Musik iFokus

Musik

Etikettinstrument-annan-utrustning
Läst 3306 ggr
Ilya
2010-11-01 03:19
0

Plektrum - var?

Jag letar efter plektrum till akustisk gitarr, EJ nätbutik.

Någon som vet var det finns?

Några butiker i stil med clas ohlson, kan det finnas på såna ställen?

Vill inte ha något "avancerat", är total nybörjare.

BuxXum
2010-11-01 21:29
0

Det bör ju finnas på närmaste musikaffär, där de säljer gitarrer. :)

Sofie "EmoSuss" Gustafsson
http://emosuss.blogg.se - Fotoblogg

ALEA IACTA EST

guraknugen
2010-11-02 18:35
0

Musikbörsen, 4Sound med flera. Alltså helt enkelt alla ställen där man köper musikinstrument, i synnerhet de ställen där man också kan köpa gitarrer. De brukar ha vid kassan i regel. Finns olika storlekar och hårdheter och kostar i regel några kronor styck. Finns i olika material också; jag har själv, bland annat, två stycken av sten…

guraknugen
2010-11-02 18:39
0

Vet inte om det finns några direkt ”avancerade” plektrum… Titta vad de har och kläm och känn på dem. Kanske köp några olika om de inte är för dyra så lär nog tiden visa vilka du gillar bäst. Och vad jag vet använder man inget speciellt plektrum för akustisk gitarr, utan det är nog mer en smaksak vad man använder till vad.

Förr valde jag ofta mjuka plektrum för jag tyckte det var lättare att spela med, men numera tycker jag oftast att det är lättare att spela med lite hårdare plektrum av någon anledning… Dock använder jag fortfarande mjuka till komp när jag vill ha mer plektrum-rassel i ljudet. Det passar i vissa, men kanske inte i alla sammanhang…

[stblues35]
2010-11-02 21:09
0

Tänkte skriva att du ska använda den på strängarna…meeeeen det var ju inte det du frågade om!Skrattande