Tidsbegränsning spotify
Gud vad sur jag blev nyss när det helt plötsligt står att min tid för månaden är ute!!!! Jag har aldrig haft tidsbegränsat förut! Gissar att de inte får tillräckligt många premium-kunder när gratis alternativet fortfarande finns för nu kan man bara lyssna 10 timmar i månaden. -___-
Mvh Ellenfyrkant
Denna nyhet stod det om redan den 14 april så det är inget som dom gjort huxflux.
Antagligen är det så att det inte var för många Premiumkunder som dom räknat med.
Jag tycker det är det bästa Spotify har gjort!
Det är en tjänst, och tjänster betalar man för, så är det bara!
Det tycker jag med, Malin.
Jag blev "invited" och det har inte kommit upp något, har aldrig betalt för min. Hoppas inte min också går ut, jag har sparat en låtlista ed låtar jag bara hittar där och ingen annanstans.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Haha, alltså grejen är att ALLA kommer gå ut, när du har lyssnat tio timmar kommer du inte kunna lyssna mer. Detta från och med 1 maj. Om du läser på länken som #1 la in så märker du..
Finns iaf ingen risk att dina spellistor/låtar försvinner. Det blir bara så att du inte kan lyssna på dom igen förrän vid månadsskiftet om du inte betalar premium
you can't face the problem, if the problem is your face……
#4 Det är precis som #5 säger. Om du inte i dagsläget betalar för Spotify så har du tidsbegränsad lyssning och när du har lyssnat de timmar det gäller så kommer du inte att kunna lyssna igen förrän nästa månad!
så som jag förstått de kan vissa ha kvar några gratis månader med reklam förtfarande beroende vart ifrån de fick sina konton och när.
men vad är de att bråka om, 99kr/49kr i månaden för miljontals låtar, man får spela hur mycket man vill när man vill.. spotify är ett företag som vill tjäna pengar precis som alla andra.
Då blir inte jag så lidande trots allt! Jag lyssnar på kanske 10 låtar i månaden. Men förstår inte det där med 5 gånger, bara 5 gånger per låt per månad eller 5 gånger någonsin?
Per månad.
jag har faktiskt ingen aning, men jag skulle gissa på bara fem gånger och sen inget mer.
Jag tolkar det som Per månad när det andra står om Per månad.
ne de kommer vara totalt fem gånger.
på spotifys hemsida står de "As of May 1st, any user who signed up to the free service on or before November 1st 2010 will be able to play each track for free up to a total of 5 times."
kolla länken här!
Hmm okej. Lyssnar inte på Spotify och det är väl tur det för jag lyssnar på samma skiva i ett år (melodifestivalen och ESC)
står även "this means we can continue making Spotify available to all in the long-term. We’ll be bringing out some awesome new features as well as significant improvements over the coming months, which will make the Spotify experience even better."
vilket betyder att betalningen är för att göra spotify bättre och tillgängligt i fortsättningen, antar att deras reklamer inte täcker kostnaden för vad de kostar att driva företaget och samtidigt gå med vinst. :)
Jag har faktiskt aldrig betalt för spotify då jag lyssnar på det allt för sällan. Sedan är jag en sådan att jag köper skivor. Tyvärr är en del utgånga och då lyssnar jag dem på spotify.
Okey, tråkigt med bara 5 gånger.
Lyssnar också alldeles för lite för att bli lidande av att Spy begränsar tiden..jag ska köpa bästa skivan den här veckan och då är det lyssning tills öronen ramlar av!

Gud jag fattar inte det med 5 gånger. Någon människa som orkar förklara på svenska? :P
Jag tycker det är skittråkigt att de börjar ta betalt, klart jag fattar att det är ett företag som behöver tjäna pengar. Men jag som är student är inte ägare av några stora summor och har saker jag prioriterar högre än ett program på datorn. Klart jag tycker det är dåligt.
Mvh Ellenfyrkant
Man kan bara spela 1 låt 5 gånger, sedan aldrig mer igen även om det gått en månad, man måste köpa medlemskap alltså.
Märkligt nog, testade jag spela om en låt 14 gånger är jag uppe i nu, får panik så jag klarar inte av att lyssna på den låten, har nog inte trätt i kraft på min som tur är.

#18 Du ser högst upp till höger om du har på tid. :)
Mvh Ellenfyrkant

Jag valde att betala 49 kr i månaden numera… inte så mkt känner jag eftersom jag har en del låtar som jag lyssnar på mer än fem gånger och vill hitta ny musik att lyssna på
#18 Dom som vart medlemmar i mindre än 6 månader har kvar så att dom kan lyssna som vanligt. men sen när dom vart medlemmar i över 6 månader så blir det 10 timmar i månaden och lyssna på en låt 5 gånger.
Har för mig att det var 6 månader.. kanske var mer eller mindre. läste det någonstans på deras hemsida.
Så hur länge har du haft spotify? :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
#21 precis :) man måste haft spotify i ett halvår innan de nya reglerna gäller :)
då var det ett halvår, vilket minne jag har, haha! :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.

Men de som haft kortare än ett halvår lär ju också få betala så småningom?
Är 49:-/ mån unlimited = förra "gratisspotify" med reklam och allt och man kan lyssna på samma låt mer än 5 ggr hoppas jag?
99:-/ mån är premium = samma fast utan reklam?
Am I right?
Mvh Ellenfyrkant

Jag har ingen reklam och betalar 49 kr i månaden