idol!
idag sätter idol igång med en ny säsong ! :)
nån som ska se de ?

Jag tycker bara det är roligt i början, då vem som helst kan dyka upp på auditionen :~)
Blir väl att kika på några avsnitt ii början i alla fall

Man måste ju bara se audition utagningarna! Så jägarns kul o se dem "dåliga" (jag vet…jag är ond) Muahahaa! 
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
Jaha, vad tyckte ni då?
Jag tyckte att det var en bra start iaf! Jag ääälskade Jon! :O

Jag ska försöka hänga med! Jag tycker det är roligare när det kommer människor som faktiskt kan sjunga! 
Vad synd det var om tjejen som var så nervös att hon grät. Hon sjöng ju så bra…
Jag missade det idag.
jag tyckte de första avsnitten va jätteroliga! :)
har man missat några avsnitt går de att se den på www.tv4.se/idol

Har de börjat igen jaha.

Älskar Bagge, han är så godhjärtad
Ja, Bagge är klockren! Han är rolig och snäll på samma gång!
jaa bagge e underbar! nån som vet om han e singel? 

Jag tycker det är lite roligt när en del av dem som inte kommer vidare blir antingen jätteledsna eller förbannde och t.o.m ger fingret till juryn och mycket annat, p.g.a att deras höga förväntningar nådde botten av juryns sågning.
Kan väl tyckas vara skadeglädje, men de som kommer in med mycket kaxig attityd och säger att de är skitbra förtjänar en rejäl sågning om det råkar vara så att deras sång inte alls överensstämde med deras totala säkerhet.
Känner mig lite småelak, men det är roande när de frivilligt skämmer ut sig själva.

#10 Du kan väl googla Bagge -- singel och se om det står något om honom. 
#10 tycker mig komma ihåg att jag läste på Aftonbladet att han har en tjej han träffat på Facebook :-)

Idol audison's (stavning?) är ju jätte roligt att se, men sen när det "andra" börjar kommer jag säkert tappa intresset, om jag hittar någon riktigt favorit som jag vill följa ;)
#14 Samma här.
Jag hejar på Erik, Tove och Nicklas iallafall 
Följer det..
Erik var min favorit -07, så gissa om jag blev glad när han dök upp i rutan igen! :)
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com
Nej, jag klarar inte av det. Jag blir så generad att jag måste byta kanal.

Jag följer det tillsammans med mina döttrar. Skulle aldrig låta dem sitta helt ensamma och se de första programmen. Tycker man behöver prata med dem angående allt som sägs och görs.
I övrigt tycker jag det är kul att se hur mycket en del kan utvecklas.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
EDDDIIIE ÄR BÄST :D

#19 Jag tycker också att Eddie är den som sjunger bäst. Iofs har jag bara sett 2 avsnitt…men jag tror han kan komma längre än de andra deltagarna =)
Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se
Jag tycker inte att nån i år håller hela vägen, börjar kännas ointressant vem det blir som vinner, finns ingen värdig i år
mariette tycker jag är bäst :P
Intressant att Tempest jämförde henne med Mellissa Etheridge, hon är ju också gay.

Roligt i början.. Men sen kan det kvitta! För det är igentligen riktigt löjligt o jobbigt o se att det är så jävla många tonåringar som blir lurade, dom blir ju inte riktiga artister på något vis också är dom inte sig själva längre i slutet sen heller.. Idol är bara ett tv program som förstör ungdomars liv… Ingen har lyckats av dom som vunnit, visst dom har gett ut några skivor men dom flesta är det ju tyst om..
#24 Måns zelmerlöw, agnes carlsson, darin, killarna i EMD, Ola, amanda jensen är några jag tycker det har gått rätt bra för :P
Agnes har det gått jättebra för, säkert bäst av alla idoldetagare kan jag tänka mig. Hon är ju internationellt gigantisk.
Sen vet jag inte om ungdomar blir lurade och förstörda… Dom är ju med om något väldigt speciellt och något som säkert är bra att ha i meritlistan vad man än vill jobba med nästan :P
Sen får dom ju betalt under Idoltiden också, hehe 
Som många redan skrivit, så är jag likadan i det att jag tittar på de första avsnitten men bryr mig inte därefter. Det är ju klåparna man vill se! Särskilt de som själva tycker att de är fantastiska, men som visar sig vara riktiga ärkeklåpare och som dessutom inte själva inser det… Och en del har så sköna argument. Deras kompisar har sagt att de är bra, eller några i släkten… Obetalbart. Underhållning! Fast pinsamt på samma gång ibland.
Vem som vinner tävlingen bryr jag mig inte om och jag vet knappt namnet på en enda vinnare eller ens finalist (antar att de har någon sorts final av något slag…).
Jag tycker att Las Vegas-temat var bäst hittils, jag tror Reza, Tove och Erik blir topp tre. Tycker efter den här omgången att det faktiskt finns lite talang, kan bli en värdig vinnare.

Flera har växt riktigt mycket nu tycker jag. Det börjar bli spännande.
Många lyckas riktigt bra efter Idol oavsett om de vunnit eller ej, men de bör inte ha åkt ut först i finalen, då hinner man inte riktigt få en bild av musikstil m,m som passar dem.
Kan säga att mina tjejer var riktigt ledsna efter kvällens avsnitt. Tycker synd om dem. Minns ju hur det var att ha "idoler".
Jag trodde stenhårt på att Eddie skulle åka ut igår, han sjunger lika dåligt som jag gör liksom, men nej… han hängde inte ens löst?
Underligt, underligt… Hade juryn fått bestämma hade nog Eddie åkt ut i alla fall!
Ja, han lever mycket på sitt utseende?
jag tyckte de va tråkigt att rabih åkte ut :(
#31 Jag tror tyvärr också det…
#32 Ja, hellre Eddie än Rabih… :(
jag tyckte in alls att det var tråkigt att rabih åkte ut.. han skulle åkt för länge sen,
tävlingen går ut på att man ska utväcklas och kunna sjunga olika sorters låtar, han kan bara sjunga rnb och dem låtarna som inte är RnB gör han om till så det blir RnB endå :P
och han har ingen alls styrka i sin röst.
Rabhi låter ju som en sexåring?? Eddie är nästa att lämna programmet, helt OK för min del… Tyckte att Calle var gudomligt bra i senaste avsnittet, gåshud!!
jaa calle va riktigt bra :)
rabih får nog inte ut allt i en live show men tror han kan bli sjuktbra på skiva :)
Mina favvosar är Erik och Calle! Så länge dom är kvar är jag nöjd! :)
…Sen förstår jag faktiskt inte vad folk ser i Tove? Inte bra alls enligt mig.
Tove är en riktigt cool tjej, men kanske ingen supersångare, lite som Amanda Jensen, frågan är om Mariet eller eller Tove blir trea, Reza blir nog etta, Eric tvåa(???!!)
Här peppras vi med information ifrån länstidningen eftersom tre av dem är härifrån. Tove, Erika och Rabih.
Min personliga favorit är Erik.
Hoppas verkligen att Reza hänger löst snart, hon kanske kan sjunga med hennes överlägsna attityd stör jag mig på. Hon och Eddie kan gärna fara samtidigt.
// David
Ett hem utan katt är bara ett hus...
Jag har haft lite svårt för Reza, men det släppte vid Las Vegas-temat, vet inte om jag tycker att hon är en diva?? Tror inte det…
eddie åkte! äntligen! har stört mig på honom länge, han har verkligen ingen bra röst, kolla bara på de två sista låtarna! inget bra alls 
För Toves skull är det nog bäst att hon kommer tvåa, passar henne bäst, som A Jensen gjorde….
ja jag tror tvåorna klarar sig bättre för att de ger mer tid till "sin grej".. istället för ettorna som kastat in i en studio och gör massa låtar på en vecka typ :P
#41. Jag håller med dig! Har också "längtat" tills att han skulle åka. Om nu bara Reza åker nästa vecka så är jag glad och nöjd! 
// David
Tittar inte på något så ytligt, fast det är kul i början. ;)
Ja det låter ju "fint" att inte sänka sej till "normala" människors nivå utan "sväva" ovanpå pöbeln….
Nej men jag tycker inte det är roligt, tycker bara det är dumt när dom säger "du sjunger ju som en kratta. Gå och jobba på ICA eller nåt istället." Tycker bara det är sorgligt.

#47 Det du kritiserar i detta inlägg är det du i inlägg 45 tyckte var roligt. Det är ju i början de dumma kommentarerna haglar, det är nu i finalerna som de faktiskt ger konstruktiv kritik samt visar lite respekt för de som står på scenen (förutom då de har lite väl högt satta krav på vissa).
Det är finalerna som är något att se, början kan jag gärna skippa.
Det kan vara kul och se ibland, fast kommentarerna är inte särskilt roliga. Annars tycker jag inte att det är särkilt roligt heller, gillar främst in inte musiken. SLuta hacka på mig.
Sorry, Salish, var inte meningen att hacka, du får såklart tycka/uttrycka vad du vill.
Äntligen åkte Reza ut! Inte nog med att hon har groteskt hemskt engelskt utal, det svenska är minst lika dåligt.
Men nu blir det svårare när det bara är värdiga vinnare kvar.
// David
#51 inte konstigt att hon har kasst utal i svenska, hon har inte varit här spec. länge, förra vinnaren, Kevin prata inte heller spec. bra svenska :P
HEJA MARIETTE!
Kul att det är så OK att visa att man är gay nuförtiden (Mariette), för några(10-20??) år sen skulle det ha varit negativt.
Jag tycker Tove var helt enastående senast spelar piano och sjunger så fint vid hennes unga år, beundransvärt…
#52. 4½ år i Sverige. Om man ska lyckas sjunga i Sverige kanske man ska behärska svenska eller engelska någorlunda.
Läste en artikel i Aftonbladet också, hon har en hjärtsjuk mamma i Indonesien, men kan inte åka dit för hon vill satsa allt på Idol. Det låter rätt knepigt, eller?
Nej, jag gillar inte heller - så jag är rätt lycklig att hon åkte ur.
// David
Reza kan nog bli stjärna i sitt hemland???
#55. Ja, det tror jag också, för hon sjunger bra, är "bara" språket hon inte behärskar, och då blir det lite tokigt…
// David
Jag tror tyvärr att Tove kommer att åka ut nästa gång. Hennes röst är för klen.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
Tove har nog störst starquality, Mariette åker nog, tror jag.
Jag vill att Tove åker ut, men det kommer ju inte hända.
Mariette eller Calle tror jag åker.
Erik är min favorit och sen kommer Calle, men jag tror att folk "glömmer" Calle, så han kan nog ligga risigt till…
Calle har inte samma bredd som dom andra, han gör vissa låtar gudomligt bra dock, men han kommer nog inte att vinna…
Nej, Erik kommer att vinna, det stod klart redan för 1-2 månader sedan.
Suicide doesn't take away the pain, it gives it to someone else
jag tror mariette åker som nästa, dock vill jag inte det :P
erik e otroligt bra men jag tycker inte om honom , varför vet jag inte 
Jag tycker att Eriks röst är lite sprucken i tonen, ibland låter det bra, men inte alltid, tror inte vinner, beror på om han hittar vettiga låtar såklart…
CALLE REGIERAR!<3
Stå på dig,annars gör någon annan det
www.nouw.se/fuckingfuckface