Musik iFokus

Musik

Etikettegen-inspelad-musik
Läst 1113 ggr
Oriel
0

Speak Softly, Love

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Spelade in när jag spelade Speak Softly, Love på tvärflöjt. :)

-' Rebecca Johansson

guraknugen
0

Spelade faktiskt in en version av samma låt för ett tag sedan, dock endast ett utkast än så länge, alltså inte klar. Vet inte om den går att bifoga här, men ska försöka. Har inte laddat upp den någonstans.

Nähä, det gick inte… endast jpg, gif, png, txt, zip och pdf är tillåtna, verkar det som… Får väl ladda upp den någonstans istället då… Återkommer.

Titeln ”Speak Softly Love” är väl, vad jag förstått, titeln på låten när den framförs med sin text. Spelar man den Instrumentalt brukar den bara heta ”Love Theme from The Godfather” eller ”The Godfather Theme”.

guraknugen
0

Okej, här är den.

Den är i OGG-Vorbis-format och cirka 4 MB. Ni som använder Linux borde kunna spela den utan problem, övriga lär kanske behöva installera någon kodek (codec) för att det ska gå, eller spela med VLC eller liknande. Fast de flesta webbläsare ska tydligen ha stöd för OGG-Vorbis som standard, exempelvis Firefox, Opera och Chrome, så man lär kunna spela direkt i webbläsaren.

Mer hjälp här för den som behöver.

Vänligen konvertera ej – ljudkvaliteten är redan tillräckligt dålig som den är, i och med konverteringen till OGG-Vorbis, dock inte lika dålig som den skulle blivit om jag valt MP3 istället.

guraknugen
0

Vet inte vilken tonart som är original men min version börjar i Bm och byter sedan till Cm och till sist till C#m. Någon av dem kanske är original, vad vet jag…? Om någon vill spela till min bakgrund (typ karaoke…) kan jag ladda upp en version utan melodin.

Som höres är jag en usel trummis, så trummorna kommer att bytas ut mot riktiga trummor spelade av en riktig trummis, när jag har tid och framför allt när trummisen har tid. Han bor nämligen cirka 400 km härifrån (känner bara en trummis)…

Trummorna jag spelar på demonstreras här. Alla andra instrument i låten är ”riktiga”. Eller ja, jag använder ju ett gammalt Roland E-70-keyboard för orgelljudet i bakgrunden i och för sig. Observera att YouTube-klippen ovan i detta stycke inte spelas av mig, om nu någon trodde det…