Musik iFokus

Musik

Etikettmetal-rock
Läst 1097 ggr
Morphogenesis
2011-06-18 15:33
0

Alestorm

Upptäckte igår genom det underbara Spotify att Alestorm släppt en ny platta! Håller på att lyssna in mig på den för fullt. Någon här inne som roas av Alestorms fina piratmetal? Någon här som lyssnat på plattan? Annars kan ni se det som ett tips! Har man aldrig hört Alestorm så är låten Over The Seas en bra början.

Jenahbella
2011-06-18 15:45
0

jag gillar egentligen inte de här, fast ändå OM jag är på ett visst humör så kan jag lyssna på de och tycka att det är okej :) konstigt :D

Morphogenesis
2011-06-18 16:12
0

Det är lite mer partykänsla över dem än någonting annat, brukar knöla ihop dem med Korpiklaani, inte för att musiken är jättelik så, utan för att känslan de framkallar är ganska lika. Det är till exempel svårt att inte sjunga med i Wenches & Mead, eller Korpiklaani - Wooden Pints.

Wtn3
2011-06-21 09:55
0

Inget jag vanligen drar på hemma, men på fest och live (när de inte är för fulla för att kunna spela ordentligt) är det riktigt kul musik.

felixhaljeskog
2011-06-25 21:57
0

Alestorm e grymma har dock inte hört deras senaste så tacvk för tipset ! =)

Och dom samt korpiklaani är sköna som typ party musik bara för de är Folkmetal, brukar va så med sånna band =) Fintroll och Ensiferum är också musik man gärna drar en bira till när man lyssnar på dom ! :D

Morphogenesis
2011-06-25 22:13
0

#4. Att just Alestorm och Korpiklaani fungerar på fest är väl mycket på grund av att de har låtar som handlar om att dricka. Wooden Pints och Vodka är ju rätt fräsiga om man finner sig i en miljö där det förtärs alkohol =) Varsågod, var ju tvungen att dela med mig av fyndet!

felixhaljeskog
2011-06-26 02:02
0

hehe ja precis, men tycker folkmetal överhuvudtaget är festligt! :D
Tack ! :)