Disneymusik
Hihi, finns det fler än jag som tycker om disneymusiken? Jag älskar Disney, både deras filmer (de flesta) och musiken. Bäst är de äldre filmerna och deras låtar.
Vilken är din favoritdisneylåt?
Jag har nog ganska många favoriter :) Havet är djupt, God help the outcasts, Can you feel the love tonight m fl
"Can You Feel The Love Tonight" är ju helt fantastisk!! :)
Circle of Life är ju otroligt fin. :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Disneyfreak nr 1 här
I just wanna be king - Elton John version
Someday - Esmeralda i Ringaren i notre dame (någon som vet vad sångerskan heter IRL?)
At the beginning - Richard Marc och Donna Lewis /Anastacia
When you believe - Mariah Carey & Whitney Housten / Prinsen av Egypten (btw det kanske inte är en disneyfilm?)
I can go the distance - Micheal Bolton /Hercules
#3 Nej, det är DreamWorks som har gjort Prinsen av Egypten. Men jag håller med dig ändå, det är en underbar låt!

haha min syster är beroende av disneymusik….
Hihi kom på en till asbra låt
Stand out! =) Från A Goofy Movie (som äger grymt mycket
)

"Circle of Life" var den första som poppade upp i mitt huvud.
Självklart att man är! Fast självklart allt på svenska för annars fungerar ju inte nostalgin som den ska ^_^ Det ska vara så som det var när man var liten, så man kan sjunga med i låtarna som man gjorde förr ;)
#8 Precis, det är just därför de ska vara på engelska. ;) Jag bodde i England under ett par år när jag var liten, så de flesta disneyfilmerna har jag på engelska. Finns många som jag aldrig ens hört på svenska.. Och det gör mig inget, för jag tål det verkligen inte. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Dinsey skulle nog kunna vara det bästa som hänt världen tror jag :)
colors of the wind från pocahontas är ju guld, be a man från mulan, stand out och i2i från a goofy movie äger oxå… ja vafan den mesta musiken disney gör är bra! streets of gold från oliver och gänget rockar :)

#10 Colors of the wind är ju underbar =)
Sen älskar jag någon låt i Den Lilla Sjöjungfrun också, Hela Min Värld tror jag att den heter…

Why should I worry - Billy Joel (från Oliver &gänget)
a whole new world - alladin
he lives in you - Tina turner (lejon kungen 2)
Kul att så många tycker om Disney-musiken :)
#13 jag tror egentligen barn är kräsnaren än vad vi kan tänkas oss. Det krävs nog en hel del för disney att göra så att mamma och pappa får några tim lungn o ro ;)

jag kan dock tycka att musiken känns lite försummad i de allra senaste produktionerna eller vad tycker ni?

jaaaaaaaaa äälllskaaaar sån musik, men tyvär så har ja bara 1 (Can You Feel The Love Tonight) ..den är bra. men ja vill ha absolut mer ,Stakkars meej:/ hah,
Meen Är de nån som har tex
-colors of the wind från pocahontas -be a man från mulan
och även mer, är speciellt förtjust i filmerna pocahontas och mulan från när ja var mindra, !:D
Adda msn Sara_shettis@hotmail.com
EVIG TACKSAM !!:D:D:D
#15 jag tycker det blivit mycket mindre låtar nu än när vi var små lixom. Det var nästan musikaler genom hela disneyfilmerna förr. Nu är det bara tecknat utan musik alls typ O.o sux
#15 Helt klart mycket bättre låtar i de gamla "klassikerna". :)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
#16 jag tror jag har över 50 Disneylåtar på datorn ;) Har addat dig.
#18 Håller med!

För att snegla på en annan tråd - Circle of Life på min begravning tack! Gillar the Siamese song (Lady & Lufsen) för att den är så annorlunda. Lite jobbig, men texten är ju en målande beskrivning av hur denna ras fungerar ;)
Vilken som helst ur ringaren i Notre Dame. Speciellt den i början och den hemska som lord Frollo sjunger. Den filmen är ju hemsk! Fattar inte att det får vara en barnfilm!

someday - esmerlada i notre dame
vanesa williams version av colours of the wind