Musik iFokus

Musik

Etikettövrigt
Läst 3552 ggr
Anna
0

Favoritlåtar 2009

Vilka låtar/artister/band/album har du lyssnat mest på under år 2009?

Berätta!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Anna
0

Alla låtar från Paramore's nya album Brand new eyes som släpptes i september, sjukt bra album.

Innan dess var det nästan enbart lite äldre Paramorelåtar från 2007 (Riot!) och 2005 (All we know is falling) som gällde, de har jag spelat mååååååånga gånger. Även nu är Riot! mitt favoritalbum off all times.

En del Joshua Radin också, speciellt nya skivan Simple times.

Lite Muse, mest Uprising, Supermassive black hole, Bliss och ett par till.

En hel del You Me At Six och även lite Paper Route efter att ha sett dem båda som förband innan Paramore's spelning i november.

Nu sista veckorna mycket 30 Seconds to Mars, då mest nya albumet This is war.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

flikkan
0

Detta året upptäckte jag Muse o Paramore genom soundtracket till Twilight o New Moon.. Så Muse har spelats vääldigt mkt här, Speciellt Uprising, You belong with me och Supermassive black hole!
Sen är det väll New Moon o Twilight's soundtrack som har gått på repeat här hemma! (:

flikkan
0

Oj, I belong to you hette låten… heheh, satt o tänkte på den remixade låten med Jacob…. (a'

Knights of cydonia e också en favorit ;D

Brownie
0

Typ Paramore: Misery business och brick by boring brick

Beyoncé: Halo,poison,video phone och Sweet Dreams

Taylor Swift: White horse, our song,you belong to me och Lovestory

Rihanna: Disturbia och Take a bow

Natasha bedingfield: Unwritten och These words

Amy Winehouse: Rehab och Back to black

Pixie Lott: Mama do(oh oh)

Lady Gaga: Pokerface och paparazzi

Ke$ha: Tik Tok

ja,jag bytar favoritlåtar hela tiden haha :D som t.ex pokerface gillade jag jätte mycket i mars sen var inte den så bra längre haha :D

Så förlåt för en lång lista! :D Men ja har många fler^^

IdaSH
0

Har lyssnat nästan uteslutande på Bon Jovi, nu på senaste tiden speciellt låtarna från det nya albumet The Circle.

Har också lyssnat på bland annat Scorpions, Journey, Heat och Europe. Glad

Mvh Ida

www.krusfoto.se

technobooy
0

Lady Gaga: Bad Romance

rockygubben
0

Papa Roach:Hollywood Whore och Fall out boy:I dont care

Buuc
0

Oj oj oj.. Listan är lång.. Riktigt lång…

Tool - SÅKLART! Riktigt svårt att välja favoritlåt, jag älskar alla låtar. Men favoritalbumet är nog 10 000 Days.

A Perfect Circle - Favvoalbum Mer De Noms, svårt att välja favvolåt.

Puscifer (som jag upptäckte 2009) - Favvolåtar är nog Momma Sed, The Undertaker och Dozo, fast jag gillar hela albumet V is for Vagina. Har inte hunnit lyssna på de två nya EP:n som kommit ut, har inte fått tag på dom.

Razorlight (upptäcktes 2009) - Favvolåtar; Wire to Wire, Stinger, Hostage of Love och Golden Touch.

Katatonia (upptäcktes 2009) - Har bara ett album; The Great Cold Distance och favvolåtarna är My Twin, July och Delibiration.

Johnossi (upptäcktes 2009) - Låtar e nog Execution Song, Man Must Dance, 18 Karat Gold och Party With My Pain, dock fler jag inte orkar nämna. :)

Gorillaz - Demon Days albumet, för övrigt låten Sound Check (Gravity) har varit en favorit i år.

Coldplay - Viva La Vida or Death and all his friends albumet, för övrigt låten The Hardest Part som upptäcktes i år och varit en särskild favorit.

Så, orkar inte skriva mer detaljerat, men har lyssnat mycket på Muse, System of a Down, Korn, Foo Fighters, Lamb, Wolfmother, Coheed and Cambria, Pearl Jam och SR-71.

Några särskilda låtar från övriga artister;
Know Your Enemy av Rage Against The Machine
Love Hurts av Incubus Muhammad My Friend av Tori Amos
Redrum Is Murder av A Beautiful Lotus
Drilled A Wire Through My Cheek av Blue October
Chemicals av Scars On Broadway

Och mycket, mycket mer som jag inte orkar nämna. x'D

Denna kommentar har tagits bort.
Softor
0

Kesha - låtar typ tik toc, radioradioradio, mouth.

Pitbull; Girls (ft Kesha), Go girl, Daddys little girl (ft Slim), Hotel Room Service

Fort Minor; Cigarettes, High Road, Get Me Gone

Eminem;When Im Gone, We Made You, Beautiful….. etc :p

haha typ ingen idé att skriva in nåra fler eftersom de är så många ;p lyssnar på de som ploppar upp på youtube och spotify ;)

Rockabillyforever
0

Chop Tops album Evil Six

AC/DC,s album Black Ice

Doo Wop Boxen Vol 1-4 12 skvor har man lyssnat på en del.

The Answers nya album Every Day Demons

The Slapbacks album Roaste and Toasted

Mycket mer som jag inte får plats med här hehe, det är så mycket så datan kraschar nog snart haha.. Men mest gammal musik som vanligt när det gäller mig, ny musik är så himmla tråkigt låter likadant alltihop haha..

Jenahbella
0

allra mest har jag nog lyssnar på jason derulo, kiss, foo fighters och lynyrd skynyrd.. 
men sen finns de ju hur många som helst mer, ska tänka efter lite så skriver ja igen ^^

DreamerOf
0

Allra mest såklart Paramore <3

Annars har jag också lyssnat på Rise Against, 30 seconds to Mars, Iron Maiden, Foo Fighters, Relient K och självklart Mayday Parade.

Om jag tänker välja 4 låtar, så är det That's what you get (Paramore), Jamie All Over (Mayday Parade), 100 suns (TSTM) och Injection (Rise Against).

mummer
0

Oj, nu är jag kanske lite seg att svara här men har inte sett den här tråden tidigare. ;)

Upptäckte Paramore i typ somras, skivan som har spelats mest hos mig är Brand New Eyes, men nu spelas även The final riot och All we know is falling låtarna flitigt på min iPod. :) Innan paramore var det massor av olika rockband och enstaka låtar av dom, tex. Crashdîet, Bullet for my valentine, Hardcore superstar och Linking Park. Mika har också alltid varit en favorit och spelats mycket! Ska på hans konsert, någon mer som ska? :) Bortsett från dom uppräknade så har det varit många från Twilight soundtracket som Iron and Wine - Flightless Bird American Mouth och Robert Pattinson's låtar. I sommras blev det galet mycket How to save a life med The Fray också!
De flesta lyssnar jag inte på längre men Paramore är här för att stanna! x) :D <3

Starfall
0

#13 Jamie all over med mayday parade är riktigt bra! =)

Min favorit förra året, hm.. Har en väldigt blandad musikstil och lyssnar på många olika artister. Men min favoritlåt förra året är nog: Elsinore av Björn Afzelius.

Andra låtar som jag lyssnade mycket på just förra året:

Dead By April - Loosing You
Erik Grönwall - Higher
Takida - As you die
Takida - Too late
The Pogues - Fairytale of new york
Fall Out Boy - This ain't a scene

:)

MartinO
0

Yellos senaste album Touch Yello har snurrat oavbrutet här sedan releasen.

Sajtvärd för Foto

Sajtvärd för Fågelskådning

Clariiz
0

Har inga speciella låtar, men band.
Paramore överst på listan såklart (:
Andra band som spelades mest under året är de vanliga, You Me At Six, Paper Route, Kent, Cute is what we aim for, All Time Low, New Found Glory, Panic At The Disco, Phantom Planet, Neverstore, Sunny Day Real Estate, Meg&Dia, We The Kings, Owl City. Jag är väldigt trogen åt mina band. Så det blir samma varje år.. :P Men några "nya" band som växt under -09 är Kadawatha, Kill Hannah, We are the Ocean mfl.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

sighni
0

Mest har jag lyssnat på Opeth, Metallica, Black Sabbath, Candlemass och Anathema.