Musik iFokus

Musik

Etikettinstrument-annan-utrustning
Läst 1247 ggr
Salish
0

Bra nybörjartrummor?

Hej hej! Jag ska snart få ta över ett gammalt trumset som jag ska reparera och sånt där. Men det saknas en crash, den högra hängpukan (den större) och en golvpuka. Så är det någon som vet några bra sådana trummor som ändå är relativt billiga? Har ingen lust att lägga ut flera tusen på en trumma då jag är nybörjare, men vill ändå ha nåt som låter helt okej. Behöver inte vara samma märke som de trummorna jag redan har. Har letat runt lite på nätet men det finns ju mängder av olika crash-cymbaler och pukor och sånt där som jag inte vet skillnaden på. Vad är det t.ex. för skillnad på en 13" och en 16" crash? Är egentligen gitarrist så jag är inte så insatt i olika trumsorter.

Behöver lite allmänna tips och råd helt enkelt! =D

[Morfalum]
0

Det är väl bättre att du går och använder öronen, provar ut nåt som du tycker låter bra i en affär. Huvudsaker är väl att det låter som du vill att det ska och inte kostar en förmögenhet. Glad

Det är ju jätte svårt att säga vilka trummor som passar dig, ditt sound och musikvision.

Salish
0

Det har du rätt i. Kom just på att jag kanske hellre ska satsa på ett par billiga begagnade eltrummor så slipper jag öva ute i garaget. Och slipper betala massa för reparation och reservdelar.

[Morfalum]
0

#2 Ja okej! Schysst. Skulle själv vilja äga ett set digitala, väldigt kul att lira på.

Salish
0

Jo, det är det! Fast akustiska är ju snyggare.

[Morfalum]
0

#4 Ja både snyggare och låter bättre tycker jag!