Konsertminnen
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Vad är ditt bästa konsertminne?
Har du varit på nån spelning som var helt hemsk?
Berätta det här i sånna fall! 
jag har så många bra konsertminnen själv, men ett av de bästa måste vara LM.C konserten 6:e april 2010 <3 Inte nog med att konserten var grym och allt sånt, kön innan var helt underbar. Man skrattade så att man hade ont i magen och det var helt enkelt underbart. Man hade så många sjuka teorier och sånt. Så underbart <3
Sent att maya (sångaren) höll mig i handen under Oh My Juliet gör det bara så mycket bättre <3
Men även Miyavi i år var också awesome. Igen, inte bara konserten som gjorde det så underbart, utan mycket var just kön.
Sen taggar man till Gackt i augusti också >w< <33
Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/
min bästa är kiss konserten förra sommaren i sthlm :)
den va underbar :D
hela stämmningen och allting :D
va där me sambon, brorsan å 2 kompisar :)
de bästa var god gave rock n roll to you :) då började ja nästan gråta xD <3
Mitt bästa måste nog vara Mika i Globen Annexet 18 mers 2010, det var så himla underbart. Och jag hade en väldigt dålig period just då men efter konserten var jag lycklig i flera dagar. Han spred verkligen glädje runt sig! Sen var Paramore förra sommaren på Pier Pressure helt underbart också, var där med en bästa vän och innan så stod vi och väntade med riktigt trevliga folk och konserten var så underbart rolig och energisk. Vi var helt speedade på lycka i flera timmar efter!
Fick inte in någon video men här är en länk från Mika.
haha för 2 år sedan på en festival så kom en (säkert rätt så packad) kille fram till min och fråga: vad är det där för kö? jag svara: tja, en bankomatkö… han gick därifrån och såg besviken ut.. undra va fasen han ville egentligen? :P och förra året på samma festival så kom en annan kille fram (säkert hyfsat packad han med) och fråga: ööh, visst var det dig jag lärde svetsa?
varför får jag jämt så mysko frågor? :P
#3 hahaha konstiga frågor :D men roligt ^^
Biljetta till Gackt är köpta. <33 Så fett taggad >w<
Paramore i Stockholm den 30 november 2009 var speciellt för det var min Första konsert och hade väntat på att få se Paramore i flera år. Vann dessutom ett Meet & Greet med bandet så fick träffa dem backstage innan spelningen :) Riktigt härlig kväll.
Sedan var Pier Pressure riktigt grymt förra sommaren, 20 juni i Göteborg. Såg Paramore igen, denna gången frontrow och kommer aldrig glömma den dagen. Såg även Pendulum som jag ville se, och det var deras första Sverigespelningen så det var ju lite speciellt!
I år ser jag fram emot Foo Fighters (med Biffy Clyro och Band of horses) nu den 22 juni i Stockholm, samt Paramore igen i Karlskoga den 6 juli (då även med backstagepass)!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Såg Tad Morose på 2000 decibel för några år sedan, det som var speciellt var hur otroligt roligt de såg ut att ha, och Urban Breed var otroligt grym även live. Sen kom Charles Rytkönen från Morgana Lefay in och körde Matters of the Dark med dem, sjukt bra. Såg även Europe live något år senare, magiskt!
Oj- svår fråga! Några av de bästa minnena kommer från en Cure konsert på hultsfred för en hel del år sedan… Publiken var jättetaggad & gav bandet en extra kick! Blyge Robert Smith tittade bara mer och mer upp & ut genom sin långa lugg och efter konserten fortsatte de & gav extranummer på extranummer tills de hade spelat i två timmar!!! Jag var i extas och flera andra ur publiken oxå- vi kramade om varandra även om vi inte kände varandra!! Efteråt kom jag ut med en klämma i mitt hår som jag inte hade en aning om hur jag fått eller av vem- i sådan extas var jag!
Sedan var jag på en Anathema konsert på KB. Snopet nog för bandet så var där knappt något folk alls. MEN publiken tänkte nog att här får vi kompensera lite för bortfallet och applåderade vilt och friskt samtidigt som bandet verkligen också gav allt. Till slut var det liksom en helt fantastisk känsla där publik och band liksom- ja jag vet inte hur jag ska förklara det- som att befinna sig i en symbios kanske? Kan tillägga också att jag inte hade hört särskilt många låtar från gruppen innan men att de efter denna konsert seglade in som ett favoritband… Nu när jag skriver dette så lääängtar jag tillbaka… En sån fantastisk upplevelse…!!
Det värsta är nog en Marilyn Manson konsert där Marilyn hela tiden spottade, det bara rann ur honom och hamnade på hans kläder, haka etc…Det är faktiskt det enda jag minns av den konserten… Allt spott hahahaha!!
Jag har ett nytt bästa; Gackt.
Konserten var underbar och jag lärde känna en massa folk och allt var underbart. Meeeeeeeeeeen…
Det som gjorde denna konserten så fantasktiskt underbar var att efteråt hade jag och mina vänner ingenstans att sova, så vi stannade kvar utanför Fryshuset där konserten varit. Så, vid 1.30 på natten, ser jag hur en man kommer gåendes mot oss. Den mannen var GACKT!
Jag har träffat en av mina största idoler, han signerade min skiva och skakade min hand två gånger!! Dessutom, så fick jag en kram av honom och jag har hört från flera håll att Gackt inte är mycket för kramar! Han luktade dessutom sjukt gott!

Foo Fighters och Håkan var sommarens höjdpunkter.
Har lyssnat på Foo Fighters i x antal år och grämt mig för att jag har missat deras tidigare konserter. Eftersom de börjar bli till åren och de hade lagt skivproduktionen på is trodde jag inte de skulle åka på någon mer världsturne. Men de gjorde dem! Stod front row och softade förband 2,5 timme innan de kom. Började i princip lipa när Dave kom ut. (jag är ingen lipsill om man säger så.) Kunde hela setlisten och skrek mig härlig döv tillsammans med övriga 30.000 konsertbesökare. Everlong med allsång blir svårt att glömma.
Sen bjöds jag med på Håkan i slutet av sommaren. Inte min genre. Aldrig uppskattat Håkan, utan mer tyckt att han är hemskt överskattad. Stämningen var helt sjuk, ständig mistregn, gemenskap och otroligt mycket lyckorus plus fest. Det finns Håkan på skiva och det finns Håkan live. Jag avgudar det sistnämnda.