MELODIFESTIVALEN
Börjar klockan 20.00 - missa inte ;P

Näää aldrig i livet. Tradition ju ;)
Herregud så falskt man kan sjunga. Man börjar ju tro att uttagningen består av alla som över huvud taget visade intresse.
Tur att det finns en gräns för hur lång en låt får vara…
Mvh // Johan
Vad tycker ni egentligen om att ha instrument på scen, men att det ändå är så uppenbart att det inte är dom som låter?
Mvh // Johan
aprå på tråden bli homosexuell av musik… det blir man nästan av att se skiten
Jag förstår mig inte på Melodifestivalen längre.. av alla de ca 18 000 låtar de får in varje år.. Finns det verkligen inte bättre låtar än de som väljs ut till tävlingen? Det är ju skam! De flesta låtskrivarna måste ju ha totalt hjärnsläpp när de skriver låtarna.
Och Sverige som har så många bra artister och grupper. Varför är det bara folk som inte kan sjunga som väljs ut till tävlingen? Det är SJUKT! Lyssna bara på den där låten Clubbin'… Fanns det verkligen inte en annan låt som var bättre än den som förtjänade att vara med? Ärligt talat.. mutas juryn på nåt sätt?
I den första deltävlingen fanns inte en enda låt jag skulle kunna tänka mig att skicka till finalen.. Blää..!
Hoppas det är bättre låtar och artister till nästa deltävling.
Tack och hej :)

Håller med RubHel!! =)

Ja, nog var det bra nog så dåligt.. hum.. pinsamt emellanåt sen mer….
Vissa kunde ju inte ens sjunga…
Vänta ni bara tills Magnus kommer..han vet vart skåpet ska stå!! hehe..

Får väl hoppas det, Chris78!!! 
Konstigt att ingen kör med hårdrock och "spökar" ut sig..
Jag trodde alla skulle köra den grejen i år..haha

hehe Det kanske kommer! =) Fast jag tyckte då att Lordi var helt klart bäst förra året!!! =)
NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ..jag fattar inte hur såna monster kunde vinna..

Men det var ju LÅTEN det handlade om! hehe DEN är bra! =)
I Norge gick nåt rockband vidare till finalen från dagens deltävling, utan charm, sångröst eller liknande.. Säkert bara för att folk tänker "aha, rock gick hem förra året - vi testar det" XD
#13; njae..låten var inte bra..du minns ju hur sur jag var då när de vann..jag skulle aldrig mera se på melodifestivalen..men nu sitter jag här igen och tittar! haha..
#14; Ja då vinner väl dom ska du se..hihi..

#15; Ja jag minns allt vad du sa förra året! hehe Men jag visste allt, Du KAN inte sluta se på melodifestivalen!!! hehe. Jag brukar tröttna på alla dessa delfinaler.. Det blir så långrandigt.. Så mycket dålig musik.. Fattar inte att såå dåliga låtar ska vara med jämt o ständigt.. suck.. Men visst NÅN bra låt är det väl med ibland! 
#16; Jag tycker det kul att sitta å titta..Det kommer ju bättre artister i de andra deltävlingarna..
#15 Haha ja eller hur :P Brukar ju bli så.

Asså… Anna Book och han… han… Tommy Nilsson gick vidare idag då… HUR tänker det svenska folket igentligen?
Anna Book kan inte sjunga och Tommy Nilsson är allmänt tråkig.
Om nån av dom vinner allt så blir Sverige utbuade för all framtid… =D
#18; Ja på nåt vis så blir det så..man kan inte slita sig!
#19 Vi får hålla tummarna att det dyker upp bättre låtar och artister i de kommande deltävlingarna.

Ja, det får vi verkligen göra!!!!! 
Haha =)
Annars är Sverige doooooooomed…… 0_0
#19; Tommy Nilsson har ju bra röst och så..men det syns ju att han är härjad..spriten har väl gjort sitt där..och Anna Book var som en enda stor köttbulle..haha..
Jag tyckte "Hypnotized" var bra med Sofia..
#21; Jo det kommer bättre artister..Vi har ju Magnus..Nanne Grönvall..och många fler…

Hahaha, "köttbulle" hihi =)
Hypnotized var nog den enda som jag tyckte att man kunde lyssna på… Dom andra var sååå dåliga =)
#26; Jo Hypnotized var bra..mkt fart å fläkt!
Men den kanske var lite för mkt Helena Paparizou..men som sagt..helt ok!

helt sjuukt,vilka dåliga låtar. 6 av 8 var ju helt värdelösa, clubbin' var väl den sämsta jag har hört på länge! :P Hoppas det blir bättre de kommande veckorna

Usch för melodifestivalen - fast jag måste erkänna att de som sjöng nummer 2 faktiskt kunde sjunga. Om jag hade fått höra låten 2 ggr till, så hade den suttit klistrad i skallen. Inget att skicka till Finland, men helt ok. Fast bättre än att sända dit Book i alla fall! Hon måste fått röster för att hon blev så poppis i Let's Dance, för sjunga kan hon inte! Och sen var det ju lite trist med, som Chris78 skriver, en Paparizou-kopia. Vill se Uggla in action :)

uuh så inte. för läskigt ;)
Anna Book hade iaf en bra låtskrivare. Efter att ha hört låten två gånger måste man ändå säga att det svängde lite om den och det är ju sånt som brukar funka i Schlagersammanhang. :)
Tommy Nilsson däremot var det pastorsvarning på. Men det kan ju tänkas att det var just det som gjorde att det gick hem. I Jönköping och allt. :)
Jag tycker inte alls om Anna Books låt. Varför ska man lägga in ett ord som inte existerar? >.< Tycker inte om låtsasord och låtsasspråk i musiksammanhang.
#32; Jag håller med dig..tycker inte heller om låtsasspråk i musiksammanhang!

#5 Det är helt sjukt dåliga låtar som kommer med många gånger… men det är ju tydligt att det bara är för att fylla ut en kvoten som gör att alla musikstilar ska få komma med… en låt som clubbin' skulle ju aldrig vinna i schlagersammanhang, men det är bestämmelserna som gör att sånna kommer med. Snacka om falsksång, though. :)
Att startfältet var helt uselt är det ju inget snack om, får hålla tummarna att Nanne har nåt att komma med och kanske får vinna oxå i år.
Books låt var inte mkt att hänga i julgranen och skulle hon mot alla odds vinna i sverige, har hon inte en chans i ESC… fast then again… vem fan kunde ana att Lordi skulle vinna förra året? Tror det var en komplott. En konspiration. Ungdomars revolt mot den typiska schlager-dängan. Haha! Ja, vem vet? Låten var ju bra, men det VAR ju ingen schlagervinnarlåt… jag tycker inte det. Även om resten av Europa tydligen tyckte annat… men det är iofs inte ofta man begriper sig på hur folket har röstat… ;)

korrektion: jag menar förstås att jag hoppas nanne får vinna för första gången. :)

Många har nog inte hängt med (?) i utvecklingen…
Tidigare hette det Schlagerfestivalen, men sedan en bra tid tillbaka heter det MELODIfestivalen. Det är för att alla typer ska kunna vara med och tävla. Vi svenskar är lite hjärntvättade och varje år får man höra - Fel låt vann, det är ingen schlager - eller - Rätt låt vann, en riktig schlager.
Det behöver inte längre vara en schlager för att kunna vinna. Faktum är att alla andra har en bättre chans - se bara på de senaste årens vinnare. Ingen schlager där inte.
Så nu får vi svenskar se till att bli avprogrammerade innan det är försent - hur ser det ut om vi är det enda landet som skickar en schlagerlåt till tävlingen i Finland?!?! ;)
Jag följer inte Melodifestivalen. Varken den svenska eller finska. Är utled på alla dessa delfinaler. Sparar mig till finalen istället, men då kommer jag att ta beslag på tv'n, och för husfridens skull, hörlurar.