Hjälp!!
Jag ska göra en låt. Och på måndag MÅSTE den vara klar. No matter what.
Jag har text och melodi och behöver nu bara lägga till enkla, snygga accord på antingen piano eller gitarr. Låten är i lite lugnt håkan hellström-style, så rent spontant tycker jag nog att gitarr skulle passa bäst. Taggen i det hela är jag är så jävla värdelös på att spela gitarr så att det är skrattretande, jag kan alltså inget accord - på nå't vis.
Så? Kan inte någon snäll själ ge mig bästa, enkla tips på accord som passar till mycket, som inte är för krångliga och som jag kan öva in med några timmars intensiv övning.
Det är skolarbete, och jag ska använda en akustisk gitarr.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det absolut enklaste är ju en s.k. four chords song. Väldigt populärt.
Som hörs på namnet är det 4 ackord, C - G - AM - F (även om det varierar har jag för mig att det är dem).
Enkla ackord, och det blir väldigt snyggt om du fixar en bra rytm eller så. Hur man gör ackorden kan du säkert hitta på internet någonstans.
Vänliga Hälsningar Lina

YouTube brukar vara en rätt bra källa till enkla instruktioner för hur man tar olika ackord, det finns en hel drös med olika videos om det. Lycka till!
Säger som #1, C G AM F passar till näst intill allt när det sätts i olika ordningar :)