Vilken är den längsta låten någonsin?
Hur lång är den längsta låten i stil med remix? Fanns på wikipedia innan (kanske inget man kan lita på men sidan finns inte kvar där) men den påstod den var 3 timmar (alltså en och samma låt inte megaremix de kunde vara längre då många spelat in live när de stått som dj)
oj jag har ingen aning! :) men skulle vara spännande att veta :) hoppas någon annan vet :)
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Hittade Longplayer, en låt som ska spela i 999 år, men den är ju inte klar än. Man kan höra en liten bit av låten som repeteras hela tiden i filmen jag lade till. Tänker lite på när de säger att man kan hamna i trans när man hör den på spelmanslåten som man påstod att djävulen skrev. Kan inte minnas namnet på den bara.
Ska finnas en extended version av "Transatlantic - The World Wind" som ska vara cirka 77 minuter.
väldigt intressant! ska läsa länken där :)
Vet en som är över en timme lång, Jesus Blood Never Failed Me Yet heter den. Går i loop eller hur jag ska förklara.
#3. Visst är det, jag blev lite chockad tänkte slå rekordet, gjort en låt på 8 dygn men 999 år slår ju det fast den är ju inte "klar".
#4. Du menar att det är samma bit som repeteras hela tiden?
Kom på hårgalåten är ju en låt som aldrig slutar utan går om och om igen.
Nja.. jag kan inget om musik så vet inte hur jag ska förklara… Den är uppbyggd på några noter (säger man så?), och nästa gång den går om är noterna ombytta. Kan inte förklara bättre.. Så det är liksom samma melodi men ändå ändrad.
Hittade den på youtube, fast bara fyra minuter av den ;)
What is love 10 timmar! 

Jag orkar inte lyssna mer än 15-20 minuter i alla fall. Längre än så tror jag inte att man kan tycka att det är bra innan man tappar koncentrationen.