Musik iFokus

Musik

Etikettövrigt
Läst 670 ggr
Benjy
0

"musikfack"

Jag är ganska trött på att man måste jämt dela upp musik i olika fack: pop, rock, hård rock, metal, punk, rnb ja ni fattar. 
Visst man kan göra ett streck vad som skiljer en pop och en rocklåt, men att sen tjafsa om tex Simple Plan gör popmusik, punk eller rock är bara jobbigt.

Vissa människor kan bara lyssna på musik inom sin genre, tycker det är tråkigt. Själv lyssnar jag på allt möjligt och bryr mig inte vilket 'fack' artisten/gruppen är i.

Förstår ni vad jag menar? _Vad tycker ni?

/Mims_

Alex
0

Jag förstår vad du menar. ^^

Fast jag tycker det är lite kul med olika genrer.. Dock så har det kommit så sjukt många "undergrupper" att det är nästintill omöjligt att veta vad som hör till vad..:P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

bubbelbubbel
0

jag tycker också Kategorier kan vara bra, men jag är så himla dålig på att sätta saker i kategori….

Murre_Uddiz
0

Tycker som alex och är som bubbel ;)

Men t ex allt tjat om att GD inte är punk o sv bla bla bla,, är störande ja =P

Flisa
0

tycker det är bra med olika musikkategorier. men visst kan det bli tjatigt med det här "GD är inte punk det är punk/rock/pop…" ja ni fattar.

precis
0

jag skrev faktiskt ett bloginlägg om detta idag :)
myspace.com/latki****

Genrenamn som Grind, Concrete, Shoe-gazing, Post-punk… är bara för jävla humoristiskt… :)****

Alex
0

#5 Håller med. ;)

Sen så glam/pudel/sleazerock.. Är det bara jag som inte ser någon som helst skillnad? :P

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

RubHel
0

#6 Haha nej, verkligen inte =P Förstår inte meningen med att dela upp det i hundra olika Kategorier.

Benjy
0

såhär:

katogorier är bra, då har man lite koll iaf.
Men sen alla dessa andra grenar e ju helt stört. Har ingen koll alls på pudelrock, lätt metal å underground å va fan de heter :P