Munspel och gitarr
Okej.
Nu är det såhär.
För några år sedan på min födelsedag så önskade jag mig en gitarr. Jag fick en, lycklig flicka som jag var, ett tag övade jag med den men insåg hur okunnig och dum jag var, och hur dåligt det lät. Så jag gav upp tillslut. Har inte lyckats lära mig ännu trots att det var år sedan.
I julas önskade jag mig ett munspel i julklapp. Fick den ett bra tag innan jul som julklapp. Det är ett Blues Harp munspel. Det gick bra ett tag, sedan slutade jag och spela och fick syn på den idag igen. Längtar efter att få spela på den men vet inte hur. Låter lite sådär, lite under medelbra. Alltså dåligt. Och jag vet inte hur man lär sig spela på det heller.
Någon som har tips?
Ska eventuellt önska mig ett nytt instrument snart eller något men det verkar inte vara någon bra ide xD.

Finns det kurser i munspel? Finns det kurser i gitarr?
Häftigt! Det måste jag kolla upp.
Men just nu går jag en kurs i en grej varje tisdag och torsdag så det kanske krockar? Vill dessutom inte orsaka allt för mycket åkande i bil för mamma och pappa.
Hur mycket brukar en sådan kurs kosta ungefär? Och hur många dagar brukar man få åka dit ungefär?

Okej.
Tack. Får kolla efter någon.
Hej LittleGirl !
Här är en till som älskar munspel
!! Fick ett nyligen av en kompis, mitt första…. kan inte spela och har ingen aning om hur man gör, MEN, det munspelet jag fick är köpt på nätet och innehöll även en liten instruktionsbok och en CD-skiva med instruktioner, kanon! Så nu har jag minsann lyckats lära mig skalan haha! Vad som slog mig var att du kanske kan hitta nybörjarinstruktioner på nätet utan att behöva köpa munspelet också? Testa! Lycka till!
Kolla upp vad som gäller där du bor.