Musik iFokus

Musik

Etikettkonserter-festivaler
Läst 802 ggr
JossanH
0

Hur många gånger?

Hur många gånger har ni som mest sett ett och samma band live?

Sajtvärd på Iller.ifokus

KaiPon
0

Just nu, två. Miyavi. 2009 och 2011.

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

mummer
0

The ark har setts 3 gånger… varav en var en full konsert och de andra gångerna bara cirkus 3 låtar. Annars är det väl Paramore, 2 hela konserter med dom :)
och så har jag sett små band på småspelningar x antal gånger :))

JossanH
0

Ojoj, är det bara jag som är galen?? ;)

Har sett Kaizers Orchestra 11 gånger, blir 12e gången i mars :)

Sedan har jag sett flera andra band 3-5 ggr. Gillar jag något får jag inte nog kan man säga… :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

KaiPon
0

#3 Om jag kunde skulle jag gärna sett favoritbanden så många gånger (eller mer). Nackdelen är bara att de flesta av mina favoritband spelar nästan bara i Japan, och det är sällan dom kommer till Europa. D:

Just a Block Party MonstAr with a Heart of Gold on this Blue Planet
http://vizualfreakkaipon.blogg.se/

JossanH
0

#4 Ja, då är det bättre med norska band ;) 2008 såg jag samma band 6 ggr i olika städer varav jag lyckades pricka in både Sverige, Norge och Danmark :P

Sajtvärd på Iller.ifokus

Anna
0

Paramore, 3 gånger. 2009, 2010 och 2011. Träffade även bandet backstage 2009. :)

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Saga85
0

bob hund!!! Vet inte riktigt hur många gånger jag har sett dem…skulle gissa på 10 gånger-15 gånger och skulle gärna vilja se dem 10-15 gånger till! Är till och med ett sånt inbitet bob hund-fan (och sån tur var har några vänner som gärna hakar på) att jag drog med mig dem från Göteborg till Helsingborgs Stadsfestival när de skulle ha sin första spelning efter deras lilla avbrott. Sov under ett överivet partytält och hittade kvarlämnad Loka och frukt till frukost, haha.

Just det - vi gjorde målade även våra alldeles egna bob hund-tröjor. Min har en bob hund-hund som blåder såpbubblepipa och texten "Vem vill bliva stor" på framsidan, och ett litet "alla har en bra stund" på baksidan.

Funkmeyer
0

Om lokala band räknas så kommer jag säkert upp i ett 15-tal konserter, men jag skippar nog det ;)

Just nu är det antingen Movits! eller Nils Landgren (med olika band) som jag säkert sett en 3-4 ggr