Musik iFokus

Musik

Etikettövrigt
Läst 1400 ggr
Alex
0

Musikaler

Vad har ni sett för musikaler? Och vad tyckte ni om dem? Och vad skulle ni vilja se för några? :)

Själv har jag sett Mamma Mia och We Will Rock You, båda i London.

Mamma Mia är Abbas musik, storyn var bra och låtarna så bra invävda i historien. Så klockrent det kan bli. ;) Det var en lite "mysig" musikal om man säger så. :)

We Will Rock You är Queens musik, den var riktigt mäktig! Riktigt sjukt bra, dessutom med snygga skådespelare, och med svensken Peter Johansson i huvudrollen. ;) Kan säga att jag faktiskt grät en skvätt vid ett tillfälle, och rös vid ett flertal.. Helt klart sevärd! Är man dessutom ett fan av Queens musik så får man inte missa den!

Sen så skulle jag vilja se The Lion King, vilket det kanske blir i vår om jag och mamma åker till London som planerat. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Hennum
0

ja har varit med i ett antal på scen österlen. (ronja rövardotter, oliver twist, peter pan, grease) och varit scentekniker till en (fame) o så har ja sett grease i london för några år sen. o så har ja sett några andra musikaler på scen österlen. tex robin hood, bombi bitt och vildgäss.

jag älskar musikaler, men tyvärr kan dom väldigt lätt bli riktigt urusla :P som grease i london tycker inte ja var så imponerande, vår version var 1000 ggr bättre, fast vi inte var proffs. (däremot hade vi profesionella regissörer o sånt)

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

bubbelbubbel
0

jag såg fantomen på operan i stockholm för 100 år sen. känns det som, jag var rätt liten, men jag minns att jag tyckte det var så himla mäktigt, och att jag blev rädd när dom hissade ner den stora kronan, för musiken var läskig.
har hela musikalen på cd. :)

jag hade gärna sett både mamma mia och we will rock you, men det lär nog aldrig bli av ;)

Alex
0

Bubbel - Se till att det blir det! Det är helt klart värt det.. Önska dig biljetter i födelsedagspresent/julklapp eller något. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

varulven
0

jag har sett we will rock you och batboy :) dom spelar i två helt olika ligor kan jag säga. We will rock you var man helt lyrisk efter och gillar man queenmusik så är den ett måste. Batboy var mest bara kul. Hyffsad musikal, men inget helt fantastiskt.

Benjy
0

Mamma mia på Cirkus var sjukt bra. Kom dit med låga förväntningar men blev äkta impad!

har sett Grease på Globen också. fast minns inte så mkt av den

[slo]
0

Har sett Jesus Christ Superstar på Operan i Göteborg för ganska längesen… Riktigt tufft, vill se Cats och Phantom of the opera!

E_hjo
0

Skulle nog vilja se "The phantom of the opera" och "We will rock you"
-Såååå underbar musik!!!  =)

RubHel
0

Jag såg Grease år 2000 i Globen. Minns inte så mycket förutom att jag tyckte den var underhållande. Förstod inte allt då jag inte var så bra på engelska då, men förstod sammanhanget eftersom att jag hade sett filmen x antal gånger tidigare =P

Jag skulle jätte jätte jätte jätte JÄTTE gärna vilja se Phantom of the Opera i London! =)

bubbelbubbel
0

skönt att jag har sett nånting som många vill se :)

CarCar
0

#2 Jag vill oooockså se Phantom of the Opera.. Vet inte hur länge jag har planerat att åka till London, men jag kommer aaaldrig iväg…

bubbelbubbel
0

den är mäktig carcar. ååååk ! :)
jag har fortfarande min biljett. haha, :D

CarCar
0

#11 Tror du att jag kan ta hästen till London?

Alex
0

#12 Haha ja, det är väl bara att simma. ;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport

bubbelbubbel
0

carcar, ja för sjutton :D