Musik iFokus

Musik

Etikettövrigt
Läst 733 ggr
KallaMigMimmi
0

Ladda ner musik..Ja-Ja: /

Nu har jag komit på ett..vad säjer man forum att skriva ^__^

Om att ladda ner musik (gratis altså) det är ju olagligt nu för tiden men ingen bryr sig väl om det, kan man äns åka fast? jag har inte hört om någon som gjort det iaf.

Ja man kan ju värkligen förstå att skivbolagen förlorar massor av pengar men varför ska jag bry mig om dom när ingen annan gör det (missförstå mig inte nu), men man vill ju inte gå och köpa en hel skiva där det bara är några få låtar som man tycker är bra. Det är ju mycket bättre på nätet där man kan taut bara dom bästa.

Vad tycker ni? komigen och komentera =) …kanske redan haft detta ämne : /

//En främling är en vän du inte lärt känna än;)  kicka in på My place on WW

soffiz
0

Fast det är ju roligare med skiva ;)

Strummer
0

Jag har faktiskt börja köpa mer musik på skiva efter det att jag började ladda ner, eftersom man upptäcker mer musik på så sätt. Som soffiz skrev så är det roligare med skiva.

Sara
0

Har läst att det är ett så lågprioriterat brott att ladda ner så oftast går det inte ens till åtal.

Sara

Tixy
0

Om polisen (eller vad det nu blir ^^) ska kunna hitta en så måste dom ha ett spionprogram vilket är olagligt i Sverige, vad jag vet? :)

KallaMigMimmi
0

Jag tycker att det är roligare med en ricktig skiva en en man laddat ner. men jag tycker att man får mer möjlighet att lyssna på musik från flera olika artister på nätet =)

Lollo86
0

jag skulle köpa fler skivor om de var billigare. visseligen tycker jag att ginza och cdon kan ha rätt bra priser ibland.

men jag skulle aldrig köpa en skiva för 150 spänn. tycker 100 spänn MAX skulle räcka. då köper ju fler också.

Loa-bg
0

Det dumma med att köpa en skiva är att man kanske bara gillar en låt av tjugo st, hur mycket blir då priset för att man vill ha en låt? Jag har börjat köpa låtar på internet, fast ibland hittar jag inte alltid vad jag vill ha. Man t.ex hör en jätteknasig låt som nån spelat in från en tv-serie ed. Det hittar man inte att köpa…

precis
0

#4 det var en underlig myt, som är helt fel. Allt du gör på nätet kan spåras & undersökas om brottsmisstanke finns.

Sen en motfråga till KallaMigMimmi: om du själv la ner flera år och massa kreativ energi på att skapa musik och spela in en skiva, skulle du ge bort den helt gratis??? eller vill du ha lite ersättning för jobbet och alla utlägg på instrument och studiotid???

personligen gör jag en massa musik hemma på datorn och ger bort nästan alla låtar gratis som mp3, men tänker ta betalt för snygga, exklusiva, numrerade booklets med specialtillverkade konstverk och mycket info om låtarna

myspace.com/latki

Cartman
0

Jag laddar ned och jag anser att mitt beteende självklart är förkastligt. Andra laddar ned och tycker att det är ok. Finns en viss skillnad här, d v s medvetenheten om vad som är rätt och fel.

HannaM
0

men nu kan man ju snart ladda ner gratis lagligt.. grabbarna bakom piratebay ska ju skapa nån ny sida med reklam där reklamen (till viss del antar jag) går till artisterna när du laddar ner deras låt :D

återstår väl bara att se vad skivbranschen säger…

Cartman
0

Har aldrig begripit detta med att köpa mp3-låtar. Det är som att köpa ett genommurket hus för halva priset som ett nytt. Pirate Bay är säkert problembespetsade.

MyDarkestHour
0

#2 jag håller helt med dig! När man laddar musik upptäcker man mer, "vågar" testa ny musik liksom.
Om ja hört talas om ett band går jag ju inte & köper en skiva direkt. Jag vill ju höra lite låtar med dem först för o se om de är värt ett.
Har cokså köpt mer skivor sen dess.

KallaMigMimmi
0

#8 jo jag kan värkligen tänka mig hur det skulle vara om man jobbat jätte hårt med en skiva och sedan kan alla ladda hem den gratis…därför får man lite skuld känslor ibland och går och köper en snygg skiva istället.:) (som om det nu skulle hjälpa)

Miniblomm
0

jag ladar inte ner åt mig själv för att jag har inget sådan t program utan en av mina kompisar laddar ner åt mig, asså jag orkar bara inte åka och köpa en skiva sm jag helt plötsligt tröttnar på asså då har ju jag slösat bort massa pengar på det o det vill jag ju inte :/

//miniblomm