Sångare
Hej, jag är en tjej som älskar musik, jag spelar gitarr ock sjunger. Mina vänner säger att jag sjunger väldigt bra. Min drömm är väl att få jobba med musik, men min fråga är hur gör man för att bli upptäckt av ett skivbolag eller liknande? :) Tacksam för svar/Kram sara :)
Det är en riktigt svår fråga faktiskt, det finns inte direkt någon "så här gör man" teknik. Har själv spelat i band och undrat precis samma sak. Nu har vi spelat in en officiell EP som ska släppas och mitt tips är att du ska ut och spela, överallt där det finns möjlighet för det är på spelningar som man träffar människor. Att skapa ett kontaktnät är en jättestor fördel. Vad spelar du för något? Gitarr, Piano eller? Skriver du eget eller spelar du covers? Hade varit kanon om man fick höra något?:)
<<<<MUSIKER MED ADHD>>>>
"Why do we always expect home to stay the same? Nothing else does..."
http://attentionwithmusic.blogg.se/
Youtube är inte en dum start heller. ;) Se på justin bieber och esmie denters (skäms över vilken koll jag har haha, dem gör ju inte direkt musik som faller MIG i smak) Rätta mig om jag har fel, men jag är rätt säker på att dem blivit upptäckta och kända genom youtube.