klassiska felsjungningar
alla har vi dem, de låtar som man alltid sjunger fel i… vilken är din?
för mig är det två st.
bryan adams - summer of 69. här sjunger jag så fint "i've got my first sexdream" (ska vara six string)
army of lovers - book of love. och här blir det "i give my life, …. in a kokosnöt.." (ska vara book of love)
När jag var liten så var jag helt övertygad om att det var så här:
Carola - Främling:
"Främling,vad döljer du för mig, i dina mörka ögon?
En svag nyans och ljusblå svans.."
Hahahaha.. ;P

*garv* jamen det är ju klart att det är så juve! ;)

Silverchair - Learn To Hate.
Där sjunger han "..take the time to learn to hate, come join the mass debate.." och jag tror alltid att han sjunger "..come join the masturbate.." 
Tycker det är härligt att alla barn sjunger "Slaffsjo jää jää jäää".. :)
Mvh // Johan
#4 - HAHA!! Tänkte precis skriva det där!! XD
En sida med lite felsjungningar.. ;)
http://www.popculturemadness.com/Music/MISUNDERSTOOD.html
Hahaha.. Som t.ex:
Rolling Stones - BEAST of Burden
"I'll Never Be Your BEAST of Burden"
..men det blev..
"I'll never leave your pizza burning"
Och en annan rolig grej.. Båder jag och många av mina kompisar började garva när vi hörde den..
Keith Urban - You'll Think Of Me
Han sjunger:
"Take your cap and leave my sweater"
..men det blev..
"Take your cat - he'll eat my sweater"
Hahahahaha.. XD

#3 så länge du inte sjunger det högt är det ju ok ;)
#4 *asgarv* det är ju verkligen så de sjunger…

www.popculturemadness.com/Music/MISUNDERSTOOD.html " rel="noopener noreferrer" target="_blank">Länk åt Juve… =)

#8 det var en läsvärd sida, men att:Top Eleven 80s Songs Everybody Hated nr 4. We Didn't Start The Fire - Billy Joel
Den låten kan jag lyssna på fortfarande, för om man lyssnar på Vad han sjunger, så är det som en sammanfattad historie lektion
//Stefan
Stefan - Modellbyggare

Har hört flera barn springa runt och sjunga Tom Jones "Sex bomb, sex bomb.." Fast bytt till "Sex barn, sex barn..!"
själv trodde jag som liten att lena ph sjöng "dansa in i ån"…

#11 när jag var liten trodde jag hon sjöng "dansa i nylon" ..

#12 Haha
Ser det framför mig..

#13 joo det har jag också gjort många gånger och smålett för mig själv :)
I Rod Stewarts "Broken Arrow" så sjunger han "Who else is gonna bring you a bottle of rain?" Istället för "rain" så sjunger jag "wine" av nån anledning =P
Finns en hel del sånger jag sjunger fel i när jag inte tänker på texten, men kommer inte på fler just nu.
Någonstans i en gammal Robban Broberg-låt brukade jag sjunga när jag var liten; "efter mycket batterier". Det skulle vara "efter mycket snickerier". :P

#4, Klockren :) Känner igen sig själv ganska så bra där :)

Kom på en till
Bon Jovi - Wanted dead or alive
den går "the people I meet" men låter precis som "the people loves me", trodde stenhårt på att det var så fram tills jag läste igenom texten :)
Haha, roligt! En av de bästa jag hört är: "Take me to your heaven, hold on to a tree…" Hold on to a dream ska det ju vara!
Annars har man ju själv sjungt rappakalja till alla Roxettes låtar när man var en sådär fem-sex år :)
#19 Hold on to a tree, hahaha!
Inte jag själv, men en kompis till mig sjöng som barn:
"Teddybjörnen Fredriksson - Jansson hette han"
#19 Oh, så sjöng min mamma.. Och trodde seriöst att texten gick så också.. XD
#20 Så trodde jag också den gick när jag var liten..
Fast nu sjunger jag rätt i alla låtar. ;) Haha nejdå, håller faktiskt med Lisette, 'I had my first real sexdream' händer det allt att det blir.. Sen kan jag inte komma på någon mer för tillfället, men det finns säkert. ;)
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#21 men alex, det är klart han sjunger så… ;)
Nu kom jag på en till! Min kompis sjöng en sån rolig grej när vi var små :) Ni vet låten "Englishman in New York"? Det finns ju en typ lite reagge-inspirerad variant av den, men då sjunger de Jamaican istället för Englishman. Den lyssnade vi mycket på, men min kompis sjöng: "Oohoh, I'm an alien, I'm a little alien, I'm a Jump-maker in New York" 
#22 Haha jo, det är klart.. Det passar ju nästan in med resten av texten också.. ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

#23 hmm det sjunger jag nog nu..:D hur ska det vara då?
jen ai marre - alizee, "kära producer, dom mobbade mose", vilket är helt omöjligt, eftersom låten är på franska ;P
#26 Hahahaha är du helt säker på att det där inte är franska då? ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
nej nej, det är franska, men det låter verkligen som hon säger det, lyssna på den vettja ! :)
#23 Haha, jag VET att det är "jamaican in New York", jag tycker ändå att jag hör "joke-maker in New York".

#26: hihi, jag sjunger jämt "du mobbade looser" i den låten
Det bara blir så..
haha matilda, jo, det blir lätt fel i lå tar med fransk text…;P

det är i elton johns "sacrifise" (vet ej hur det stavas) han i en mening sjunger "cold cold heart" .. jag sjunger alltid "kokohaan" :P
Beck: "Åååå, åka pendeltåg! I'm a loser baby, so why don't you kill me"
Han har visst danska anor, Beck? Men det låter väldigt svenskt!
En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.
Pearl Jam - Black:
"sheets of empty canvas, untouched sheets of clay, HER LEGS spread out before me, as her body holds still…"
..eller? njee..:
"sheets of empty canvas, untouched sheets of clay, were laid spread out before me, as her body once did…"

haha vad roligt när folk missuppfattar :D
Jag brukar missuppfatta i massor av låtar men kommer bara på en nu och det är Creedence Clearwater -Bad moon rising
låten går "there is a bad moon on the rasie"
jag sjöng: "there is a bathroom on the right :P
Får man komma med en barndomsklassiker från skolavslutningen.
"Tryggare kan ingen vara" - den psalmen känner nog de flesta till. Men det tog många år innan jag kom på att den inte hette "Trygga räkan ingen vara". Jag hade jättesvårt att fatta varför man sjöng om räkor i kyrkan?
Gud vad roligt det var och läsa alla felsjungingar.
Nu har jag fått hjärnsläpp så jag kommer inte på vad jag har sjungit.
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.

rofl! omg.. ingen felsjunging men däremot en feltolkning. Min pojkvän som brukar vara lite på lyret med grabbarna satt o lyssnade på en ny lått- nineeleven med bonfireså går refrengen såhär- do we all, do we all go to heaven? since the day nine eleven?
Killen o grabbarna trodde stenhårt på att dom menade att om du ringer 911 (sos i usa) så kanske du kommer till himlen om någon svarade. Att det hade något att göra med flygkrachen den 11/9 var det ingen förutom jag som förstod
Jo.. låten Sweet home Alabama.
en i min teatergrupp för många år sen sjöng Sweet home and the banana.
hahahah gud vad jag höll på och dö när hon sjöng så. =)
Medarbetare på Iller.ifokus och Sajtvärd på vin.ifokus.
Hahaah :) Måste bara skriva att jag älskar denna tråd :) Sitter och småskrattar för mig själv nu!
#40 jag mee ^^

hrm, lite pinsamt när jag faktiskt sjöng fel som du sa i början, "I've got my firstreal sexdream"….. :P och min musiklärare som nyss sa att jag hade en underbar röst och att jag borde satsa på musiken…. hrrm :P pinsamt eftersom typ bara jag sjöng ^^'
Någon gång nära barnen gick på dagis , kunna denna text höras vid juletid.
"Mina trådar…"
är början på
Midnatt råder, tyst det är i husen o s v
Grosshandlare Lindberg
TOFS, Thor Odert Folke Sällskapet

haha ^^

6# gaaah.. musik idag, blev lite påverkad av din mening "I'll never leave your pizza burning", så när min musiklärare bestämde ett solostycke till mig (*hedrad* :P) så sjöng jag i en låt (minns ej vad den heter.. typ proud mary.. ^^), "proud mary keep on turning, I'll never leave your pizza burning…" hahaha.
Hmm, jag kommer inte ihåg vilken låt det är, men skulle gissa på nåt av Edguy. Dom sjunger "holy chains are…" och jag trodde det var "holy chainsaw" :)
#46 Hahaha! Måste vara en sån de snvänder när de rensar kyrkogårdar. ;P
Mvh Alex
Värd för Ridsport

Själv sjön jag "Hej tomtegubbar slår i glasen" helt fel som liten.. (väldigt liten)
Jag sjöng; Hej tomtegubbar slår i glasen och låt oss snuskiga vara!
haha, det ska vara lustiga 

"Fyra bugg och en coca cola"(Lotta Engberg). Så fick hon ju inte sjunga i melodifestivalen då det kunde tolkas som reklam. Någon förslog då att de skulle sjunga …
"Fyra ligg och en jävla klåda"

49# hahahah garvar just nu ohejdat
I Killswitch Engages nya 'The arms of Sorrow' går en rad "I'm falling into the arms of sorrow" Men jag ska alltid envisas med att sjunga "I'm falling into the underground" (jag vet, det låter totalt opassande, men skulle ni höra låten skulle ni förstå) ;) Ärligt talat tycker jag faktiskt det skulle passa bättre till och med. :P
Mvh Alex
Värd för Ridsport
*putt* har ni fler felsjungningar? :D
När jag var liten var älskade jag en av Garous låtar, Burning
Jag gick alltid runt och sjäng "kossan börning" :p konstigt jag vet
skulle egentligen vara "cuse i´m burning" (stavfel?) inte så bra på engelska :p
trodde ju så liten som var att han sjöng så och föreställde mig en bondgård med får och så när jag hörde den (jag är en djurfantast) xD haha roar mig än när jag tänker på att jag sjöng fel under hela uppväxten
kan sjunga fel i andra låtar också men denna var nog den jag felat mest på kanske :p
Djuren betyder mycket för mig, de är mina ledstjärnor genom livets mörka tunnel! Finns inget bättre i livet än dem.
// HairySpider, fd. Ratwomen
#53 haha :D härligt! :D
#54 Hehe säger desamma, ett roligt minne iallafall att skratta åt :D
Djuren betyder mycket för mig, de är mina ledstjärnor genom livets mörka tunnel! Finns inget bättre i livet än dem.
// HairySpider, fd. Ratwomen