exra dvd with 5 ny tracks" typ. men skit samma, vill ha den :P ooh! Detta ska kollas upp. tack!

Greetings.

Legacy Mwari.

tantan
0

#25 oj, sajag att ingenting försörs? jag menade självklartatt efter man sett dom live så blir allt dom gör, har gjort och kommer göra värdelöst och lite som en blandning av britney och backstreetboys =)

H9/V9 Årsta AIK

KastKatt
0
#26 jag tänkte väl det! Detär ju inte så att jag sitter och kollarpå allt jag hittar med dem på youtube och de verkar vara megaasbra live. inte alls!

Greetings.

Legacy Mwari.

KastKatt
0
#26 jag tänkte väl det! Detär ju inte så att jag sitter och kollarpå allt jag hittar med dem på youtube och de verkar vara megaasbra live. inte alls!

Greetings.

Legacy Mwari.

tantan
0

nej, jag tänkte väl det! =)

Själv har jag specialutgåvan av Völkerball hemma (med hela Live in Nimes) som jag sitter och dreglar framför =P

H9/V9 Årsta AIK

KastKatt
0

Oooh, den vill jag ha! Vad kostade den?

Greetings.

Legacy Mwari.

tantan
0

hmm minns inte riktigt, kan väl vart runt 5-600 kanske..

H9/V9 Årsta AIK

KastKatt
0

SHIESSE! Hatar att allt är så dyrt!

Greetings.

Legacy Mwari.

tantan
0

5-600 för fyra skivor och en tourbook är ju faktiskt inte så jättedyrt..

H9/V9 Årsta AIK

KastKatt
0

Jaha! Nej verkligen iten! Jag tänkte inte längra än vad näsan räckte. Fan men låter fett nice ju

Greetings.

Legacy Mwari.

tantan
0

mjo, fast den börjar bli svår att få tag i nu.. limited edition och grejer.. köp specialvarianten istället med 4 skivor fast utan tourbook om du bara  ska ha skivorna att kolla på =)

H9/V9 Årsta AIK

KastKatt
0

hmm vet  inte, komemr aldrig ha råd ändå :(

Greetings.

Legacy Mwari.

tantan
0

attans. du får önska dig den i julklapp =)

H9/V9 Årsta AIK

KastKatt
0

Mja önskade mig en resa till tyskland så blir nog ite så :P

Greetings.

Legacy Mwari.

tantan
0

ah

Rock am Ring eller?

H9/V9 Årsta AIK

KastKatt
0

Nein, kryssning med grabben med öldrikning :P

Greetings.

Legacy Mwari.

KastKatt
0

dubbelinlägg XD

Greetings.

Legacy Mwari.

tantan
0

ah, på så vis =)

H9/V9 Årsta AIK

KastKatt
0

Yeah, ska se om de släpper endagrs på emtaltown så går man dit kanske

Greetings.

Legacy Mwari.

tantan
0

det brukar dom göra… fast man förstörde ju rammstein genom att se dom live sa du…

eller? =)

H9/V9 Årsta AIK

KastKatt
0

Hahahha, nej nu ska vi inte vara såna! Jag kommer forsätta säga som om jag inte har råd att se dem på metaltown, om jag ska se dem, så… ja :P

Greetings.

Legacy Mwari.

tantan
0

de lär iallafall släppa endagars på metaltown.. får icke missas =)

H9/V9 Årsta AIK

moget
0

Jag gillar denna låt, deras nya album är väl okej. Inte bättre än det från 04