Queen
Några mer Queen och Freddie Mercury fans här inne?
Är själv uppvuxen med att höra en del Queen (är född 85) men det är först nu jag verkligen börjat lyssna på dom, och på Freddies solo sånger. Tog bara få minuter så är man Queen fantast som drömmer om att lära sig spela några av låtarna och sjunga lite
Så, vilken Queen sång är din favorit?
Och är det någon som vet vart man kan hitta noter och ackord för Queen låtarna?
Jennie
Är nog inget Queen fan direkt,jag har inte hört alla deras låtar men kanske Who wants to live forever och We will rock you :)
Här har du accord till vissa Queen-låtar. Är ett stort Queen-fan själv men har svårt att välja bara en favorit-låt. Men Im Going Slightly Mad är en klar favorit.

Dom är så sjukt musikaliska att det nästan blir jobbigt ;) haha. Dom e mega bra! ;D hehe
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tittar man på klipp ifrån koncerter så önskar jag att jag vore i alla fall 20 år äldre! Å vad jag önskar jag kunde sett dem live, när Freddie levde! Musik gudar! Och humor hade de också!
Mina favoritlåtar med Queen är: Who wants to live forever, The show must go on, Is this the world we created men gillar de flesta av deras låtar riktigt mycket!
Det här klippet får mig alltid att gapskratta samtidigt som jag blir alldeles förundrad över kraften i Freddies röst
Jennie
Queen gjorde mycket bra! Några favvisar är I Want It All, Innuendo, Bohemian Rhapsody, '39, Spread Your Wings, Long Away, Teo Torriatte, Fat Bottomed Girls, Save Me, Now I'm Here, Love of My Life, m fl.
Jag skulle inte påstå att jag är ett jättefan av Queen, men visst har de några fantastiska låtar allt! Min favorit är nog, "I want to break free" - Videon till den är ganska skön. ;)
Jag (och alla som känner mig…
) kallar mig absolut ett äkta Queen-fan! Synd att man föddes 1994 bara
, inget skulle ha slagit att ha sett Queen live! Någon här som har sett dem live förresten?
Ackord och tabs finns att hitta lite överallt, men här finns det ganska mycket samlat: http://www.queensongs.info/tabs/ . Noter brukar det inte finnas så mycket på nätet, själv köper jag materiella böcker med deras noter istället 
Jag är ett stort Queen och Freddie Mercuryfan, dom är så otroligt duktiga!
Och, ja, dom har/hade verkligen humor 
Mina favoritlåtar just nu är Too much love will kill you och In my defence.
Jag Don´t stop me now (Jag ryser för den är så bra) :D Försöker spela den på piano men jag får inte in rätt tempo…
*Jag gillar
Jag var nyligen i London på en musikal som heter ''We Will Rock You'' Det var endast Queen-låtar. Och nu så sitter jag här hemma och lyssnar på Queen, jag tycker mest om '' I Want To Break Free'' och ''Bohemian Rhapsody'' (tror det stavas så XD) Men ''alla'' Queen-låtar är bra (har inte lyssnat på ALLA såå..) :D
#11 Jag såg We Will Rock You i Stockholm! Underbart bra 
Jag sjunger i klassisk kör och vid ett tillfälle skulle vi sjunga "Bohemian Rhapsody" med full uppsättning. Jag kan inte annat än att säga att det var magiskt att få dra gitarrsolot på operascen med fullt band och kör!
Någon mer som ska se Brian May och Roger Taylor på Sonisphere festival i juli? Själv har jag redan bokat biljett 
Jag älskar dom. Verkligen. Men jag kan inte riktigt säga en favoritlåt för det går inte för alla är så bra (även om vissa är så knäppa att det inte ens går att lyssna på dom). Men ibland känns det som att de var FÖR bra så man blir nästan lite sur x)
#13 Visste inte att du spelade ett gitarrsolo då? ;)
Måste bara säga att jag är otroligt irriterad på att hela Sonisphere festival är inställd. -.-
#16 Fel tråd?
Jag har alltid gillat Queen och varit ett stort fan sen det tidiga 80-talet. Men att plocka ut EN favoritlåt med dom är i stort sett helt omöjligt, då dom har så otroligt många bra att välja bland. Så jag föredrar att nämna deras underbara album från 1986, A kind of magic, istället. På det finns några av dom absolut bästa ballader, som enligt mig, nånsin har gjorts. Flertalet av låtarna (eller om det är alla?
) är med i filmen Highlander.
#17 Nej, Brian May och Roger Taylor skulle ju spelat där? Dock fixade de ju ett par egna konserter som "ersättning" i London :D