Musik iFokus

Musik

Etikett: övrigt
Läst 514 ggr
KaiPon
0

Gackt live = Best day ever!

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Okej, jag såg Gackt live den 9e, och det var hur underbart som helst. Att få se sin största idol live för första gången (tror inte han varit i Sverige någon gång förut och han har gjort musik sedan 1995) var hur sjukt underbart som helst!

Men..

Efter konserten hade jag och mina kompisar ingenstans att sova tillräckligt nära T-centralen, då en tjej skulle ta ett tåg direkt på morgonen då den öppnade i stort sett. Så, vi bestämmde oss att sova utanför Fryshuset där konserten varit. Så, mina kompisar och jag, plus några till, stod utanför grindarna där bussarna stod.

Ca klockan 1.30 ser jag en man i hatt och solglasögon komma gåendes mot oss, följd av två kameramän. Min hjärna trodde bara att det var en crewmember som kom för att säga åt oss att gå, och det är inte förrens en annan tjej vänder sig om mot oss andra och säger 'Det är Gackt!' som jag inser att det faktiskt ÄR Gackt!
Mina händer, hela min kropp i stort sett, börjar skaka och jag kan bara inte tro det. Så säger nån 'Would you give anyone your autograph?' och han nickar med ett leende. Sedan sträcker han ut handen mot mig, då jag stod närmast och höll i CD skivan jag köpte efter konserten i handen. Den var dock fortfarande inplastad, så jag började kämpa med att få av plasten. Nu är det inte alltid speciellt enkelt i vanliga fall för mig, så tänk er hur svårt det var när mina händer skakade som asplöv! Men när jag väl fått av plasten får jag totalt hjärnsläpp och kommer inte på hur man får upp en CD skiva! Framför inte bara Gackt, utan även kamerorna!
Pinsamt värre! Skäms
Men sen får jag upp den och ger allt till honom. Han tittar ner på häftet man får med, då han använder fodralet som underlag att skriva på. Sedan frågar han vad jag heter och jag svarar 'Beatrix'. Han tittar upp, helt klart förvirrad, skrattar till och säger 'What?'
Jag svarar att han kan skriva 'Beat', då jag visste att det skulle gå åt helskotta om jag skulle försöka stava mitt namn.

Efter han signat min CD så räcker han fram handen. Jag inser inte varför förrens han säger att han vill skaka min hand! (Ännu ett totalt hjärnsläpp!) Så jag skakar hans hand och han fortsätter signera saker. Då han är klar frågar en av mina kompisar om hon kan få en kram, vilket hon får, och det ger även mig modet att fråga om en kram.

Efter det så går han tillbaka till bussarna, men en kameraman fortsätter filma oss. Han ber bland annat en av mina kompisar att visa upp det Gackt signat och frågade om hennes namn.

Nu, flera dagar efteråt, kan jag fortfarande inte fatta att jag faktiskt har träffat honom, skakat hans hand (två gånger dessutom) och faktiskt vågat krama honom. Gackt är min största idol, inte bara inom den japanska musiken, utan inom musik överhuvudtaget!
Det känns så overkligt att det verkligen skett, och varje morgon efter den natten har jag varit tvungen att kolla på min CD för att se till att det verkligen är sant, att han verkligen HAR signerat min CD. Det är bara så overkligt, detta är nåt som bara händer i ens drömmar, men det HAR verkligen hänt mig!

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/