Musik iFokus

Musik

Etikett: pop
Läst 9157 ggr
Mandrakonian
0

Vilka rock grupper gillar ni bäst?

Mina favoriter just nu är Skillet med skivan **COMATOSE, Joey Satriani , Hoobastank, *Edu Falaschi . Mvh/Mandrakonian***

Alex
0

Tycker det är svårt att veta vad man menar med rock.. Kan ju vara allt från rock n roll till thrash/black metal egentligen. ;)

Men för att säkert hålla mig i den "rena rock-genren" så säger jag Queen, The Hellacopters, Backyard Babies och Krokus. :) Några av dem i alla fall..;)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

E_hjo
1

Queen får väl jag säga!   =)

Runsviks
0

The Who och Neil Young

Nadja_Filur
0

sjävklart tokyo hotel

ElinSvensson
0

tokio hotel * heter dom ;) om man ska vara noga (a)

Kaptenen
0

Iron maiden, Led Zeppelin, System of a Down, Megadeth, pantera… Jag kan hålla på i tre å en halv evighet.. Det finns så mkt bra grejer så man kan inte skriva alla för då hinner man inte äta

tantan
0

håller med kaptenen.. det tar ett tag att räknaupp allt bra.. Rammstein, System of a down, Apocalyptica etc etc

H9/V9 Årsta AIK

"Hade handboll varit enkelt hade det hetat basket"

rocksan
0

tokio hotel, in flames^^

Strummer
0

The Libertines

KuroTenshi
0

Rammstein, Disturbed, Puscifer, Motograter, Papa roach, Rob zombie, Malice Mizer, Backyard Babies, Iron maiden, Guns and roses.. etc.. ^^

sofiebengtsson
0

Disturbed, Three days grace, Breaking Benjamin, Papa Roach, Linkin Park, Limp Bizkit, Toto, AD/DC, Rammstein, Manson, Skindred, Rob Zombie, System Of A Down, Hardcore superstar, Hardline, Harem Scarem ja listan kan bli lång

rocksan
0

Breaking Benjamin, Cradle of filth, in flames, tokio hotel, linkin park…within temptation, evanescence, nightwish, rammstein

Therezse
0

Iron maiden, system of a down, in flames mfl

frukost
0

My Chemical Romance <3

Murre_Uddiz
0

mcr

frukost
0

ohlala, flera my chem fans här ;)

Dolomit60
0

Jag gillar speciellt Litle Richard, Chuck Berry, Stones, Beatles, Cream, Hendrix, Joplin, NY Dolls, Velvet underground, Creadence, Bruce springsteen, Pink floyd, Yes, Deep purple, king Crimsson, Black sabath, Led Zepelin, BTO, Bowie, AC/DC, Guns and roeses, PJ Harvey, Alanis Morisette, Rage against the machine, och liknande rockmusik.

Men som "Alex" säger:"Det är svårt att veta vad man menar med rock".

"kaptenen" har också rätt i sitt påstående:"Det finns så mkt bra grejer så man kan inte skriva alla för då hinner man inte äta"

Barockmusik faller väll trots namnet utanför genren litegrand - annars gillar jag Bach och Vvaldi också……..

Cevir
0

Jag gillar det mest! Det måste brukar gå hem i mina öron. Men just nu lyssnar jag mest på Rammstein, Dir en grey, Håkan Hellström, Avril Lavinge och (:$) Backstreet Boys..vilket är ungdomskärlek egentligen..men deras nyare låtar är ok! :)

/ Sara & Casper

tantan
0

hehe schysst blandning.. rammstein och backstreet boys

H9/V9 Årsta AIK

SiimonK
0

Queen

Mysterious
0

Linkin park såklart <333
och three days grace

Mysterious
0

+ Adema - Giving in (bästa låten ever) 
och några andra

http://www.youtube.com/watch?v=cACQ_wwY18s

Cevir
0

Tantan, haha japp ^^ Är allätare när det gäller musik ;)

/ Sara & Casper

Bertil
0

Har ni inte hört svenska November som come-backar efter 35 år så kolla in mina filmer i länken

http://www.youtube.com/results?search_query=november+tr%C3%A4dg%C3%A5rn&search=Search

mvh
Bertil

angelinabergenwall
0

#9 The Libertines är väl mer Indie än rock?

Annars Muse, The Who och The Hives.

Beafer
0

ac/ch, queen, kiss, metallica, megadeth osvosv listan är oändlig ^^

tantan
0

ac/ch?

H9/V9 Årsta AIK

Beafer
0

oj, ac/dc ska det såklart stå ;D haha!

tantan
0

haha tänkte nästan det.. började såsmått undra om det va nåt nytt band som körde covers eller så :D

H9/V9 Årsta AIK

Beafer
0

haha :D det är inte alltid lätt att skriva rätt när man är trött ^^

Strummer
0

#25 The Libertines spelar indierock. Indie är en förkortning av ordet "indiependent" som på engelska betyder oberoende. Alltså, oberoende rock.

Dolomit60
0

Jo precis; det blir lite svårt att svara på hur rock låter när den är oberoende……Det är ju lixom inte riktigt en genre på det sättet, utan mer en hållning, eller inriktning.

Å andra sidan är indierocken tidsbunden; på sextiotalet och sjuttiotalet fanns inte termen "indie". Och sedan dess har rocken utvecklats. föjaktligen låter aldrig indie, som Creadence, stones, eller deep purple - den låter modernare. Och så finns det väl vissa stildrag, som går igen bland grupper som betecknas "indie". Hurvida dessa stildrag återfinns i den moderna  "mainstreamrocken", vågar jag inte ens gå inn på. Det hr jag nog för dålig koææ på iegentlign.

felidae
0

#28. Aha! En metalgirl! Då kommer du helt säkert att gilla Nevermore också, :D ( från en annan tråd om du minns?)

#25. Nja…du har rätt i att independenst står för oberoende men "back in the eighties" stod indierock/pop för de band som låg på oberoende skivbolag. De som var signade där var det av varierande skäl såsom politiska eller helt enkelt av det skälet att de spelade musik som inte betraktades som kommersiellt gångbara. Enda möjligheten för de banden att ge ut sin musik var att starta egna skivbolag - oberoende de stora. Senare på åttiotalet fick några av dessa band (Stone roses tex) plötsligt en hit (kan väl tillägga att denna hit inte var representativ för hur de lät från början) och musikbranshen med dess journalister var ju bara "tvungna" att kalla det för något. Samma sak hände med det oberoende skivbolaget Subpop som hade funnits länge men inte blev kända förrän ett av deras band plötsligt fick en hit och likaså denna gång fick en efterbliven etikett av journalister - grunge. Bandet var då givetvis Nirvana.                                Indierock/pop lär visst vara en hel egen genre numera men det vet jag nada om.;)

Kul förresten med en sajt med så mixade genrer. Jag är mest van vid "prettoforum" som Ultimate Metal så det här blir ju annorlunda, ha!. M.a.o jag är "noob" här ;)

Luminor
0

min favorit grup heter tokio hotel

Luminor
0

min favorit grup heter tokio hotel

Strummer
0

#32 Termen "indie" uppkom väl nån gång efter punkrörelsen? De flesta indieband i dag spelar ju nån form av gitarrbaserad rock/pop med 60-talsbanden (Stones, Beatles, Kinks) och 70-talets punkband som The Clash och Buzzcocks.

Twister
0

Gillar bl.a. Oasis och Rolling stones! :=)

aliciia
0

My Chemical Romance for my life <33333333333

RallyKanin
0

my chemical romance,paramore (fast de e nog lite punk också),green day

Nathalieee
0

Linkin Park !

Anna-hfg
0

Evanescence, Within Temptation, Mötley crue, Noice…

Thea-Cazzy
0

Antic cafe!!! J-rock :P

Cydonia
0

Muse!

Harrygirl
0

Dire Straits!

Karkkainen
0

Svårt att säga, "rock" har så stor spridning och kan tolkas på så många olika sett. Får väll säga Queen, ACDC, My chemical romance, Rolling stones,  Green day, Slipknot, Rammstein, Iron maiden, Guns and roses, System of a down, Nightwish, Billy talent, Clawfinger och Mindless Self Indulgence.

Eostra
0

My Chemical Romance <3 Kanske inte är helt rock men men ;P

rockyboy
0

TakidaSkrattande

BlackTear
0

Tokio hotel, räknas det verkligen som rock? De har väl gjort 3-4 "rocklåtar", annars är det pop/ballader?

Hm.. jag lyssnar inte så mycket på "riktig" rock, men om Chemical Vocation får räknas dit så tar jag dem (:

Ebba-A
0

#48 De är väll typ pop/rock?

Men Tokio Hotel in my <3

Värd på Choklad iFokus

Angelclaw
0

Åh det här är svårt, beror på vilken genre av rock och öht vad man menar med rock…

Entombed, Arch Enemy och Otep just nu! Har varit lite insnöad på dem ett tag..Sen Rob Zombie, Nasum..Och Alice Cooper :)

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

ellens
0

Typ Paramore (typ alternativ rock, fast har hört från nån att de vill kalla det alernativ emo elelr nåt sånt) och green day

rockyboy
0

Mina favoriter just nu är Nightwish och Takida.

xXjustmeXx
0

My Chemical Romance är BÄST! :D<3
Sen äre Mindless Self Indulgence (älska Jimmy Urine xD), Neverstore, Kill Hannah mfl. :)

[Yoe-Yoe]
0

neverstore, HIM, good charlotte, greenday, the sounds, Takida, mcr, dassboard confessional… detta är bara några av rockgrupperna jag gillar! Sen finns de ju andra genrar.. :P

Thea-Cazzy
0

Nickelback och Disturbed :) Fast jag gillar bara disturbeds Stricken, SÅÅÅÅ BRAAAAAA!!! XD Oc hdessutom en av dom roligaste låtarna på Guitar Hero :P

EQUALIZER
0

Metallica, Apocalyptica, Nickelback, the bloodhound gang, Children of bodom, dirty penny, crashdïet …..och massa fler

yezika
0

Queens Of The Stone Age, Mastodon, Kyuss, MC5, Spinnerette, Auf dER Maur…typ.

Angelclaw
0

motörhead :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Dynamit
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Monster Magnet

Angelclaw
0

#59 Ja :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Luminor
0

jag älskar dom med

Jenahbella
0

paramore och skillet gillar ja just nu och så Avenged sevenfolds låt afterlife (lite alternativ rock) kan ja inte få nog av!

Parachute
0

the used, skillet & hardcore superstar ^^<3

[MollBarn]
0

det är ju sjukt mkt som e bra, men i mina lurar spelas i alla fall Pain ganska mkt…

EllinorOlsson
0

jag lägger till:

Spinnerette

The Distillers

Queens of the stone age

Eagles of death metal

White stripes

Korn

Otep

Melissa auf der mauer

Hole

The Hellacopters

Kittie

Wolfmother

..o en jävla massa mer i guess Cool

Rob Zombie

Electric eel shock

Danko Jones

Angelclaw
0

#65 Otep och Rob Zombie :D Wunderbar :D

//Tess

Sajtvärd på Motor

Borsten
0

Judas Priest Turbo Lover ikväll passar bra

Luminor
0

tokio hotel. an cafe

Livzson
0

Papa Roach, Muse och Oasis!

// Lisa, medarbetare på Twilight

Hysteria
0

Helt klart bäst är Def Leppard, Gotthard, Firehouse, Brother Firetribe, Hardline, Danger Danger m.m. Kan skriva en ganska lång lista. Men tar de bästa av de bästa om vi säger så :)

elyse
0

System of a down & Foo Fighters, föredrar jag.

Buuc
0

Tool, A Perfect Circle.. Och Coldplay räknas ju som indierock eller nåt. ;P

Sen tål jag att lyssna på Katatonia, Muse, The Hives, och massa andra, listan är oändlig.

Zetter
0

Van Halen, Fall Out Boy, Megadeth, Bullet For My Valentine, Nickelback, Takida, Hoobastank,

Linkin Park, SUM 41, Breakin Benjamin, Judas Priest, Motorhead, Papa Roach listan kan göras hur lång som helst….

springXnicht
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tokio hotel <333333333

och broke´n cide (tror att det stavas så iaf)

FritzKlyka
0

Roky Erickson!

rockygubben
0

Epica,Nightwish Takida

Angelclaw
0

#75 I never had the bloody hammer ;)

//Tess

Sajtvärd på Motor

mbwj
0

Har otroligt många men några av mina favoriter är: Dead By April, P.O.D, Paramore, Muse, Green Day och Billy Talent!

DoD
0

Queen är såklart de bästa! men de finns MYCKE mer som jag inte orkar rabla upp nu:P

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

Moalinn
0

#47 Håller med dig helt :D

Takida forever :D <3

Sajtvärd för Naturfoto & Musik
Medarbetare på Djurfoto

Decode
0

Muse & Paramore är underbara! <3

Sedan gillar jag METAL otroligt mycket.

Deathstars, Metallica, Slipknot, liknande.

Främst Goth/Symphonic - metal:

Within Temptation, Lacuna Coil, After Forever, Paradise Lost, Epica, Edenbridge, liknande.

<3

Funkybitchie
0

Jag gillar jättemånga! mest Guns N roses :)

Annars så äre Mötley Crüe - Kiss - Def Leppard - Hardcore Superstar - Vains of Jenna - Iron maiden - Metallica - AC/DC - Backyard Babies - Skid Row - Warrant - Crashdïet - The Darkness - Europe - Cinderella - The Rolling Stones - Bon Jovi - In Flames - Steelheart - Judas Priest m.m..

Freeda
0

Rockgrupp svårt!

Hardcore ska de ju vara och isåfall :]

Dead by april!

Sen finns de ju miljoners bra med som sonic osv

men inom rock, måste väl va metallica? gudarna^^ thihi

Valmo
0

Paramore

Adiam Dymott

The veronicas

Tokio Hotel

Underoath

Bring me the horizone

The word alive

Lily Allen

Lady Gaga

Miss Li

The offspring

Och vääldigt många fler x)

Vintage
0

Led zeppelin

Luminor
0

rammstein

tokio hotel

lady gaga

dom banden älskara jag

Buuc
0

#86 Lady Gaga är väl inte rock? :P

Salish
0

Rock är ju en väldigt stor genre, men om jag ska säga mina favoriter är det väl Metallica

In Flames

Queen

Dope

Nightwish

Black Sabbath

Linkin Park

Corrosion of Conformity

mfl.

Rockabillyforever
0

Nästan all Rock frå mitten av 50 talet till början av 90 talet tycker jag är bra, alltså endast band som skapades mellan dom åren=)! Var lättare än o skriva alla band;).. Finns väl några som skapats nu idag och kan göra Rock som dom gjorde förr som man såklart lyssnar på=)..

MuseFreak
0

Mina absoluta favoriter är:

Muse, Paramore, Evaneacense(stavning) och Linkin ParkFlört<33

Sedan kommer väl:

Kiss, Black Sabbath, Wolfmother, Iron maiden, Metallica m.m.

Faidra
0

Nu är ju inte jag direkt proffs på vad som räknas som rock, men jag säger iaf

Dead By April     Linkin Park    

GhostAdventures
0

Alice Cooper,Posion och Tokio Hotel :P

GhostAdventures
0

Alice Cooper,Posion och Tokio Hotel :P

Ellenfyrkant
0

Green Day, Elvis Presley och Dead by April.

Mvh Ellenfyrkant

[stblues35]
0

Räcker det att man säger bluesinspirerat/klassiskt?

missemel
0

Håller med 41! Mötley crüe !!!<3 :D

Paramore, skid row, kiss, mötley crüe, crashdiet, def leppard, white snake… (=

Jossangizmo
0

tokio hotel, dead by april och escape the fate. Fast etf är väl mer metal har jag för mig?

[stblues35]
0

Ok kan säga Whitesnake,Lynyrd Skynyrd..

Frogge33
0

Linkin Park, The Rasmus, Takida, Dead by April, Green Day o Good Charlotte (punk rock) Skrattande

// Matilda

Frogge33
0

Linkin Park, The Rasmus, Takida, Dead by April, Green Day o Good Charlotte (punk rock) Skrattande

// Matilda

Frogge33
0

Oj! Jag råkade dubbelklicka! I´m SORRY! Tungan ute

// Matilda

Sashhi
0

Oj, jag kan inte ens rabbla upp alla mina favoritband. Så jag tar de fyra främsta.

System of a down, Avenged Sevenfold, ETHS, Slipknot.

Not your mom, not your milk.

Morphogenesis
0

Det beror verkligen på vad man menar med rock, men jag rekommenderar Threshold, Europe, Heat och Thin Lizzy.

fail
0

Paramore!

tommytoe
0

Led Zeppelin

[stblues35]
0

AC/DC

signemo
0

Var rädda om varandra

felle-j
0

Iron maiden! Sator, Mustasch, metallica, green day,

batski
0

Här är några av mina favoritartister:

U2

Coldplay

My Chemical Romance

Pink Floyd

The Beatles

Garbage

Spiritualized

P!nk

The Mission

Sigur Rós

Alanis Morissette

MGMT

Queen

David Bowie

James

The Killers

Kula Shaker

Muse

Mike Oldfield

Band of Horses

Editors

Feeder

Fleetwood Mac

Maps

Radiohead

The Cure

Morrissey

Rammstein

Within Temptation

The Pretenders

[Fruktiz]
0

Muse, Paramore, Tokio Hotel, Hurricane Bells, Sea Wolf och Green Day är mina favoriter!

Salish
0

Oj… Det var tydligen ett tag sedan jag skrev här. Uppdaterar lite. De absolut bästa är förstås Red Hot Chili Peppers och Queen. Fruktansvärt bra båda två! Sedan gillar jag också Nirvana, Flogging Molly och Dope också väldigt väldigt mycket. Gillar också Nightwish, In Flames, U2 funkar också, men för tillfället lyssnar jag inte så mycket på dom. På senaste tiden har det mest blivit Red Hot… Hm.

batski
0

Jag lägger till Alanis Morissette. Hur kunde jag missa henne? Skäms Sorry Alanis!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.