Musik iFokus

Musik

Etikettoff-topic
Läst 3447 ggr
Jenahbella
2009-07-08 18:03
0

Presentationstråd

här tänkte jag att vi på musik.ifokus kan presentera oss och på så vis lära känna varandra lite bättre! :)

Jenahbella
2009-07-08 18:05
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

toodiloo! jennifer heter jag :)
är 23 år och bor tillsammans med mina tre vilddjur (illrarna) A´lou, Alvin och Sigge :) dom e mina älsklingar, mina ljus i vardagens tristess!
vi bor i en underbar etta i norrköping, som jag älskar att pyssla med.

i veckorna jobbar ja som montör på whirlpool och gör microvågsugnar.
nåt ja faktiskt tycker om och är riktigt bra på! :)

tycker om att gå till krogen å ta en god drink eller öl och bara dansa bort tid och rum!

tar gärna en långfika med mina vänner eller en shoppingrunda på stan.
de sistnämnda tycker dock inte plånboken om men vem lyssnar på den ;)

jag älskar att skratta å ha kul! gillar att driva lite med mina vänner och har inget emot att de driver med mig :)
tycker om när folk bjuder på sig själva!

sjunga, dansa, resa, skriva, och klinka på gitarren e sånt jag älskar att fördriva tiden med! Musik är vad som ligger mig närmast i hjärtat!

älskar piercingar och tatueringar!
har än sålänge 6 tatueringar och 8 hål :)

nee nu ska jag sluta skriva ^^

kram på er!

dijete
2009-07-08 18:59
0

Isabelle heter jag, en annorlunda halvblyg tjej från Borås.
14 år gammal och har en tio år äldre storebror som jobbar som datanörd som jag säger eller i specifierad term Webbutvecklare och Programutvecklare och därifrån har jag fått mina intressen inom datorer samt Photoshop. Photoshop beroendet utvecklade mig så småningom till en mindre typ av fotograf. Fotograferar huvudsakligen hästar,blommor & lite annat smått och gott… Har en Nikon systemkamera + 3 objektiv och en fotohemsida. Studerar just nu grundskola och när jag ska välja gymnasieval faller det nog på grafisk design. Har tre djur: En häst,En katt & ett marsvin. Marsvinet ska få en kompis inom en snar framtid. Älskar också att lyssna på musik,titta på tv & titta på film.. :) Lyssnar främst på Hiphop & Rn'b då min bror bokstavligen sprängde högtalarna med den genren när jag var runt 4 år och uppåt. Gillar därmed Flipsyde,50 cent,Brandy,Beyoncé,mfl.. :)

Ixion
2009-07-11 23:59
0

Ska nog inte jag vara sämre och presentera mig också ;)

Michael heter jag, är 23 år och bor själv i en liten vinds 2:a i norrköping och arbetar på Whirlpool och gör microvågsugnar.

Har planer på att vidareutbilda mig inom hälsa och friskvård men får se när jag tar mig tid till att göra det (för det är trevligt att tjäna pengar också)

På fritiden tycker jag om att lyssna på musik i mängder, gärna rock. men det varierar mycket efter humör. Annars så tycker jag om att träna, umgås med vänner, ta en fika på stan och ge mig ut på diverse äventyr

Tycker även om att gå på krogen, träffa folk, dansa och ha kul!

Jag är även smått Tv-spels tokig och tackar inte nej mot dueller i diverse spel som guitar hero, singstar, tekken med flera… =D

Ja då vet ni nu lite om mig

Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

Buuc
2009-07-12 00:52
0

Kan väl skriva lite kort om mig själv. :)

Jag heter Stefani, är en glad tjej på 15 år som älskar att skratta och att få folk att skratta. Kompisarna tycker att jag är lite av en komiker. Men jag kan även vara seriös vilket jag är ganska ofta. Folk tycker att jag är "vuxen" på något sätt.

I min fritid fotar jag mycket, sitter framför datorn och umgås med kompisar. Och lyssnar på musik nästan hela dagarna. Lyssnar mest på rock, kan vara allt från Indierock, alternative rock, progressive och experimentell rock/metal. :) Om jag måste nämna nån musikstil jag inte klarar av så är det popschlager av något slag, t.ex. Carola. ;)

Eftersom jag älskar musik så brukar jag spela på min lilla keyboard här hemma som visserligen låter ganska hemsk, och på skolans piano. Jag är inget proffs och fokuserar just nu på att lära mig ackord och så. :) Jag brukar även sjunga. Jag och en kompis brukar sjunga och spela tillsammans i skolans musiksal.

Jag är väldigt social och älskar att festa och träffa nytt folk, dock händer det inte så ofta. Men det är trevligt att sitta framför datorn också, vilket jag gör pretty much varje kväll, haha. ;P

Så, vet inte vad jag ska skriva mer om. Slänger in en bild också. ;P

Moonchild89
2009-07-17 23:11
0

Hej hej ^^

Jag heter Evelina och jag bor i lilla hålan Strängnäs som ligger mellan Södertälje och Eskilstuna. Jag är 19 år going 20 nu i Juli :D För tillfället är jag arbetslös och gör inget vettigt alls om dagarna. Ska dock börja plugga på KomVux nu till hösten. Mina största intressen är musik och djur. Det är verkligen mitt liv. Jag älskar att sjunga, har gjort det i ca 7 år. Har väl fått min sångröst från farsan som är lite av en kändis eftersom han har spelat lite här och var runt om i sverige och utomlands också för den delen.

Men vi har inte riktigt samma musiksmak. Han dansband, jag rock/metal/indie. Mina favvoband är; AFI, Dead By April, Takida, Paramore, The Cure mm. Listan kan göras mycket längre :D Jag bor i en tvåa med min underbara pojkvän Daniel och med våra 5 djur. Vi har 2 tamråttor, en tammus och 2 marsvin.

Som person är jag väldigt blyg, har social ångest så de flesta vardagliga sakerna, som för en annan är självklara är en utmaning för mig. Annars är jag väl oftast glad, rolig, omtänksam ptjaa… hehe det är inte det lättaste att komma på bra saker om sig själv alla gånger då man har lite dåligt självförtroende.

En annan sak jag gillar är bodyart :D gillar allt som har med bodyart att göra. Har töjningar i båda öronen och en off center labret. Planerar även att göra tatueringar då ekonomin tillåter.

Ja, det var lite om mig :)

/Moonchild89 👻

niffen
2009-07-18 01:09
0

Jennifer heter jag, femton år gammal, bor i stockholm hos min mor och mina två syskon. Jag har två katter och fyra råttor och en massa fiskar och en liten salamander.
Jag går i en musik/media-klass, nionde året. På fritiden sitter jag vid datorn eller pillar med mina djur, på internet hamnar jag mest här på iFokus såklart och youtube. Min musiksmak är väldigt bred, går att läsa om på min presentation, men det är mycket 60-talsmusik, rock och en hel jäkla del Michael Jackson. Musik jag inte klarar är dansband. Ibland kan jag hamna med vänner på bio (eller hemma i soffan), då gillar jag att se skräckisar. Jag och Buuc (#4, min bästa kompis) har ingått en pakt och skrivit upp en massa filmer vi ska se innan vi dör  ;)

Jag är amatörfotograf, fotar mest djur och natur, men mina syskon hamnar på bild ibland, till skillnad från mig själv, som inte finns på många bilder…

Jag är utåtriktad, pratar gärna och lite flummig i rätt sällskap, men är lite blyg och observerar gärna personen innan jag blir lite modigare. Vill gärna ha en uppfattning om folk innan jag kan säga allt jag vill säga på riktigt  ;)
Annars så säger jag ofta vad jag tycker och tänker!

En liten bit om mig, men vill man veta mer är det bara fråga eller läsa min presentation  ;)

Jennix
2009-08-02 20:23
0

Hej! Jag heter Jennix och tänkte presentera mig litegrann. Är född 1973 och älskar musik av många olika sorter. Min pappa är musiklärare i piano och blockflöjt och min mamma har också alltid älskat musik, så det har blivit en vana från barnsben.

Övriga intressen är psykologi, språk, växter och odling, shamanism, olika kulturer och religioner. Jag är medarebetare på Kolhydrater I Fokus och har ätit lågkolhydratkost sedan några år tillbaka pga mag/tarmproblem och lite andra hälsoproblem som har försvunnit.

Gillar som sagt var olika genrer: alltifrån Bach, Mozart, Metallica, Frank Sinatra och storbandsjazz.

Ogillar starkt musik som är kaotisk och har oväsen i sig, hellre då för mjukt och intetsägande. Flört Dansband och country, reggae är väl mina minsta favoriter… Det finns få artister jag starkt ogillar men Carola är nog en av dom.

Några favvisar då:
Altan
Alcazar
Alison Limerick
All About Eve
Anúna
Aztec Camera
Bodies Without Organs
Breathe
Brand New Heavies
Capercaillie
Clannad
Curiosity Killed The Cat Danny Wilson
Davy Spillane
Dead Can Dance
Depeche Mode
Earth, Wind and Fire
Elton John
Enya
Frank Sinatra
Garmarna
Gary Clark Hue & Cry Jamiroquai
Johnny Hates Jazz
Joni Mitchell
Level 42
Lighthouse Family
Mari Boine Persen
Mark King
Michael Jackson
Mike Lindup
Molnar Ferenc Caramel
Mor Ve Ötesi
Nasa
Nik Kershaw
Nox
The Pasadenas
Patrask
Peter Lemarc
Pet Shop Boys
Povel Ramel
Prefab Sprout
Rick Astley
Roger Cicero
Röyksopp
Sade
Scritti Politti
Seal
Sting
Stevie Wonder
Swing out Sister
Takida
Talitha Mckenzie
Tarkan
Ted Gärdestad
Wet Wet Wet
Workshy

De som är med stark text är väl absoluta favvisar antar jag. Det är svårt att välja. Flört

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

cillaw
2009-08-10 00:16
0

min tur då…… jag heter cecilia,  född 79 bor på en liten ö med färjeförbindelse på västkusten, tillsammans med min katt och  fn mina två hästar. jag jobbar  som ridlärare, när jag inte jobbar så lyssnar jag på radio, alltid , jämt, överallt och extremt mycket.  jag gillar svensk musik framför allt, men stilen är blandad, från Håkan Hellström till Tibuktu. från Dia psalma till Lars winnebäck. Är det inte direktsänt radio så är det på poden eller favoriter på you tube. 

Har  sedan tonåren lyssnat på kent, som jag alltid i perioder kommer tillbaka till.  hade alla skivor, singlar, i princip allt de har släpt, men grät floder när jag upptäckte att flera skivor har försvunnit, inte bra, men men, har ju allt på datorn men vill ju ha minnen i form av skivor oxå.

annat som är bra är lasse lindh, mitt piano, Laleh, Anna ternheim, veronica maggio, simon norrsveden, peter bjorn and john, ebba grön, imperiet, thåström, ABBA, jacob Hellman, oasis, Green day, Mika mfl mfl………….

Tycker inte om sliskiga Ballader  och pojkband. det kryper i hela kroppen då…..

som sagt, blandad stil och smak, men detta är jag Glad

Jenahbella
2009-08-10 00:32
0

härligt med lite nya presentationer! :D välkommna!

SilvianLuna
2009-09-11 16:57
0

Hej!

Jag blev nyligen medlem här på Musik iFokus så jag ska också passa på att presentera mig lite.Glad Mariell heter jag, är 20 år. Bor i Dalarna, min sajt avslöjar var. Just nu söker jag ett jobb jag kan trivas med, men jobbar ibland som vikarie inom kommunen. Funderar ändock att plugga vidare så snart som möjligt.

Jag söker också ett metalband att spela synt i här i närheten. Jag gör mycket eget material men har inte haft någon möjlighet att spela in det än.

För övrigt är jag intresserad av att fota, måla, läsa intressant litteratur, skriva artiklar, umgås med vänner, gå på konserter m.m.

Det står mer på Min Sajt, om det är någon som är intresserad av att titta.

Ha en bra dag allihopa.

Anna
2009-09-13 01:54
0

Anna, 16 år gammal, bosatt strax utanför Jönköping med mamma och två katter.

Går ettan på Tenhults Naturbruksygmnasium inriktning häst. Största intressena är hästar, fotografering och musik.

Lyssnar nästan uteslutande på Paramore och så har det varit ett tag… I november ska jag se dem i Stockholm, jag kommer dö av lycka!

Annars mycket blandat, gärna med rockinslag eller singersongwriter =)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

[MissDiss]
2009-10-10 20:46
0

Hej!

Jag heter Erica och är 15 år. (16 om ca. tre månader)

Jag bor i en ännu mindre håla MinasTirith som ligger mellan Strängnäs och Södertälje. Jag bor med min mamma och min 5 åriga lilla syster och sen hela djur högen, som består av Fia, min dvärgpudel / lasha apso blandis, mina tre råttor Arkham, Chezz och VaniljNypon, sen mina två hamstrar Rosalie och Pluto. :) (Jag väntar hem ytterligare två råttor på måndag, Hibiskus och Jolster)

Jag är musik tokig och älskar att sjunga. Springer runt och sjunger jämt. Men passar mig för att sjunga inför folk då jag anser det som pinigt. Mina favorit artister / band just nu är Avril Lavigne, My Chemical Romance, Breaking Benjamin och Sunrise Avenue. Varierar väldigt mycket med humöret.

Gör inget speciellt på fridtiden om jag inte umgås med någon kompis så sitter jag väl här eller gosar med djuren. :)

Piggeline
2009-10-13 14:27
0

Hej :) Ny här på iFokus men har hittat ett par sajter som lockar och självklart är musik en av dom :)

Är 23 år, bor med min man i Malmö. Jobbar som lite allt möjligt men FX-smink är det jag satsar mest på. och är make up artist.

Då min man är musiker så blir det ju en hel del sånt hemma hehe. Han är trummis i ett hardcore-band men är hårdrockare i själen ;) och det är jag med :) Alltså hårdrockare hehe inte trummis. Jag spelar bara lite tin whistle då jag även gillar lite irländskt.

Band som jag gillar är typ: Dropkick, flogging molly men annars mest metal; Crematory är en stor favorit nu, type o, paradise lost, tiamat, katatonia men även lite hardcore….

/Piggeline Glad Min scrapblogg

Jenahbella
2009-10-13 19:00
0

#13 välkommen! :)

Jenahbella
2009-11-29 13:27
0

några fler som vill presentera sig? :)

mumsie
2009-12-09 20:49
0

Hej!

Jag kallas Maya och är 17 år gammal.
Går andra året på estet, inriktat på musik.
Jag sjunger (ovanligt va?) och spelar lite gitarr,men det går frammåt så snart får ni gitarrister akta erFlört. Sen kan jag väl ta lite lätta ackord på pianot och något slagverk hit o dit hahha.

Mina intressen inom musiken är väl att skapa och stå på scen. Hade kunnat tänka mig jobba som låtskrivare ifall jag inte hade ett stort ego som vägrar låta folk ställa sig på scen med något jag har skapat Tungan ute

Jag håller för tillfället på och "jobbar" med Logic 8.
Har någon några häftiga tips att dela med sig av det pogrammet så mejla gärna !!

Förutom musiken så älskar jag djur.
Har ridit sedan jag var 9 år gammal.
Förutom hästar så har jag haft väldigt många djur, allt från groda till get. Fött upp kaniner har jag också..
Just nu har jag en sköldpadda, hamster och häst.

just nu har jag inte så mycket fritid då skolan tar upp 95% av mitt liv så den lediga stunden går till stallet. Helgerna springer man ute med vännerna.

nu orkar jag inte skriva mer, men tror inte ni klagar xD

om ni vill kan ni ju kolla in min myspace klicka här

NaimaG
2009-12-20 17:26
0

Varit här ett tag nu men har inte skrivit någon presentation än men here it goes. Är en kvinna med stort intresse inom musik, spelar både piano, panflöjt och munspel. Är handikappad med både aspergers syndrom och adhd och är förbasskat duktig på att memorera låttexter, artister, årtal och annat som har med musik att göra. Jag jobbar som servicemedarbetare, ett jobb som tillåter mig lyssna på min MP3 spelare hela dagarna då det är ett individuelt arbete vilket för mig är rena lyckan.

Min favorit artist inom musikvärlden är Bryan Adams, utöver det följer en rad artister och band främst inom Metal. Har varit indragen i musik hela mitt liv då min kusin i sina tidigare dagar haft ett band kallat Velvet Breeze, som numera är mindre aktivt. Stort sätt hela min familj och min släkt har rört sig runt musikens värld.

I mina yngre dagar sjöng jag i kyrkokör men slutade när jag förlorade min sångröst efter en operation och håller mig numera till instrumenten istället. Jag kan däremot inte läsa noter utan har talangen av att spela på gehör eller att någon visar mig hur en låt spelas ett par gånger dvs jag memorerar.

Det var allt jag kunde komma på att skriva.

nagini
2010-01-05 06:13
0

Inte heller skrivit någon presentation om mig även fast jag hängt här ett tag ^^

Emma heter jag. Bor i Upplands väsby, norr om stockholm. är 16 år
Bor varannan veckoa hos min mamma och varannan vecka hos pappa
Jag älskar verkligen djur! har en hund, Sheltie, hos mamma, och 5 råttor + 3 möss hos pappa

Hunden heter Nemi
Råttorna heter Ben, Jerry, Tom Otto och Sam
mössen heter Bam DiCo och Raab

Går i ettan på Spånga gymnasium, kunde verkligen inte ha valt ett bättre gymnasium!

Musik har vart mitt liv enda sen jag var 6 år
på den tiden var det Caramell och Sarek som gällde :P
Nu 10 år senare är det mest Slipknot, KoRn, clawfinger, brokencyde osvosv som gäller :)

På fritiden brukar jag oftas umgås med kompisar eller mina djur :)

Förmänskliga inte djurens beteende. Fördjurliga dina egna

Lessien
2010-01-06 14:46
0

Hej Jag är också ny härGlad

Jag heter Emelie och är 11 år, Älskar att lyssna på musik

Jag har en hund som heter poppy. Bor hos min pappa varannan vecka och mamma varannan vecka, Har också en gerbil som heter Sudda min syrra har också en som heter Tizzy

McGeek
2010-01-17 12:48
0

Och så var det min tur..

Mitt namn är då Nathalie, och jag är en musik, foto och djurintresserad tjej född 9 juni 1992. Jag bor sedan den 31 augusti på en liten gård i Björklinge strax norr om Uppsala, och fördriver tiden genom att pyssla om djuren, lyssna på musik och konditionsträna då jag tagit ett år ledigt ifrån skolan.

Jag har precis fått mig en gitarr och förhoppningsvis så har jag talang nog att så småning om kunna vara med i ett band, då det är en utav många drömmar jag har.
Jag lyssnar på de flesta typer utav musik med har lite svårt för hårdrock och techno samt låtar som är 'för sega'.

Dead by April, Volbeat, You Me At Six, Breaking Benjamin, 3 Doors Down, Carpark North, Story Of The Year, Muse, Danielle Peck och Matchbox Twenty är bara en bråkdel utav de band jag tycker om..

Så, ja.. thats it! :b

Jenahbella
2010-01-17 13:15
0

välkomna alla nya! :)

musicpanda
2010-02-11 22:33
0

Mitt namn är Leonard Eriksson och jag har gått estetisk inriktning musik med sång som huvudinstrument och piano som bi-instrument. Lyssnar inte så där förbannat mycket på musik utan skapar mest eget material.

Jag äger två stycken terrariedjur (horngrodor) och tycker allmänt mycket mer om djur än vad jag tycker om vissa människor. Har haft en del piercingar i ansiktet men dessa har åkt ut eftersom jag söker kostymjobb i framtiden. Nu är det bara kroppspiercingar unde nacken och ner samt tatueringar som gäller.

Öhm.. några frågor? Jag är inte så bra på att prata om mina intressen precis.. spelar en del tv-spel kanske jag ska tillägga, samt att jag läser en hel del manga.. men är det vekrligen nånting man nämner? Tungan ute

Jenahbella
2010-02-11 22:55
0

#22 välkommen hit! :) klart man kan nämna att man gillar tvspel och manga :) själv e jag en riktig spelnörd ;) haah! :)

minnin
2010-04-10 20:37
0

Hejjsan! Jag tänkte oxå presentera mej ;P

Jag är en helgalen typ från Piteå som ÄLSKAR musik, lyssnar mest på: Good Charlotte, Hinder, Trapt, 30 seconds to mars, MCR, Regina Spector, Maria Mena, Avril Lavigne & Taylor Swift ;'D
Jag brukar oxå sjunga och skriva egna texter, men det händer inte så ofta :) Fast sjunger gör jag hela tiden, både seriöst och oseriöst :D
Älskar oxå att hålla på med hästar&rida, min älskade kanin, kompisar, ha kul, skratta, tv-spel, läsa, skriva och regnet :)  

Jag har ståltheten att äga en underbar kanin som heter Belle och henne Älskar jag av hela mitt hjärta! <3 Rider oxå två dagar i veckan på ett underbart Russ som heter Prixie! Hon har oxå stult mitt hjärta, och även fast jag snart kmr växa ur henen så är jag inte så säker på att jag kmr få tillbaka hjärtat… <3

Det var allt jag kunde komma på om mej! :P Något ni undrar över? xD

Kom själv på en sak… Heter Emelie och är snart 14 år gammal, född i soltecknet Tvillingen, och det passar verkligen på mig! :D x'D

Kram!

Ebba-A
2010-04-16 23:08
0

Jag kan väll också presentera mig. Är ny just på musik men är/har varit aktiv på en massa olika iFokussajter sen 2007.

Jag heter Ebba och bor i Sveriges minsta håla Gnesta, som ligger 7 mil söder om Stockholm. Föddes för ungefär 14 år sen. Har två yngre syskon. Sen har jag dessutom 3 hamstrar, 2 marsvin och 2 hundar.

Är värd på Choklad iFokus sen i höstas, och trivs utmärkt som det. Dessutom är jag Medarbetare på Hamster och Djurannonser iFokus.

Lyssnar på det mesta Men några av favoriterna är Placebo, Tokio Hotel, Avril Lavigne, Lady GaGa och Aloha from hell. Lyssnar på musik så fort jag får tillfälle, vilket är nästan dygnet runt. Det är en stor del av mitt liv.

Hmm… andra intressen? Är en otroligt kreativ person. Älskar foto, bildredigering, smyckestillverkning, sjunga och att skriva och rita. Kanske inte är så bra på allt, men gör det ändå eftersom jag älskar det.

Ja, det var väll allt ;)

Värd på Choklad iFokus

Jenahbella
2010-04-16 23:55
0

välkomna både emelie och ebba! :)

Eklang
2010-04-28 18:13
0

Jag heter Emma och är 14 år, fyller 15 nu år 2010. Jag både sjunger och spelar lite på gitarren, jag har sjungit i band men har nu slutat pga. lite personliga orsaker. Något jag verkligen älskar är att sjunga, fotografera, rida och att vara med mina underbara kompisar!

Jag lyssnar i princip på allt, men något som ligger mig varmt om hjärtat är hårdrock. Jag är en riktig hårdrocksbrud om man säger så.

Mycket mer om mig kommer jag inte på, är det något så får du väl PMa :)

Emma, medarbetare på Hästfoto.

mystikman
2010-05-03 22:18
0

#18 Vilken inriktning går du i Spånga? Jag går också i ettan där, nv/djur :) (Förlåt för OT)

Jag heter Anneli och bor i Stockholm. Är 16 år, men jag fyller år om en månad och en dag, hihi. Jag är ny här på musik.ifokus. Blev faktiskt medlem idag, haha.

Jag tycker om djur och musik. Jag lyssnar mest på musik, då jag är en skam för skapande av musik i alla form. Eller, jag kan ju några ackorder på gitarr, men är inte överdrivet superbra.
Mina absoluta favoritband är Kent, Muse & The Killers.
Jag lyssnar mest på rock och pop. Hårdrock och rn'b har jag lite svårt för, men smaken är som baken - delad ;)

Inom djuren gillar jag kaniner och hästar mest. De är söta och fina.

Sen tycker jag om matte och fysik, för att jag är en nerd 8)

minkaninester
2010-06-19 00:25
0

Jag heter Louise och är 14 år gammal. 
Sjunger & spelar gitarr.
Bor nere i Höllviken som ligger en bit utanför malmö tillsammans med mina 4 katter, 2 kaniner, mamma & pappa samt min storasyster.
Lyssnar mest på Håkan Hellström (kärlek på hans låtar) och Paramore.

På fritiden är jag med kompisar och är i stallet. :)
Ytterst tråkig prestation haha. x)

MVH.
Louise T
Medarbetare på Dvärgkaniner.ifokus.

" Everybody needs inspiration "

emilia95
2010-07-06 13:58
0

Hej!

Jag heter Emilia och är 14 år. Jag skulle vilja skriva låtar men det går verkligen inte…… :-( Men jag älskar iaf att sjunga! Vi får iaf se hur aktiv jag kommer vara. Men men! Jag bor iaf i Södertälje och nu et jag inte vadjag sk skriva mer! ;-)

Ha en bra dag alla musikälskare!!

akessoon
2010-09-30 22:17
0

Hej hej.

Jag heter Johanna, 15 och är bosatt i staden Norrköping med min familj. Går i nian och är väl ingen stjärna direkt.

Är oftast ganska utåtriktad, frispråkig och oseriös. Har en ganska skum humor också. Men jag hoppas väl att jag kan tas på allvar vid rätt tillfällen.

Lyssnar på väldigt många olika artister och musikstilar. Men de absolut största favoriterna är det grymt sköna bander Billie The Vision & The Dancers.

Bifogar (som andra också har gjort såg jag) en ganska ful bild på mig också. ;)

[Isa96]
2010-10-08 16:17
0

Hej!

Jag heter Caisa och är 14 år, bor i Sigtuna. Jag gillar djur, manga,  matlagning, att rita men framförallt musik :).

På min fritid så rider jag, lyssnar på musik, ritar gitarrer och läser manga, mina manga favoriter är D.gray man och Death note. Älskar även att spela Guitar Hero och World Of Warcraft.

Mitt favorit band är Metallica helt klart, gillar många typer av rock. 2 låtar som jag gillar speciellt, som inte är metallicas då, är Sweet child o mine med Guns n roses och Tuesdays Gone med lynyrd Skynyrd.

Spelar elgitarr i skolan och ska köpa en om typ nån vecka, så det ska bli kul :). Sjunger även väldigt mycket :D

Jaa, det va lite om mig, har tyvär ingen bild på mig att lägga ut.

Ha det bra! =3

Karmatarerskanise
2010-10-16 14:29
0

Nina heter jag. Bor i heleingborg i en mysig etta. Är förlovad men särbo.

Intressen är matlagning, musik, läsning och djur. Då speciellt råttor och hundar. Men alla djur är underbara :)

Har en paus nu i min kockutbildning, annars är det de jag gör om dagarna, pluggar.

Har jobbat påde som fritidsledare, maskinoperatör och kock.

Morphogenesis
2010-11-28 16:29
0

Hej,

Heter Stefan, född 85. Jobbar på en kundservice för ett stort telecombolag, men mina arbetsuppgifter tillåter mig att lyssna på musik hela dagarna. Har ett väldigt stort intresse för musik och blir förälskad minst en gång i veckan, det kan gälla en låt, ett band, eller en textrad. Huvudintresset återfinns i hårdrocken, men det slinker ner en hel del annat också. Utöver musik så konsumeras det en amerikanska serier (såsom Green Lantern, The Authority och liknande). Nörd helt enkelt. Men, det är som de säger, nerd is the new black.

Zynell
2011-01-04 16:12
0

Hej alla!

Jag har precis hittat det här forumet och tänkte presentera mig lite kort. Jag heter Nellie, är 30 år gammal och bor med sambo och son utanför Stockholm. Studerar idag vid Stockholms universitet.

Musik har alltid varit en stor del av mitt liv, mest genom att lyssna och sjunga. Har sjungit sedan jag var 9 år gammal. Nu hoppas jag lära mig att skriva egen musik också, men är i skrivandets ögonblick nybörjare till 100% :). Utöver det skriver jag väldigt mycket - allt från dikter, noveller till böcker på flera hundra sidor.

[Fruktiz]
2011-01-15 15:49
0

Hejsan!

Jag heter Julia och är snart 13 år. Jag har två kaniner som jag sköter om och tävlar i kaninhoppning med! Glad

Jag tycker om att teckna, pyssla och läsa, helst böckerna i Twilight. Gillar också att sjunga, spela gitarr och fiol. Gitarr var något som jag fattade tycke för när jag fick en i julklapp 2010. Fiol har jag spelat sen jag var liten, kommer inte alls ihåg när jag började.

Jag lyssnar på många olika genres, favoritartisterna/favoritbanden är Taylor Swift, Owl City, Paramore, Tokio Hotel, Donkeyboy och Muse, men det finns många andra enstaka låtar som också är jättebra!

Jag hittade nyss denna sajt men har vart medlem på andra ifokussajter sen 2009.