Musik iFokus

Musik

Etikettegen-inspelad-musik
Läst 1816 ggr
[Princessie]
0

jag sjunger BRA

Jag vill göra en egen låt, men jag kan inte spela nått instrument :( Men jag har en grym röst! jag är duktig!!!!

Jag sjunger som bäst när jag bara hittar på nått och sjunger egna sånger, helt otroligt! men hur ska jag göra en egen låt utan att spela nått? ;( HJÄLP!

[Princessie]
0

Nån som typ vet nått musik program?! :)

[Morfalum]
0

Vad kul! Jag tycker du ska köra på, musik är det underbaraste som finns i hela världen och ju mer man upptäcker och ju mer kapacitet man får själv desto roligare blir det. Iaf mina erfarenheter!

Det bästa för ändåmålet som jag känner till är "garageband", om du vill skissa fram musik, det är nog en av de enklare (jag är dålig på program), jag gillar musik istället hahaha. I garageband kan man spela in olika instrument med hjälp av keyboardet eller en klaviatur (du kan alltså ta hem det direkt och spela med hjälp av keyboarden på datan utan att köpa massa extraprylar). Du kan även sampla redan färdiga grejer. Det är superenkelt så länge man skaffar sig en viss fingerfärdighet kan jag tänka mig men det tycker jag absolut är värt!

Du skulle ju kunna skissa fram låtar i datan och be någon som spelar hjälpa dig att realisera dom liksom. Bara ett tips! Det är oändligt med möjligheter och jag tycker det låter som en skit bra idé att ta detta till nästa steg.

Lycka till!/ Varg

[Princessie]
0

tack för svar! men jag har inga instrument, och kan inte spela nåt heller, vill ha ett musik program, några tips?

[Morfalum]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ne precis, det var det jag sa. Du behöver inte kunna spela nåt och behöver inga instrument. Du behöver bara plinka lite på tangentbordet. Det är det närmaste jag kan tänka mig att skissa musik själv utan att spela den på ett instrument. Annars kan du ju programmera musik, men personligen skulle det ta bort glädjen helt för mig alltså. 

Om du ska programmera musik, att du clickar in melodier och trummor, pröva Logic eller Cubase.

Brownie
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Håller med #1!

Men om du skulle kunna tänka dig att inte göra en egen låt utan om du kanske skulla vilja slå igenom kan du ju alltid söka till Idol eller Talang eller så kan du lägga upp ett klipp på dig själv sjungandes på Youtube :) Bieber och Kelly Clarkson är bara en av de flera artister som blivit upptäckta så.

MajaL
0

Inte läst vad de andra skrivit, men tycker du kan göra en egen sida på internet. :)

Ett bra sätt att marknadsföra sin musik. =)

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se

[Morfalum]
0

Har du prövat det själv? Det är tyvärr inte ett särskilt bra sätt att marknadsföra sin musik. Jag har ett flertal projekt bakom mig där vi haft både egna sidor och facebook, myspace. Det finns inget intresse. På samma väg är det med andra band också, det är ganska svalt intresse för bandsidor.

Det bästa sättet att göra reklam är att spela ute, så har jag fått lyssnare.

MajaL
0

#7 Nepp, håller inte på med musik på det viset. Bara hört att det ska finnas sådana sidor + hört att det funkat bra för andra.

Med vänliga hälsningar

Maja Cool

www.majalind.se