Musik iFokus

Musik

Etikett: övrigt
Läst 686 ggr
johan
0

Hur hittar du musik?

Det slog mig idag att man hittar ny musik på så konstiga sätt. I mitt fall är det nästan aldrig via recensioner eller radio då jag aldrig lyssnar på radio eller läser speciellt mycket tidningar.

Det kan snarare börja med en film eller trailer till en film. Gillar jag något kollar jag upp soundtracket. Där hittar man ofta fler band som är bra. Då kollar jag upp även dom. Ibland kollar jag upp i vilka band låtskrivarna eller bandmedlemmarna varit med i tidigare eller senare.

Det kan ibland bli en rätt spännande resa när man tittar på det i backspegeln.

Hur hittar du ny musik?

Mvh // Johan

precis
0

Jag får tips från kompisar som hittat nåt nytt på myspace. Jag köper inte musik längre. Har aldrig hållt på med att ladda piratkopierat heller. (varken musik eller film)

Jag lyssnar på P3 och den musik som musiker vill dela med sig av gratis.

Förr, när jag jobbade på biograf, gick jag också Soundtrack-vägen till att hitta bra musik och intressanta band.

Alex
0

Mest kompisar. :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

RubHel
0

Jag får främst tips genom filmer och olika AMVs (anime music video). Men mina kompisar ger också en hel del tips.

Benjy
0

radio och filmer.

[slo]
0

#3 Hihi, AMV är skoj, speciellt när dom lyckas synka både läppar och nån slags handling :P

Foolproof
0

jag hittar det mesta genom www.radioblogclub.com
http://www.radioblogclub.com/fav/0/678413/0 <- där är min radioblogg <3

EmmaG
0

Headbangers ball på MTV, P3 Rockster, artikel om ett band i Swden rock/Close-up, blir nyfiken & kollar upp..

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Murre_Uddiz
0

Syrran xD

Maja
0

Genom youtube eller genom kompisar.. :P

Flisa
0

blandat. t ex. manson hittade jag genom syrran för några år sen, och började lyssna på honom. nu ångrar hon att hon visade mig för det är nog mest hans musik som utvecklat min klädstil osv. :P