Musik iFokus

Musik

Etikettidol
Läst 1196 ggr
dextrosol
0

Årets höstplåga 2011?

I lördags/söndags kunde man på tv4 se kanske sveriges höstplåga 2011, Sveriges nya favoritartist Oleg Nejlik sjöng då "Elektropop" som redan nu finns ute på bl.a. spotify, itunes m.m.

På tv4:s hemsida står det även att han inte vågar gå ut längre.

Vad tycker ni om låten, jag gillar den skarpt.

[lejdyga]
0

Gillar den jätte mycket!

vaanjja
0

har inte lyssnat på den, men hörde en snutt i skolkorridoren från några fjortisar som satt och diggade. hm, inte min musiksmak. men som sagt ha rjag inte hört hela. det där med sommarplågor och höstplågor är inte min grej. jag har fortfarade inte lyssnar på fest hos mange och häromdagen var det första gången jag hörde typ somamrens plågor. ny konstig techno-pop-mojsgrej - nej tack! riktiga instrument: ja tack! :)

Clariiz
0

Låten är väl helt okej, men att det skulla vara på riktigt tror jag inte en sekund på.

Dagen efter han vart med fanns låter redan ute på spotify. I vanliga fall tar det ett bra tag innan låtar kommer ut, och han sökte bara idol. I slutet av idolavsnittet spelades en studioversion av låten. Han hade alltså spelat in den i studio innan avsnittet visades på tv.
Sedan om jag inte har fel har idoldeltagare något kontrakt som gör att de inte får bli signade förren efter ett tag efter de åkt ut.
Oleg har redan skivkontrakt och spelar in, trots att auditionsen inte är klara.

Alltså har jag två teorier.

Nr 1;
Hans historia är sann, han skulle till skansen men hamnade där. Idoljuryn förstod att detta skulle bli en hit. Skivbolgassnubben förstod vilka pengar Oleg skulle dra in och signade honom. Det är klart han inte kommer vara kvar efter slutaudition, men skickade dem iväg honom skulle ett annat skivbolag haffa honom. Alltså skickade de vidare honom och signade honom.

Nr 2;
Han var "inplanterad" i programmet. Han kom i kontakt med skivbolaget som snubben i idoljuryn jobbar på. Skivbolagssnubben försod att Oleg skulle bli väldigt omtyckt i Idol och lät honom därför delta med en kul liten "story" om skansen. Han fick åka vidare till slutaudition bara för att han skulle synas ännu mer i tv = säljer ännu mer elektropop singlar.

Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

MiniAndMe
0

Haha, jag tycker han är asrolig! xD Men absolut inte något jag skulle sitta och lyssna på annars… Jag gillade honom för att han var kul, inte för att han var bra. ^^