Hjälp, lurad på pengar?
Vet ej om detta ska vara uppe på musik.ifokus, i så fall får ni flytta/ta bort tråden.
Beställde skivor från yesasia för ett tag sen och direkt efter beställningen drog de bort pengar från mitt konto. Några dagar efter skriver de att skivorna inte går att skicka ut samtidigt så de delar upp paketet i två.
Sen drar de av pengar från mitt konto 2 gånger till!
Jag har alltså fått betala hela summan dubbelt. Skickade iväg ett argt mail och fick som svar; "You may find that the sum of 2 charges will be the same as the original pending charge US$55.23. Since some of the bank may not show the transaction as pending or actual charge, you may find 3 charges in the Credit Card statement, but please be assured that YesAsia.com has only charged your card for the last two transaction"
Vad menar de med det här? Har de alltså inte dragit av pengar 3 gånger fast min bank säger det? 
Har de dragit pengar eller har de skyddat beloppet? (alltså de står som de ska dra men inte dragit). Jag har varit med om liknande, då de skyddar beloppet för att se om pengarna finns, sedan dragit beloppet, då har de skyddade pengarna kommit tillbaka efter någon vecka.
går du in på din bank borde du se om de har dragit rätt eller inte.
hur mycket pengar har de dragit?
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Håller med #2. Kontakta din bank, prata med dem och fråga hur mycket pengar som dragits från ditt konto av företaget/dom som nu drar pengarna ifrån ditt konto.