Svenska radiokanaler - sega (?)
Jag tycker det tar väldigt lång tid för svenska radiokanaler att få låtarna.
**
Ett exempel:**
Hela hösten och vintern även lite på våren spelades Beautiful Girls av Sean Kingston på amerikansk radio. Sverige började med denna först i slutet av våren och körde den hela sommaren och hösten.
**
Varför är vi så sega här i Sverige?** Jag lyssnar online på amerikansk radio då svensk radio är sämst. Den enda som letar någorlunda snabbt och hittar är The Voice.
jag tror inte de handlar om att de letar dåligt efter låtar, de handlar nog om att de inte e prioriterade när de gäller att få låtarna. :)
jag vet inte riktigt hur de funkar men jag skulle kunna tänka mig att radiokanalerna får låtar av skivbolagen.
glömde skriva:
och precis som med vissa filmer så släpps vissa låtar i ex usa eller england först å sen kanske efter ett tag även i andra länder så som sverige :) kollar du tex billboardlistan eller UK top 40 varje vecka så har ju de flesta nya låtarna där inte kommit till sverige än :)

Aha, okej. Men dom finns tillgängliga i butiker,osv.. men inte i radiokanalernas spellista, riktigt dåligt.
Jag som också mest lyssnar på Amerikansk radio och tittar på Amerikans TV märker också det här, och det är lite synd för när låtarna börjar bli populära här så har jag redan tjatat ut dom…
Precis som Fnuha säger så är det prioritering det gäller. Sverige prioriterar Svenska låtar först ;)
Ibland gäller det även pengar, att låtarna kostar för mycket när dom är nya, så radiostationerna väntar lite låtarna blir billigare!
Fast filmer brukar det vara lite bättre med tycker jag, att filmer har premiär samma dag över hela världen ofta. Men det är ju vissa filmer som inte kommer på bio alls i Sverige, fast i USA så blev de jättepopulära. T.ex. nya Boondock Saints och Jennifers Body, båda har haft premiär i andra länder, men inte kommit till Sverige ens på dvd ännu.
Samma sak med musik, viss musik blir populär i USA men kommer inte till Sverige.

Ja,jag tycker det är synd att Sverige inte är ett så "uppdaterat" land :P
T.ex i mars var jag inne på youtube och lyssnade på en låt, då ploppade en annan fram som visade sig vara Beyoncés halo. Då visste jag inte vilken låt den var men gillade den och lyssnade på den. Några månader senare hör jag den på radio och dem spelade den ända nu fram till jul!
Ett exempel till:
Förra året fick jag en CD-skiva med Pink,funhouse. Nu säger dem att "No I don´t believe you" är dagens hits när jag fick den för förra året 2008! Lite sent för min smak…